Paperiton koiranpentu, puhdasrotuinen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jos olisin vastuuton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En ostaisi koskaan paperitonta koiraa.
Niissä on aina jotain hämärää, enkä halua tukea mitään hämäräbisneksiä enkä liian tiheää pennuttamista. Miksi haluaisin?

Onnittelen teitä kaikkia, jotka olisitte ostaneet. Olisitte saanut huippu hyvää kaihia kauniissa paketissa :D

Perkele mikä tuuri, mutta elämä on. Oliko kasvattajan ahneutta ostaa kallis koira ja hoitaa sitä nyt hyvin seuraavat noin 10-12v.
Entä jos toisen nartun kanssa samanlainen tuuri, ei saa pennuttaa.

Olisiko ahne nyt se paperittomien kasvattaja vai se joka ottaa takkiinsa taloudelliseti.

mulle ei aukea tää viesti millään tasolla. jos vanhemmilla paperit ja kaikki ok,niin pennuille paperit. jos ei puhtaat jauhot pussissa, niin ei koirille papereita vaikka molemmilla vanhemmilla on.

Onnittelen teitä kaikkia, jotka olisitte ostaneet. Olisitte saanut huippu hyvää kaihia kauniissa paketissa :D

Perkele mikä tuuri, mutta elämä on. Oliko kasvattajan ahneutta ostaa kallis koira ja hoitaa sitä nyt hyvin seuraavat noin 10-12v.

Olisiko ahne nyt se paperittomien kasvattaja vai se joka ottaa takkiinsa taloudelliseti.

tämän takia pysyn erossa koira-piireistä. tästä sun tekstistä ei saa tavallinen ihminen mitään selvää.

Syytätkö pentujen ostajia, itseäsi vai koirasi kasvattajaa? Ilmeisesti itse olet se ahne, joka hakee ulkomailta halvan koiran ja näin käy.

Mä haen koirani löytöeläintalosta, sitten kun sen aika tulee. :D

[QUOTE="niin";22891074]tämän takia pysyn erossa koira-piireistä. tästä sun tekstistä ei saa tavallinen ihminen mitään selvää.

Syytätkö pentujen ostajia, itseäsi vai koirasi kasvattajaa? Ilmeisesti itse olet se ahne, joka hakee ulkomailta halvan koiran ja näin käy.

Mä haen koirani löytöeläintalosta, sitten kun sen aika tulee. :D[/QUOTE]

Et taida koirista tajuta muutenkaan mitään. Koira maksoi paljon enemmän, kuin mitä suomesta olisi saanut.

Paskana ihmisenä voisin toki asutttaa kaihikoiran erirotuisella toisella samanlaisella tapauksella ;) Myydä niitä "terveinä" sekarotuisina :) Möisin parit pentueet sekarotuisia hintaan 400e pentu ja hankkisin emon hinnan takaisin <siis jos olisin nyt ahne.

Alkuperäinen kirjoittaja ärsypilämi;22891127:
Joskus käy näin :)
Onnea kasvattajalle tulevan koirahankinnan suhteen! Ja kiitokset siitä ettet tee niitä paperittomia koiria..

En teetätä. En halua tätä samaa surua muille. Toivotaan, että koira pärjää silmillään koko pitkän elämän ja tarvittaissa leikkuutamme kaihin pois. Kaikesta huolimatta harrastamme kuten ennen, vaikka mitään pentuja ei koira koskaan tee. Luultavasti jossakin vaiheessa leikkuutan, ettei tule mitään vanhuuden kohtu ongelmia.
Tää on monen kasvattajan arkea, takaiskuja voi tulla, kun uutta verta rotuun on saatava. Onneksi on nuo tutkimukset mahdollisia, saa sairaat pois jalostuksesta.
Onneksi koira itse on tietämätön sairaudesta ja hyvin iloisella tavalla ihana koira muutoin <3

todellakaan en tajua koira-maailmasta mitään, se on totta.

Koirista tiedän paljonkin, sen että siitä on huolehdittava ja se antaa myös paljon. Mä en osaa ollenkaan ajatella eläintä rahojen sijoituksena, mutta tietenkin toivoisin, että se olisi perusterve, iloinen hauva.

Mä voisin koiran ostaa esimerkiksi naapuriltani, tai ystäviltäni. Sukulaisiltani. Onneksi en ole koirakuumeessa ja mulla on aikaa odottaa, että löydän oikean koirulin meille, sen sekarotuisen.

Eihän tästä tekstistä saa erkkikään mitään selvää. Joo ja koiraihminen olen, muutamat pennut itsekin teettänyt ja harrasteissa aktiivisesti laukkonut.

