Papa-luokka 3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hjälp
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nyt alkoi jännittää, menen maanantaina taas papaan jos kondylooma on ed, niin sitten se on ollut mulla jo 7v:/. Niitä "lonkeroita" on edelleen, ne vaan kasvaa ja 3v sitten tehtiin se näytepala juttu jossa sanottiin, että pääosin näyttää hyvältä..en tajunnut silloin kysyä tarkemmin. sen jälkeen en ole muistanut papassa käydä. Ke sain lekurilta lähetteen. Semmoista se on kun lapsi tulee, niin kaikki muu unohtuu, jopa oma terveys!

Kiitos lohduttavista sanoistanne. :)

Lääkärissä käyty, papa3 ja laajoja solumuutoksia. Kyllä mulle jäi ainakin niin kamalat traumat tosta kolposkopiasta, että melkein itkettää vieläkin. Sattui todellakin se koepalojen otto :`( Itkin koko toimenpiteen ajan, ja taju meinasi lähteä kun alkoi maailma pyörimään ympärillä..

Alkuperäinen kirjoittaja fififi:

Lääkärissä käyty, papa3 ja laajoja solumuutoksia. Kyllä mulle jäi ainakin niin kamalat traumat tosta kolposkopiasta, että melkein itkettää vieläkin. Sattui todellakin se koepalojen otto :`( Itkin koko toimenpiteen ajan, ja taju meinasi lähteä kun alkoi maailma pyörimään ympärillä..

Sinulla on ilmeisesti jouduttu ottamaan koepala myös kohdun kaulakanavasta. Sen levittäminen sattuu. Siihen olisi pitänyt antaa/pyytää puudutus. Todennäköisesti sinulla on myös tulehdus, joka herkistää kivulle. Myös pelkosi vaikuttaa.

Onneksi nyt olet hoidossa.

Alkuperäinen kirjoittaja kokemusta on:
Alkuperäinen kirjoittaja fififi:

Sinulla on ilmeisesti jouduttu ottamaan koepala myös kohdun kaulakanavasta. Sen levittäminen sattuu. Siihen olisi pitänyt antaa/pyytää puudutus. Todennäköisesti sinulla on myös tulehdus, joka herkistää kivulle. Myös pelkosi vaikuttaa.

Onneksi nyt olet hoidossa.

Joo ne otti myös sieltä, ilman mitään puudutuksia, ja on myös tulehdustakin. Kamalaa oli :(

Alkuperäinen kirjoittaja provoiletko?:
Alkuperäinen kirjoittaja kondy:
Kuinka helposti kondylooma tarttuu? Itselläni todettiin 2kk sitten kondylooma. Olen puolivuotta sitten aloittanut uuden suhteen jossa seksielämä on ollut erittäin hyvää. Nyt pelästyin diagnoosia niin paljon etten enää uskalla harrastaa seksiä. Pelkään tartuttavani viruksen mieheeni. En uskallan käydä ystävien luona saunassa tai uima-altaassa. Olen masentunut ja odotan vain että tauti paranisi. Penslauksesta ei tunnu olevan apua. Näpyt ovat varsin pieniä eivätkä erotu selkeästi. Eivät pahene, eivätkä parane:(Joudunkohan olemaan selibaatissa lopun elämääni?

Keneltä epäilet saaneesi kondyloomatartunnan? Mahdollisesti nykyiseltä kumppaniltasi. Voitte jatkaa seksielämää kuten tähänkin asti.

Saunassa ja uima-altaassa kondylooma ei tartu.

Nimenomaan _miehille_ kondylooma voi tarttua saunanlauteista.

Minulle kieltäydyttiin antamasta puudutusta papan yhteydessä koetulosten takia. Voi kuulemma vaikuttaa tulokseen.

Onko ollut virhe hoitajalta?

Onko puudutus ruiskeena vai emulsiona?

Nöyrä kiitos.

Hyvät ihmiset...
On todellakin lohduttavaa keskustella muiden kanssa näistä asioista, mutta turha kysyä muilta ns. "taviksilta" (ei millään pahalla siis, olen itse tavis) lääketieteellisiä kysymyksiä. Jos ongelmanne oikeasti on noin iso - kääntykää lääkärin/gynekologin puolelle. He kertovat teille varmasti kaiken tarvittavan ja niiltä saa, ja pitääkin kysyä!
Minulla on itse monta vuotta sitten ollut kondylooma ja on kuitenkin aina ollut papaluokka 0 tai 1. Tänään sain tietää että se onkin 2...eli se vaihtelee...
Luin tämän keskustelun läpi ja jotkut väitteet alkoi vaan ärsyttää. Keskustelkaa ongelmasta mutta älkää kysykö liian vaikeita.
Kannattaa lukea internetistä myös, löytyy todella hyviä esim lääkäreiden kirjoittamia sivuja, esim

http://www.yths.fi/netcomm/viewarticle.asp?path=8,21,2476,2507&article=1862&index=A&page=1

