paras laihdutusvinkkisi! (hyväkarppaus)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ap"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"ap"

Vieras
miten sinä olet laihtunut? olen kokeillut itse kaikki mahdolliset keinot ja saanutkin painoa pois n. 14kg. nyt on paha takapakki iskeny ja kaks kiloa tullu takaisin. paniikki iskee, ei saa mennä kova työ hukkaan.
liikun paljon spinningiä, body pumppia yms. en tiedä mitä uskoa. syönkö tosiaan liian vähän jos syön 1000-1200kcal päivässä? uskallanko tosiaan syödä enemmän rasvaa jos nyt syön sitä päivästä riippuen 20-70g/päivä? proteiinia yritän syödä paljon. hiilarit on alle 100g päivässä? mikä olisi hyvä raja?
nyt oon sortunu taas suklaaseen ja jäätelöön. pitää taas vierottaa ittensä niistä ku meni niihin sortumaan. oon pahasti suklaasta riippuvainen.
painoindeksini on sellaset 30 että todella pitää pois painoa vielä saada ja reippaasti.

ihan ketokuurille en haluaisi, mutta hyväkarppaus kiinnostaisi. mitä on hyväkarppaajan hiilarit ja rasvat päivässä? lasketaanko kaloreita?

En ole laskenut kaloreita tai hiilareita vaikka olenkin hiilareiden määrää vähentänyt selkeästi
Sokerit pois , herkut, pulla , vaaleat höttö leivät unohdetaan.
Paljon kasviksia ja hedelmiä , otan vain yhden kohtuullisen annoksen en ikinä lisää.
Syön säännöllisesti myös 2 välipalaa päivän aikana.
25kg lähti :) ja tietenkin lisäsin liikuntaa; työmatkapyöräily ja pitkiä kävelykenkkejä.

Jos liikkuu paljon ja syö liian vähän, niin aivan varmasti tulee kaikki maailman mieliteot mieleen. Lisää ruokaa koneeseen, rasvaa, proteiinia ja voit kyllä syödä enemmän hiilareitakin, kun liikutkin paljon.

Mutta laita tosiaan esimerkkiä syömisistä!

viime syksystä. retkahdin siinä aikasemminkin ja sain muutaman kilon takaisin.

syön tähän tyyliin:
aamupala: ateriakorvikejuoma/proteiinijuoma
lounas: salaattia oliiviöljyllä ja tonnikalaa+ raejuustoa
välipala: kaksi näkkileipää ja margariiniä, kurkkua
päivällinen: oliiviöljyssä paistettua broileria ja wokkikasviksia
iltapala: rasvaton maitorahka ja marjoja.

näin siis pääsääntösesti syön. joskus on enemmän hiilaria ja esim pastaa päivällisellä. näin syön sillon kun omasta mielestäni syön oikein. kuten kirjotin nyt valitettavasti päässy taas käsistä. tänään olis tarkotus taas saada ruokavalio kuriin.
paino putoaa niin hitaasti että vaikka paljon kuulen sitä kuinka olen muuttunut ja laihtunut, niin itse en ole tyytyväinen ja sitten tulee sortumisia kun liian hitaasti se tuntuu putoavan. kärsivällisyyttä pitäs löytää.
teen viikosta riippuen 3-8 treeniä viikossa. mahdollisimman paljon aina kun vaan ehtii ja on terveenä

noihin treenenihin lasken siis rankemmat treenit salilla. siihe sitte lisäksi hyötyliikunta jota autottomalle ja ajokortittomalle tulee päivittäin. eli kävellen kuljen.

Suosittelisin kyllä hieman nostamaan kaloreita lisäämällä rasvan ja protskun määrää. Kuitenkin kun painoa on vielä reilut 90 kg, niin peruskulutuksesi on huomattavasti suurempi kuin sisään tuleva energia. Kalorivaihtelupäivät ovat hyvä keino nostaa aineenvaihduntaa, eli vaihtelet kaloreiden määrää n. 1400-1800 kcal välillä kuitenkin niin, että viikoittainen kokonaisenergiamäärä jää kulutuksen suhteen reippaasti miinukselle. Herkkupäiviä ei vielä kannattaisi juurikaan pitää, vaan ne kannattaa ottaa vasta sitten käyttöön, kun taivoitepaino alkaa olemaan n. 5-10 kilon päässä (oletan siis että 90 kg ei ole sun lopullinen tavoitepaino). Ja muutenkin herkkupäivänä energiaa ei saa tulla yli kulutuksen, jotta laihtuminen jatkuu tasaisesti. Överiherkuttelu yhtenäkin päivänä voi pahimmassa tapauksessa nollata koko viikon miinuskalorisaldon :(

