H
Hiili
Vieras
En ehdi lukea kaikkia ketjun kirjoituksia ja ottaa kantaa, mutta tässä linkki suht tuoreen testin tuloksiin:
http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajoneuvot/lasten_turvaistuimet/
Yksi monesti kuulemani "nyrkkisääntö" on ollut sellainen, että laajalle painoskaalalle sopivat istuimet ovat yleensä huonompia kuin "täsmäkokoisemmat" - siis vauvalle kaukalo, seuraavaksi 9 - 18 kg turvaistuin ja sen jälkeen isompien turvavyöistuin. Sellainen 0 - 25 kg -tyyppinen tuoli ei kuulemma voi olla yhtä passeli sekä pienelle että isolle.
http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajoneuvot/lasten_turvaistuimet/
Yksi monesti kuulemani "nyrkkisääntö" on ollut sellainen, että laajalle painoskaalalle sopivat istuimet ovat yleensä huonompia kuin "täsmäkokoisemmat" - siis vauvalle kaukalo, seuraavaksi 9 - 18 kg turvaistuin ja sen jälkeen isompien turvavyöistuin. Sellainen 0 - 25 kg -tyyppinen tuoli ei kuulemma voi olla yhtä passeli sekä pienelle että isolle.