Kiitos ja anteeks

Hyvät ihmiset...
On todellakin lohduttavaa keskustella muiden kanssa näistä asioista, mutta turha kysyä muilta ns. "taviksilta" (ei millään pahalla siis, olen itse tavis) lääketieteellisiä kysymyksiä. Jos ongelmanne oikeasti on noin iso - kääntykää lääkärin/gynekologin puolelle. He kertovat teille varmasti kaiken tarvittavan ja niiltä saa, ja pitääkin kysyä!
Minulla on itse monta vuotta sitten ollut kondylooma ja on kuitenkin aina ollut papaluokka 0 tai 1. Tänään sain tietää että se onkin 2...eli se vaihtelee...
Luin tämän keskustelun läpi ja jotkut väitteet alkoi vaan ärsyttää. Keskustelkaa ongelmasta mutta älkää kysykö liian vaikeita.
Kannattaa lukea internetistä myös, löytyy todella hyviä esim lääkäreiden kirjoittamia sivuja, esim

YTHS

Kiitos ja anteeks

Mielestäni tässä ei ole tarkoitus tehdä mitään netti analyysia aiheesta, mutta on mukava lukea muitten kokemuksia. Niitä ei nimittäin lödy mistään lääkäri tai syöpä sivuilta. Ihmiset hakevat lohtua ja tukea, eivät välttämättä miään vastauksia. Keep it going!

Minun mieltäni on ainakin helpottanut lukea tätä keskustelua. Eilen vielä pohdin että voiko tässä enää ikinä saada lapsia jne... Näin 30v:nä se on aika oleellinen kysymys. Olisi kiva tietää vielä hoitojen haittavaikutuksista?

Kiitos ja tsemppiä kaikille!

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja mä vaan;10501416:
Mielestäni tässä ei ole tarkoitus tehdä mitään netti analyysia aiheesta, mutta on mukava lukea muitten kokemuksia. Niitä ei nimittäin lödy mistään lääkäri tai syöpä sivuilta. Ihmiset hakevat lohtua ja tukea, eivät välttämättä miään vastauksia. Keep it going!

Minun mieltäni on ainakin helpottanut lukea tätä keskustelua. Eilen vielä pohdin että voiko tässä enää ikinä saada lapsia jne... Näin 30v:nä se on aika oleellinen kysymys. Olisi kiva tietää vielä hoitojen haittavaikutuksista?

Kiitos ja tsemppiä kaikille!

Kondyloomalla ei ole mitään vaikutusta lastensaantiin. Olettaen siis, että sitä seurataan ja paheneva hp-virusinfektio laitetaan kuriin hoidoilla.

Kondylooma ei estä seksiä ja lastenhankintaa. Raskauttahan yleensä toivotaan vakituisessa parisuhteessa, jolloin kondomia ei enää käytetä. Mahdollisen laserhoidon jälkeen on suositus, ettei olla yhdynnässä noin 3 viikkoon, mutta muuten ei ole esteitä.

Päin vastoin. Lääkärit ovat jopa kehottaneet tekemään lapsia, jos ne ovat muuten elämään toivottuja.

Alkuperäinen kirjoittaja hjälp;7553489:
Sain tänään vastauksen papa-kokeesta, luokka 3. Mikä järkytys! Tähän asti on ollut aina luokka 1. Olen kärsinyt viime aikoina runsaasta valkovuodosta ja sai epäilemään, että kaikki ei ole kunnossa mutta näin pahan en tilanteen arvioinut olevan. Jatkotarkastus on vasta kahden kuukauden päästä ja jo nyt on mieli täynnä kysymyksiä.

En ole koskaan sairastanut (ainakaan tietääkseni) sukupuolitautia, hiivatulehdusta jne... Kolmenkymmenen vuoden aikana olen ollut vain kahden miehen kanssa joista toinen on nykyinen aviomieheni.

Tämä on varmasti sarjassamme tyhmiä kysymyksiä mutta voisitteko ystävällisesti valaista tietämätöntä papillooma viruksesta ja kondyloomasta (käsittääkseni papa 3 voi viitata juuri näihin). Tarttuuko vain sukupuoliyhdynnässä vai voiko olla kantaja tietämättään? Minkälaisia oireita miehellä ilmenee? Koska papa luokkani oli viimeksi vuosi siten 1, niin olenko saanut mahdollisen tartunnan mieheltäni? Voiko mieheni kantaa virusta neljä vuotta niin ettei se olisi tarttunut minuun aiemmin vai onko mieheni saanut tartunnan toiselta naiselta suhteemme aikana?

Mitä muuta papa 3 voi olla kuin papillooma? Mikään hiivatulehdus ei varmaankaan olisi näin vakava luokka!?

Kun olisikin kysymyksessä "vain" jokin sairaus jonka voi hoitaa mutta asia pistää epäilemään myös mieheni uskollisuutta. Olisin todella kiitollinen kaikista vastauksista.

No mitä mä mun läheiseltä ystäältäni kuulin, jonka siskolla oli papa 3 niin sillä saattaa olla kohdunkaulan syöpä.

Alkuperäinen kirjoittaja Typeriä näyttää riittävän;8816993:
Kuinka voit vastata noin sikamaisesti toiselle ihmiselle? Itselläni oli syöpäarvot koholla aika paljon, mutta mitään syöpää ei ollut. Ap:llä on varmasti ihan tarpeeksi paljon miettimistä ja tuskinpa hän noin typerää kommenttia kaipaa. Jos et osaa tuon fiksummin kirjoittaa, niin pidä perkeleen tollo mölyt mahassasi.

paska luonne sulla. Joku oli vaan tietämätön tai muisti väärin. Mikä helevetin sivistymätön huonokäytksinen tollo oot ite?

Yhteistyössä