Mieti lisäksi hyötyliikunnan määrää. Jos istut esim. työpäivän+työmatkat kuljet autolla ja kotonakin tulee istuttua esim. koneella, tv:n ääressä, tunnin jumppa päivässä ei riitä kuittaamaan istumistunteja. Pyri siis lisäämään energiankulutusta arkiaskareilla. Tee viikoittain vaihtelevia treenejä. Vaihda bodypumppi tehokkaaseen kuntosaliharjoitteluun, jossa teet liikkeet sellaisilla painoilla, että jaksat tehdä max. 10 toistoa. Tällöin lihasmassa lisääntyy suhteessa rasvaan ja lisää samalla perusaineenvaihduntaa. Tee pari kertaa viikossa n. 20-30 minuutin intervallitreenejä esim. ylämäkivetoina, jolloin nostat sykkeen lähes maksimiin ja palauttelet n. 30-60 sek. Intervallitreenit tehostavat aineenvaihduntaa useaksi tunniksi ja energiaa kuluu tehokkaammin kuin esim. tunnin kävelylenkillä.

ja joo huomannut olen että överiherkuttelupäivät nollaa tilanteen :( sellasesta tää mun tämän hetkinen takapakki tulikin. en juo normaalisti alkoholia (en oo juonut useampaan vuoteen) mutta oli yhdet juhlat tässä kuussa joihin osallistuin. sitte krapulasyöminen siihen päälle. pilas totaalisesti koko jutun. ja kun se lipsuminen alkoi niin sitä se sitten lähti "no jos nyt vielä tän suklaan".
kuten kirjoitin niin autoa eikä edes korttia ole vaan kuljen kävellen missä kuljen. en ole töissä vaan lasten kanssa kotona.eli päivät menee kotitöitä tehden ja nyt kun säät on näin hyviä niin lasten kanssa ulkoillaan paljon. toki sitä tulee telkkarin äressä oltua illat ja päivisin tässä koneella ihan liikaakin.

kiitos vinkeistä. on vaan otettava itseä niskasta kiinni. nyt tästä lasten kanssa ulkoilemaan

[QUOTE="ap";26318107]viime syksystä. retkahdin siinä aikasemminkin ja sain muutaman kilon takaisin.

syön tähän tyyliin:
aamupala: ateriakorvikejuoma/proteiinijuoma
lounas: salaattia oliiviöljyllä ja tonnikalaa+ raejuustoa
välipala: kaksi näkkileipää ja margariiniä, kurkkua
päivällinen: oliiviöljyssä paistettua broileria ja wokkikasviksia
iltapala: rasvaton maitorahka ja marjoja.

[/QUOTE]

Syöt liian vähän rasvaa, enkä sen vuoksi kutsuisi tuota karppaukseksi ollenkaan.
Olisiko aamupalalla mahdollista syödä oikeaa ruokaa?
Lounas ok, kunhan sitä öljyä lorottaa runsaasti.
Välipala tosi köykäinen (eikä margariini kuulu karppaukseen millään tavalla).
Päivällinen ok, tosin kannattaa kokeilla paistaa oliiviöljyn sijaan voissa, ainakin minulla voi pitää nälkää paremmin.
Iltapala liian rasvaton.

Proteiinia sinulla tulee mielestäni tarpeeksi.
Hiilihydraattia tuossa esimerkissä on tosi vähän, hyvin voit olla ketoosissa jo noilla syömisillä.

Summa summarum; vaikuttaa kitukuurilta. Syö enemmän.

Syöt liian vähän rasvaa, enkä sen vuoksi kutsuisi tuota karppaukseksi ollenkaan.
Olisiko aamupalalla mahdollista syödä oikeaa ruokaa?
Lounas ok, kunhan sitä öljyä lorottaa runsaasti.
Välipala tosi köykäinen (eikä margariini kuulu karppaukseen millään tavalla).
Päivällinen ok, tosin kannattaa kokeilla paistaa oliiviöljyn sijaan voissa, ainakin minulla voi pitää nälkää paremmin.
Iltapala liian rasvaton.

Proteiinia sinulla tulee mielestäni tarpeeksi.
Hiilihydraattia tuossa esimerkissä on tosi vähän, hyvin voit olla ketoosissa jo noilla syömisillä.

Summa summarum; vaikuttaa kitukuurilta. Syö enemmän.

niin siis mähän en karppaa. en oo ikinä karpannu. siksi kyselin tuosta hyväkarppauksesta kun se kiinnostaisi, enkä juurikaan tiedä mitä määriä mitäkin karppaaja syö

Yhteistyössä