Pappana sellainen,jolla ei omia lapsia..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Täytyy sanoa,että mua todellakin harmittaa,kun anoppi aikoinaan nai miehen,jolla ei ole lapsia.

Mies on häntä muutaman vuoden nuorempi ja ei oikeasti siis ymmärrä lasten kanssa elämisestä yhtään mitään.Miten voisikaan?Ei siis yhtään vaari-tyyppiä..Komentelee lapsiamme joka asiassa,ei osaa asettua lapsen tasolle vaan olettaa,että heidän pitäisi ajatella kuin aikuiset!Mua ärsyttää siellä käydessä,kun aina pitää puuttua jos me vanhemmat kiellämme lapsia,tulee siihen mukaan kieltämään.ja oikein nauttii siitä.

Sitten on tehnyt anopista kanssaan mukavuudenhaluisen..Eilenkin kun käytiin kylässä niin he vain vetäytyivät syömään viini-illallistaan pois meidän seurasta ja laspia harmitti..Kaikki heidät tekemisessä menevät lastenlasten edelle!Ja tämä on uuden miehen vaikutusta..

Oi,kun kaipaan sellaisia aitoja isovanhempia,oikeaa varria..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Täytyy sanoa,että mua todellakin harmittaa,kun anoppi aikoinaan nai miehen,jolla ei ole lapsia.

Mies on häntä muutaman vuoden nuorempi ja ei oikeasti siis ymmärrä lasten kanssa elämisestä yhtään mitään.Miten voisikaan?Ei siis yhtään vaari-tyyppiä..Komentelee lapsiamme joka asiassa,ei osaa asettua lapsen tasolle vaan olettaa,että heidän pitäisi ajatella kuin aikuiset!Mua ärsyttää siellä käydessä,kun aina pitää puuttua jos me vanhemmat kiellämme lapsia,tulee siihen mukaan kieltämään.ja oikein nauttii siitä.

Sitten on tehnyt anopista kanssaan mukavuudenhaluisen..Eilenkin kun käytiin kylässä niin he vain vetäytyivät syömään viini-illallistaan pois meidän seurasta ja laspia harmitti..Kaikki heidät tekemisessä menevät lastenlasten edelle!Ja tämä on uuden miehen vaikutusta..

Oi,kun kaipaan sellaisia aitoja isovanhempia,oikeaa varria..

Ihan tämän takia en voi alkaa kenenkään kanssa. Isot jo aikuisia ja omia lapsia ja oma kuopus 12v, alkaa olla esimurkku. Kukaan mies ei ymmärrä että haluan pitää lapsenlapsia yökylässä ja sulattaa ainakaan murkkua! Monet jutut lopetteanut tämän takia. Ehkä kun kuopus muuttaa pois voisi katsella jotain mutta lapsenlapset pyörivät edelleen.

Jos sinä kuoleman tai eron kautta joskus jäät yksin, hylkäätkö itse mahdollisuuden onneen ja parisuhteeseen, jotta lapsenlapsillasi olisi mummi silloin kun heille ja vanhemmilleen passaa?
Anna anoppisikin elää. Ehkäpä he olivat suunnitelleet mukavan lauantai-illallisen viinin ja kynttilöiden kera ja sitten tulittekin muuttamaan suunnitelmia.

Minusta on hienoa että isovanhemmat osaavat elää omaakin elämää.
Tosin helppohan minun on sanoa kun oma äitini on varsinainen uhrautujatyyppi. Olen kuitenkin huomannut että hän on joskus hirmuisen katkera nyt vanhemmiten. Ajattelen sen johtuvan siitä että hän on uhrautunut aina lasten ja lasten lastenkin vuoksi vaikka varmaan ei olisi aina jaksanut. Ehkä vähän parisuhteenkin kustannuksella. Ja nyt kun on vanhuus käsillä lapset elävät omaa elämäänsä ja puolison kanssa ei tahdo tulla juttuun. Mielestäni kohtuus kaikessa, myös lasten lasten hoidossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Huvikummun iltavuoro:
Minusta on hienoa että isovanhemmat osaavat elää omaakin elämää.
Tosin helppohan minun on sanoa kun oma äitini on varsinainen uhrautujatyyppi. Olen kuitenkin huomannut että hän on joskus hirmuisen katkera nyt vanhemmiten. Ajattelen sen johtuvan siitä että hän on uhrautunut aina lasten ja lasten lastenkin vuoksi vaikka varmaan ei olisi aina jaksanut. Ehkä vähän parisuhteenkin kustannuksella. Ja nyt kun on vanhuus käsillä lapset elävät omaa elämäänsä ja puolison kanssa ei tahdo tulla juttuun. Mielestäni kohtuus kaikessa, myös lasten lasten hoidossa.

