PAPA-tulos LK 3

vauvahaaveita

Tunnettu jäsen
01.04.2008
9 158
50
48
41
kempele
Onko kellää raskausaikana PAPA-kokeen tulos ollut tuota luokkaa?
Mulla aina ennen ollut normaali, mutta nyt muutama päivä sitten sain tulokset ja PAPA-yulos oli lk 3, voiko raskaus vaikuttaa solumuutoksiin?

Jatkotutkimuksiin odotan lähetettä, ja voin sanoa että hiukan hirvittää, ja se että voiko tutkimuksia tehdä raskaana ollessa?

vauvis 15+0(14+6) :heart:

Itse sain samantuloksen pari päivää positiivisen testin jälkeen. Rv 7 tehtiin kolposkopia ja siitä sitten tulos keskivaikea kohdunkaulan syövän esiaste, vaikka lääkärin silmälle kolposkopiassa näyttikin hyvälle, epäili siis ettei mitään pahempaa olisi ollut.
Rv16 tehtiin sitten Loop-sähkösilmukkahoito ja hyvin pysyi vauva matkassa. Kolme kk:tta synnytyksen jälkeen tulos oli puhdas. Huomenna taas papaan, hiukan jännittää mikä tulos sieltä taas tulee.

Tota Loop-hoitoa ei suositella enää rv 15 jälkeen mutta mun kohdalla syöpälääkäri oli suositellut hoitoa. Itse olen kuullut että raskaus saattaa parantaa tai pahentaa, eikä koskaan voi tietää siis miten kenelläkin raskaus vaikuttaa muutoksiin.

Ja sitten kuulin myös tutultani että raskaus saattaa antaa väärän tuloksen, tiedä sitten onko näin?

Yhteistyössä