paras lemmikkieläin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
mikä teidän lemppari lemmikki on? kävin ystävi luona ja hänell' oli hamsteri joka oli niin ihmisrakas ja esiintymisen haluinen että aloin kiinnostua kyseisestäeläimestä. Mutta mikäs teidän ehdoton ykkönen on? ottaisin jonkun eläimen mutta kun ne akvaario kalat ei oikein kiinnosta..

Miu sydämen on vieny nuo rotat... seurallisempia mitä hamsterit ja tykkäävät olla mukana kaikessa... meillä viihtyy olkapäällä ja rakastaavat kylpemistä :D salkkareitakin katotaan yhdessä :D mut hevosen ottaisin jos voisin <3

Meillä kissoja ja käärme. Jos olis varaa niin hevosen hankkisin.. Mutta kun ei ole, niin ehdottomasti kissa :) Ei tarvitse viedä ulos sateella, tai ollenkaan jos haluaa. Kaikki varmaan vihaa mua täällä jo, mutta edelleen suosittelen norjalaista metsäkissaa, on mukava, helppohoitoinen (sikälimikäli ei ole ripulia), terve rotu. Ja vaikka joissain rotukuvauksissa väitetään hiljaisiksi kissoiksi, niin meidän pojat ainakin juttelevat kovinkin (eivät siis kuitenkaan mourua pitkin päivää/yötä.

Tykkään lähtökohtaisesti kaikista eläimistä. Meillä on koira ja kaksi kissaa. Kaikista on paljon iloa, mutta enemmän aikaa niiden kanssa saisi viettää. Hamsteristakaan ei saa ihmisrakasta ja esiintymishaluista tuosta vaan, sen kanssa pitää "harrastaa". Siinä on ehkä suurin ongelma lemmikin kanssa - se käy työstä, jollei jaksa arvostaa kaikkia yhteisiä hetkiä, esim. koiran kanssa ulkoilutusta kaikilla keleillä ja kissojen kanssa hiekkalaatikon siivoamista.

No meillä on koira, kissa, gerbiilejä ja ankkoja.:) On ollut marsuja, kaneja, kaloja. Ei niitä oikein osaa eritellä että mikä niistä paras olisi. Kaikki on niin erilaisia.:) Mutta mieluummin sinuna ottaisin gerbiilejä kuin hamsterin, jos seuraa päivisin haluat. Gerbiilit on yleensä päivisin hereillä ja touhuavat kovasti. Niitä pitää aina olla kaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja NetanJahu:
No meillä on koira, kissa, gerbiilejä ja ankkoja.:) On ollut marsuja, kaneja, kaloja. Ei niitä oikein osaa eritellä että mikä niistä paras olisi. Kaikki on niin erilaisia.:) Mutta mieluummin sinuna ottaisin gerbiilejä kuin hamsterin, jos seuraa päivisin haluat. Gerbiilit on yleensä päivisin hereillä ja touhuavat kovasti. Niitä pitää aina olla kaksi.

mut se siimahännän fobia on mulla kova siis jotain käsittämätöntä...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
onkos gerbiili miten seura eläin? paitsi joo mulla hirvee fobia häntä eläimiä kohtaan siis hiiri, rotta jne...

Mulla on ollut gerbiileitä ja hamsteri, ja ainakin omien ihanien otusteni kohdalta voin sanoa että gerbiilit oli sata kertaa seurallisempi ja mukavampia kavereita kuin se hamsteri... tiedä sitten oliko se minun hamsteri joku poikkeuksellisen erakkomainen luonne :D Hyvin sitä kyllä hoidin ja ihan kiva ja söpö sekin oli, mutta ne gerbiilit oli aivan mahtavia =) Ja oli aika hauskaa miten erilaisia luonteita niillä pikku gerbusilla oli. Ja ne oli niin kesyjä että kun käden laittoi terraan, ne nousi saman tien kädelle ja vilisti esim. olkapäälle, ja sama kun ne oli "ulkona" eli lattialla juoksemassa niin aina välillä kävivät "moikkaamassa". =) Sylissä niitä ei kyllä voi kauaa pitää, ovat sen verran vilkkaita että tykkäävät vipeltää paikasta toiseen eikä istuskella. Kannattaa myös laittaa niille lasinen terra, niin voi seurata niitä hienoja käytäviä mitä ne sinne puruihin väsää :D

Nykyään minulla kissa, ja maailman ihanin kissa onkin. Jos ei kissaa olisi, niin hankkisin joko rottia tai gerbiileitä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kertokaa mitä kivaa on akvaariokaloissa kun niitä niin monella on???? ja onko puhdistaminen työlästä hommaa??

Akvaario itsessään on kuin kaunis taulu, kun on sisustettu nätisti ja valittu oikeita kaloja oikeaan ympäristöön (ei siis liian isoja kaloja liian pieneen altaaseen). Kaloja voi myös kasvattaa, helppo ja mukava kasvatettava on mm. taistelukala. Kannattaa tutustua www.aqua-web.org =)

Ja itse aiheeseen: koira, hevonen ja kani. siinä lempparielukat.

Kissat on ihania.. :heart: Itellä tällä hetkellä kolme kissaa joista kaksi on täälläkin paljon parjattuja Cornish Rexejä.. :xmas: Kolmannesta Rexistä haaveilen,mutta yksi vaihtoehto on myös itämainen lyhytkarva ja mustan värisenä.. :p

Yhteistyössä