Pakkoko niitä on hoidattaa ja jatkuvasti ravata?

Ekaks pitää elää vanhempiensa pillin mukaan, sitten tulee muutama vuosi sitä omaa elämää, kunnes saa lapsia ja on elettävä lasten ehdoilla parikymmentä vuotta (mulla enemmänkin ). Kun omat lapset muuttaa kotoa ja sitä kuvittelee että nyt olis aikaa itselle ja puolisolle, niin lapset vaatii että mummu ja vaari ovat 24/7 valmiina olemaan lastenlasten kanssa.
Huh, mikä visio! Toivottavasti minun lapseni eivät tule moista vaatimaan jos/kun he saavat omia lapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Ekaks pitää elää vanhempiensa pillin mukaan, sitten tulee muutama vuosi sitä omaa elämää, kunnes saa lapsia ja on elettävä lasten ehdoilla parikymmentä vuotta (mulla enemmänkin ). Kun omat lapset muuttaa kotoa ja sitä kuvittelee että nyt olis aikaa itselle ja puolisolle, niin lapset vaatii että mummu ja vaari ovat 24/7 valmiina olemaan lastenlasten kanssa.
Huh, mikä visio! Toivottavasti minun lapseni eivät tule moista vaatimaan jos/kun he saavat omia lapsia.

Yhdyn samaan! Just huokaset helpotuksesta ja eikö ala vielä kovempi prässi kun jokainen peräjälkee puskee lapsia ja mummon pitäisi jaksaa

Pappa ei voisi enemmän olla Pappa kuin On. Pienestäpitäen leikkinyt, hoitanut ym. Lapsenlapset myös mukana matkoillamme, opetti 6-vuotiaan Brasialiassa uimaan. Toukokuussa yksi Isä kädestä pitäen Turkin lomallamme "onnitteli/kiitteli", että aivan ihanaa kun isovanhemmat reissaa muksujen kanssa. Toki reissaamme kahdestaankin mutta kyllä se on nelinkertainen ilo kun muksut mukana. Vanhemmilla tuppaa kyllä olemaan ikävä mutta hyvin ovat kestäneet hekin!

No olispa omituista jos vetäytyisivät syömään viini-illallistaan vaikkapa ystäviensä seurasta..mut se onkin sit ok että näin tekevät omalle jälkikasvulleen!???????? Pretty weird sanon ma.
Ja päällepäsmärit on helkkarin ärsyttäviä joten kyllä mä aapeetä ymmärrän.
Missäs tossa muuten luki et menivät kutsumatta kylään...vai menevätkö ärsyttävät lapset ja lastenlapset vain ja ainoastaan pääsääntöisesti kutsumatta kylään mummin luo???? Öh.

Meillä samoin kun ap:llä, mutta pappa on oppinut vuosien mittaan ;) Syö kyllä hirmu nopeasti, tai sitten lasten jälkeen, kun ei kestä niiden sähällystä pöydässä. Jos yhtyy komentamiseen, niin sanon että yks kerta riittää (välillä ei lapset saa mitään selvää mitä käsketään, kun selittää samaa asiaa nopeeseen tahtiin neljin eri sanoin)

voin kyllä kertoa että meilläkin isovanhemmat vievät neljää lastenlastaan vuorollaan ulkomaille joka vuosi parikin kertaa,ja ottaa jokaisen kesällä muutamaksi päiväksi mummilaan,kolmanneksi auttavat rahallisesti vaikka sitä ei pyydetä,ostavat kaikki isoimmat hankinnat,on pankkitilit ym lapsenlapsille,mä voin ainakin sanoa että meidän lapsen isovanhemmat elää lapsenlapsilleen,ja tekee sen mielellään ja lapset pitävät heidät virkeinä ja onnellisina,kun ei koskaan tiedä millon aika jättää niin haluavat kuulua elämään mahdollisimman paljon.
Et ei tarvi mitää jauhaa,kyllä tälläsiäkin on,ja sanon vielä että itse en edes odota mitään,toiset isovanhemmat taas näkee lastamme kerran kaksi vuodessa,ja ihania nekin on.

Yhteistyössä