Paras täyte täytekakkuun???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiitos
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No moussethan on yleensä melko ihania, mutta isompi tekoisia kuin pelkät mansikat ja kerma yms..

Molempien marjojen kanssa sopii hyvin kerman ja vaniljakreemin sekoitus..
Valkosuklaa (sulatettu ) kerman seassa on myös hyvä..
Vadelma, mustikka ja valkosuklaa on ihanaa! :)

Itse tein mansikkakakkua pari päivää sitten ja sipaisin pohjan päälle lemon curd-tahnaa, soseutin kohmeiset mansikat sauvasekoittimella soseeksi, sekoitin oikein paksun kerman kanssa ja väliin! Oli kuulemma todella hyvää.

Tuoreita mansikoita en alkaisi soseeksi laittamaan vaan viipaleina väliin

Hyvä kostutus tulee vaniljamaidolla.Jos en tuota käytä niin spriteä tai sokerivettä

sprite on aivan uusi minulle. Tuleeko siitä hyvää? Kuinka paljon perus kakkuun olette laittaneet kostukkeeksi? Jos kakun kostuttaa illalla ja aamulla vasta koristelee, niin paljon siis kostuketta?

En ole koskaan mittaillut kostuketta..Itse tykkään että kakku on mieluummin hieman liian kostea entä kuiva :)
Kyllä sen tuntee kun se on sellainen sopiva.

Pohjan teen päivää ennen, vähintään.. Kerkeää etäytyä vähän ja on mukavampi leikatakin.
Ja kostutus riippuu täytteistäkin, mousse ei päästä juuri kosteutta mutta soseutetut marjat ( varsinkin pakaste ) päästävät sitä nestettä siihen myös!

Kesäisin paras on mansikkakakku, mun mielestä. Kostutan vaniljakastikkeella 1.5 dl 4 munan kakkuun. Lisäksi vähäsokerista mansikkahilloa, runsaasti mansikoita ja kerma-rahkaa.

Yhteistyössä