papakokeesta??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysymysmerkkinä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysymysmerkkinä?

Vieras
Sain tulokset ja papakoe oli normaali (1) Mutta sitten kuitenkin hoitaja sanoi että pitäisi käydä klamydia testissä varulta, että jotain ???? oli näkynyt siinä kokeessa (en muista sanaa mitä) Mutta voin sanoa varmaksi että klamydiaa en ole voinut saada nyt enkä aiemminkaan. eli mitähän tämä nyt tarkoittaa? Ja osaako kukaan sanoa mikä tuo sana tuosta kysymysmerkkien kohdalla pitäisi olla? Mitä siellä on ollut?

En ymmärrä miksi klamydia. Onko sinulla joitain oireita?

"Tämän lisäksi papa-näytteellä voidaan suoraan tai epäsuorasti osoittaa tiettyjä emättimessä ja kohdunkaulalla esiintyviä mikrobeja, kuten hiiva, gardnerella, HPV eli kondyloomavirus, herpes, trikomonas ja aktinomyces. Mikään sukupuolitautitesti Papa-näyte ei kuitenkaan ole. Papa-näyte kertoo myös karkeasti "hormonitasapainosta". Estrogeeni- ja keltarauhashormoni vaikuttavat emättimen limakalvon soluihin tyypillisellä tavalla."

http://www.yths.fi/netcomm/viewarticle.asp?path=8,21,2476,2511&article=2126&index=A&page=1

Minä taas kävin klamydia testissä ja olin vahinkossa pistäny sen pissapurkin väärään paikkaan, lämpiön puolelle, hups. Noh, se hoitaja soitti ja sano että tule tekemään testi uudelleen, sano että jotain pientä näkyi. Oisko ollu solumuutosta se??? Mitään tautia en varmana ole saanut. Se on jämpti juttu. Mitään ei oo kuulunu, kävin testissä jo pari kk sitten, asia kerenny jo unohtumaan kun eivät ole tuloksia lähettäny. :O Ei kai siellä sitten mitään ollu. Kai se ois kohtuullista ilmottaa, pitänee ite ottaa yhteyttä ja soittaa sinne.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Irtosolun%C3%A4yte tuossa on ainakin kuva et näytteessä on klamydia ?? en tiedä.. sitä nyt ei ainakaan voi olla, et mikiäpä lie tämä homman nimi..

Alkuperäinen kirjoittaja kysymysmerkkinä?:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Irtosolun%C3%A4yte tuossa on ainakin kuva et näytteessä on klamydia ?? en tiedä.. sitä nyt ei ainakaan voi olla, et mikiäpä lie tämä homman nimi..

Tämä on ensimmäinen kerta, kun kuulen että papakoe klamydian paljastaisi millään tavoin. No aina oppii uutta, tosin varauksella suhtaudun wikiin.

No, käyt siellä lääkärissä. Asia selviää sitten :)

minuakin ihmetyttää tuo wikin juttu ku kuitenkaan en löydä mistään kuvaan kuuluvaa tekstiä sen tarkoituksesta yms..ja kaikkialla vain lukee et ei voi tietää papasta onko klamydiaa.. mitähän se on voinut tarkoittaa? sen ainakin kysyin moneen kertaan että itse se papa koe oli just sen normaalin 1.

Mulla oli raskausaikana otetun papan tuloksena että EI solumuutoksia, mutta bakteeritaso koholla. Koska oli kuitenkin tavallisen rajoissa, ja sp-taudit testattuna niin ei jatkotoimenpiteitä.

Minulta on otettu gynen polilla klamydia-näyte kohdunsuulta. En tiedä, oliko erillinen koe vai näkyikö papassa, mutta näin gyne minulle sanoi, kun tutki, että otetaanpa tästä kohdunsuulta klamydia, kun punoittaa. Virtsanäytettä en antanut. Klamydiaa ei ollut, ja papakin oli puhdas, se otettiin samalla. Kuukauden kuluttua tästä virtsavaivojen takia otettiin klamydia, tällä kertaa virtsakokeesta, sekin puhdas. Minulla oli vti.

Yhteistyössä