Paras täytekakun täyte

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
kuumeisena mietin huomista kauppalistaa, että mitä ihmettä ostaisin ja laittaisin kakun väliin? Kertokaa teidän mielestä paras täyte? Mites nuo kaupan pakastemarjat, voiko niitä käyttää ihan sellaisenaan vai pitääkö kiehauttaa tms.?

mä tykkään siitä vaniljaisesta mansikasta+vaniljaisesta omenasta kakussa(olikohan saarioisen hilloja...). huomenna pitää väsätä semmonen pojan synttäreille...

Itse tykkään laittaa väliin mansikkaa/banaania/kermavaahtoa tai vatkattua vanillaa.
Ja ihan pakastemarjoja kun ei tuoreita kotimaisia ole saatavilla siihen aikaan kun meillä synttärit on =)

Tää on mun favorite:

Vadelmarahkatäyte:

Vadelmarahkatäyte:

6 liivatetta

1/2 dl vadelma funlightia

250g maitorahkaa

2 1/2 dl flora vispiä

1 1/2 dl sokeria

5 dl jäisiä pakastevadelmia

LAita liivatteet likoomaan runsaaseen kylmään veteen. Lisää kermaan 1/2 dl sokeria. VAtkaa kerma kuohkeaksi vaahdoksi. Kuumenna vadelmamehu kiehuvan kuumaksi sulata liivatteet siihen. Laita rahka kulhoon ja lisää liivatemehu ohkaisena nauhana rahkan joukkoon koko ajan sekoittaen. Lisää loput sokerista ja kermavaahto. Lisää lopuksi jöiset marjat ja sekoita kunnes seis muuttuu vaaleanpunaiseksi ja alkaa jöhmettyä. Levitä puolet täytteestä alimmalle kakkupohjalle, täytteen tulisiolla sen verran jo hyytynyt ettei se valu levitettäessä. Nosta keskimmäinen pohja päälle. Kostuta maidolla halutessasi ja levitä loput vaahdosta päälle. Nosta kansi paikalleen. Peitä kelmulla ja nosta viileään yöksi.

Yhteistyössä