Paras (ja laadukkain) jugurtti

Nalkuttava Talonmies

Aktiivinen jäsen
29.08.2007
28 309
0
36
Kun jugurtti on huonossa huudossa, niin mitä te oikein kaupasta ostatte sitten kotiin?

Voin suositella teille esim Ahon jugurttia (maustamaton, maustettuja). Maustetuissa on jopa ihan kunnolla sitä oikeata marjaa ja rasva on aitoa.

Valion luomujugurtissa on on maustamaton vaihtoehto ja maustetuissa on 8% sokeria ja 6% marjaa.

Valiolla on vähäsokerisempi purkkivaihtoehto, jossa on 5% lisättyä sokeria ja 6% marjaa.

Mikä on sinun suosituksesi hyvästä ja laadukkaasta jugurtista?

En tiedä, en ole perehtynyt.

Itse käytän tällä hetkellä Activian luonnonjogurttia. Se on ainoa mikä ei kaipaa mitään makeutusta kaveriksi ... marjoja heitän sekaan vaan.

Maustamattomat, normaalirasvaiset jugurtit ovat hyviä ja laadukkaista. Niihin voi mielensä mukaan lisätä marjoja tai siemeniä ja sen sellaista. Sokerin voi jättää pois.

Turkkilainen ja kreikkalainen jugurtti.

Mä ostan jugurttia oman maun mukaan eli en sen kummemmiin kyttää tuoteselosteita. Paras jugurtti mun mielestä tulee Paavolan kotijuustolalta. Kaupasta mä ostan jugurttia fiiliksen mukaan. Jos tekee mieli jotain niin mä yleensä ostan sen.

Meilläkin käytetään turkkilaisia ja kreikkalaisia (ihan sama mistä) etenkin smoothieissa.
Itse syön myös paljon Lidlin maustamattomia jogurtteja hedelmien kanssa. Lapsen herkkua on Pirkan pähkinäruisleipäjogurtti (?). Ostan myös 'tavallisia' jogurtteja (valion/arlan hedelmäpommeja, vaniljoita sun muita) silloin tällöin. En pahemmin katso sokeripitoisuuksia. Tällä hetkellä kaapissa on tuota Lidlin kreikkalaista jogurttia (nähtävästi 2,8 grammaa hiilareita eli vähän) ja 1,5 prossasta maustamatonta Milbonan jogurttia (6,2 grammaa hiilareita/sokereita). Plus viilejä ja Danoninon mustikkarahkaa.

Olikin menneet vähän grammat väärin. :)
Tämä on se minun lapsen suosikki
gm

Näyttäisi olevan rasvaa 2,5 grammaa (tyydyttyneitä 1,5 g) ja hiilareita/sokereita 6,4 g.

Nonniin tulikin sitten ihan 'pieni' kuva. Enkä osaa pienentää. :ashamed:

Viimeksi muokattu:
meillä ei mene klöntilliset jugut ollenkaan, joten jotain banaania, vaniljaa tai gefilus kidius-pikareita ostan noille. Eivät kuitenkaan päivittäin syö niitä.

Ruoanlaittoa varten ostan turkkilaista ja kreikkalaista, mutta syötäväksi silloin tällöin Danonen mustaherukkaa. Siinä on vaan niin paljon sokeria, että ei viitsi kovin usein sitä syödä.

Miksi jugurttia edes ostetaan? Meinaan, että meillä ostetaan "Partaäijää", mutta se menee ruuanlaittoon. Maustettuja jugurtteja en ymmärrä ollenkaan, miksi niitä pitäisi ostaa? Välipalaksi vai mitä?

Siis ihan uteliaisuudesta, koska ihmiset näyttää juguja kaupasta kotiin raahaavan.

Miksi jugurttia edes ostetaan? Meinaan, että meillä ostetaan "Partaäijää", mutta se menee ruuanlaittoon. Maustettuja jugurtteja en ymmärrä ollenkaan, miksi niitä pitäisi ostaa? Välipalaksi vai mitä?

Siis ihan uteliaisuudesta, koska ihmiset näyttää juguja kaupasta kotiin raahaavan.

meillä jogurttia syödään aamu- tai iltapalan yhteydessä tai välipalana, joskus myös jälkkärinä.

Partaäijää ja kreikkalaista menee aamupalalla ja lapsille välipalalla seka ruuanlaittoon.

Miksi sinusta jugurttia ei voisi syödä aamupalana, iltapalana tai välipalana? Tarvitsee se myslikin jotain kostuketta ja minä ainakaan en maitoa sinne laita.

Miksi ihmiset syö muroja tai mysliä? Ihan sama asia minusta.

Yhteistyössä