Siis mitä sä yrität näillä onnettomilla sepustuksillasi sanoa?
Sen että menit itse ostamaan ulkomailta sikaa säkissä ja kyselet, että oltaisiinko me myös valmiita ostamaan sika säkissä eli paperiton koira?

Kuule, mulla on tapana peilauttaa koirani silmät ennen kuin astutan sen ja oletan sitä myös ostamani pentujen vanhemmilta.

Ei voi mitään, jos et tajunnut. Väännän ratakiskosta, jos tajuat.

Täällä kun on ihmisiä, jotka puolustelee paperittomia vaikka millä tavalla. Uskovat sinisilmäisinä, että kaikki paperittomat on ok, eikä niiden kasvattaminen ole ahneutta. Ja myös nää joista kahden puhtaan, mutta erirotuisten pentujen myynnissä ei mitään hämärää muka ole.

Eli jos olisin ahne vastuuntunnoton, möisin paperittomia tai sekarotuisia koirani jälkeläisiä noilla faktoilla, että luusto, sydän, luonne ja sukupuu emolla kunnossa.

Asiat ei aina niin olekaan. Koiralla on silmissä kaihit ja se olisi siis se todellinen syy miksi en rekkaisi koirani jälkeläisiä.

Totuushan on, etten todellakaan pennuta narttua tuon kaihin takia. Onko oikea kasvattaja siis ahne? Tuo kalliin koiran ja ei pennuta aikuisena ilmenneen kaihin takia.
Jos olisin kusipää, möisin paperittomia tai sekarotuisia ja silloinhan olisin ahne. Eli tällä todistin, ei ne oikeat vastuuntuuntuntoiset kasvattajat aina olekaan niin ahneita, kuin paperittoman kasvattajat ja kahden puhtaan vanhemman seropi jälkeläisten myyjät.

Joko jotain tajusit.

Siis selvennys vielä, en todellakaan ole koiraa pennuttamassa! Menee mukavana harrastus ja seurakoirana.

Alkuperäinen kirjoittaja voi huoh sun tekstiä;22891257:
Eihän tästä tekstistä saa erkkikään mitään selvää. Joo ja koiraihminen olen, muutamat pennut itsekin teettänyt ja harrasteissa aktiivisesti laukkonut.

Siis mitä sä yrität näillä onnettomilla sepustuksillasi sanoa?
Sen että menit itse ostamaan ulkomailta sikaa säkissä ja kyselet, että oltaisiinko me myös valmiita ostamaan sika säkissä eli paperiton koira?

Kuule, mulla on tapana peilauttaa koirani silmät ennen kuin astutan sen ja oletan sitä myös ostamani pentujen vanhemmilta.

ja selvennys, tässä rodussa kun ei silmiin ole ennen kiinnitetty niin huomiota suomessa, kuin ulkomaillakaan. Samalla tavalla nyt on kaihia löytynnyt suomalaisistakin. Joskus riskinotto kannattaa ja joskus tulee takkiin. Ja rotua ajatellen on erittäin hyvä asia, jos rotuun saadaan uutta TERVETTÄ linjaa ulkomailta. Ja kuten sanoin, koiran vanhemmat on terveet (peilauksia rodussa aiemmin tehty vähän).

Ei voi mitään, jos et tajunnut. Väännän ratakiskosta, jos tajuat.

Täällä kun on ihmisiä, jotka puolustelee paperittomia vaikka millä tavalla. Uskovat sinisilmäisinä, että kaikki paperittomat on ok, eikä niiden kasvattaminen ole ahneutta. Ja myös nää joista kahden puhtaan, mutta erirotuisten pentujen myynnissä ei mitään hämärää muka ole.

Eli jos olisin ahne vastuuntunnoton, möisin paperittomia tai sekarotuisia koirani jälkeläisiä noilla faktoilla, että luusto, sydän, luonne ja sukupuu emolla kunnossa.

Asiat ei aina niin olekaan. Koiralla on silmissä kaihit ja se olisi siis se todellinen syy miksi en rekkaisi koirani jälkeläisiä.

Totuushan on, etten todellakaan pennuta narttua tuon kaihin takia. Onko oikea kasvattaja siis ahne? Tuo kalliin koiran ja ei pennuta aikuisena ilmenneen kaihin takia.
Jos olisin kusipää, möisin paperittomia tai sekarotuisia ja silloinhan olisin ahne. Eli tällä todistin, ei ne oikeat vastuuntuuntuntoiset kasvattajat aina olekaan niin ahneita, kuin paperittoman kasvattajat ja kahden puhtaan vanhemman seropi jälkeläisten myyjät.

Joko jotain tajusit.

Siis selvennys vielä, en todellakaan ole koiraa pennuttamassa! Menee mukavana harrastus ja seurakoirana.

Just. Katseletko sinä maailmaa vaaleanpunaisten aurinkolasien läpi ja kuvittelet, että rekatut koirat on terveitä?
Kuule, tiedän meidänkin rodussa jopa tapauksia, jossa narttukoiran veli on vahinkoastunut koiran, ja sitten pennut rekataankin saman kennelin toisella uroksella. jne jne
Ja luuletko tosiaan, että rekattu pentu takaa pennun olevan terve? Eikö sinun koirasikin jo todistanut tämän väitteen vääräksi. Kyllä kuule isoimmat kennelin omistajat ovat sellaisia sutkaajia, että tietäisitkä vaan millaista vilunkia siellä tehdään jotta menestyttäisiin. Joskus myös koirien terveyden kustannuksella...

Mitä sä vaahtoat, eikait se ap:n vika ole jos kennelissä on kusipääkasvattajia?
Onneksi jollakin on ne "vaaleanpunaiset lasit" ja älliä päässä että on se vastuullinen kasvattaja.
Ristus mitä idiootteja..

[QUOTE="kkkk";22891466]Just. Katseletko sinä maailmaa vaaleanpunaisten aurinkolasien läpi ja kuvittelet, että rekatut koirat on terveitä?
Kuule, tiedän meidänkin rodussa jopa tapauksia, jossa narttukoiran veli on vahinkoastunut koiran, ja sitten pennut rekataankin saman kennelin toisella uroksella. jne jne
Ja luuletko tosiaan, että rekattu pentu takaa pennun olevan terve? Eikö sinun koirasikin jo todistanut tämän väitteen vääräksi. Kyllä kuule isoimmat kennelin omistajat ovat sellaisia sutkaajia, että tietäisitkä vaan millaista vilunkia siellä tehdään jotta menestyttäisiin. Joskus myös koirien terveyden kustannuksella...[/QUOTE]

Tuollainen on typerää riskinottoa koirankasvattajalta. Maine menee ja lupa kasvattaa, jos yksikin pennun omistaja vaatii tai haluaa DNA-testata koiran. Ei ole kovin kallista, eikä hankalaa tuo testaaminen. Monet kennelit todistaakin vanhemmat oikeiksi DNA-testin avulla ja soisin sen olevan tulevaisuudessa jopa pakollista.

En kieltänyt, etteikö rekatuissakin ole sairaita, on niitä. Ja mikä onkaan paras palveluus koirille ja ostajille, sitä sairasta ei enää pennuta. Siihen päättyy siltä osin sen sairauden eteenpäin vieminen.

Tuntemani kasvattajat (ja tunnen monia) ei moista harrasta, joten olisi kivaa saada tietoon, missä rotupiireissä sairailla rahastetaan ja sisaruksia pennutetaan keskenään?

Tuollainen on typerää riskinottoa koirankasvattajalta. Maine menee ja lupa kasvattaa, jos yksikin pennun omistaja vaatii tai haluaa DNA-testata koiran. Ei ole kovin kallista, eikä hankalaa tuo testaaminen. Monet kennelit todistaakin vanhemmat oikeiksi DNA-testin avulla ja soisin sen olevan tulevaisuudessa jopa pakollista.

En kieltänyt, etteikö rekatuissakin ole sairaita, on niitä. Ja mikä onkaan paras palveluus koirille ja ostajille, sitä sairasta ei enää pennuta. Siihen päättyy siltä osin sen sairauden eteenpäin vieminen.

Tuntemani kasvattajat (ja tunnen monia) ei moista harrasta, joten olisi kivaa saada tietoon, missä rotupiireissä sairailla rahastetaan ja sisaruksia pennutetaan keskenään?

Hei oikeesti, tätä tapahtuu joka rodussa. Ei pelkästään mun rodussa (spanieli).

Esim. tiedän yhden sakemannikasvattajan, jonka huippuhyvä siitosuros oli kuollut. Hän säilytti kuitenkin tätä urosta koko ajan pakastearkussa ja astutti omia narttujaan samaan aikaan toisella uroksella joka hänellä oli. Sitten rekkasi pennut huippu-uroksen nimiin.
Koiran ruumista säilytti siltä varalta, että tulisi joskus ongelmia isyysjuttujen kanssa. Jos ongelmia tulisi, hän väittäisi että uros on eilen kuollut ja pakastettu hautausta varten. Tähän aikaan dna-testaus koirilla ei ollut vielä yleistä.

Juu ja tiedän vastaavia tapauksia esim. snautsereista...

Yhteistyössä