Paras yövaippa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pyykkiä riittää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pyykkiä riittää

Vieras
Millaista yövaippaa käytätte?

Meillä on käytössa Pampersin Baby Dry (koko 5, eli suurin) ja melkein joka aamu on sänky märkä. Lapsi on 1v 4 kk ja painaa ~12 kg. Illalla ennen nukkumaan menoa käydään potalla, mutta silti ehtii vaippa yön aikan vuotaa yli. Lapsi nukkuu yleensä mahallaan ja vaippa on aamulla selän puolelta ihan kuiva, mutta etupuolelta ihan tupaten täynnä ja falskaakin sitten navan yli...

Meillä käytetään Liberon up&go 11-14kg housuvaippaa. On ollut hyvä vaippa. Tyttö on meillä nyt 1v10kk ja painaa sen reilu 12kg. Pampersia meillä käytettiin jonkun aikaa vaan järkiään päivällä ja yöllä housut ja sänky oli märkänä. Liberoa nyt käytetty ja minun mielestä se on ollut hyvä vaippa.Muita merkkejä en ole edes kokeillut, joten ei kokemusta niistä. Toivottavasti löydät hyvän vaipan lapsellesi.

Tytöllä aikanaan riitti mikä tahansa vaippa, mutta tämä poika on eri maata. Nukkuu mahallaan ja pissaa myös sen vaipan etuosan aivan likomäräksi.
Ikää on tosin vajaa vuosi, mutta painoa jo reilu 10 kg.

Pampersin active fittiä on monet suositelleet, meillä se falskaa aina läpi.

Mä käytän kestovaippaa. Niitä tarvii yökäyttöön 3 tai 4 kappaletta. Reilusti fylliä ja kunnon villahousut (mulla parhaat on Igun willyt) päälle. Ei kastu sänky!
Kundi nukkuu vielä unipussissa, jos jotain pääsisikin läpi, niin unipussi imee loput ja on helppo pestä.

Tyttö taas kun on jo päässyt vaipoista eroon, niin hän nukkuu Babyidean jälleenmyyjiltä saatavassa Snuukkelissa, eli makuupussissa. Alla on äitiyspakkaustäkki, villanen peitto ja pyyhe yhden pussilakanan sisällä. Eli tuo paketti on petauspatjan korvike, villa pysäyttää pissan ja pyyhe imee tehokkaasti. Jos yöllinen vahinko sattuu (meillä ehkä kerta kuussa) niin ei kastu kun tuo "paketti" ja yö jatkuu paketin poiston jälkeen peiton kanssa.

Tommoset hyvät hahtuvavillikset voi muuten vetää myös kertiksen päälle, jolloin ne imee ylivuotavat pissat ja säästää petivaatteet. Yökäyttö villiksillä on niin vähäistä, että pesua olen itse joutunut tekemään pari kertaa vuodessa.

Meillä on päivisin käytössä tuo Liberon up&go housuvaippa 10-14 kg ja se tulee joskus päiväunillakin yli, joten en uskalla siihen yöllä luottaa. Vois tietysti kokeilla seuraavaa kokoa, mutta falskaakohan ne sitten haaroista reunoilta...

Joskus lapsi kyllä herää päikkäreiltä vaippa kuivana. Neiti kai osaa jo jonkin verran pidättää pissaa, kun niin suuria määriä välillä lorottelee ettei tunnu mikään vaippa riittävän.

Meillä on päivisin käytössä pampers, yöllä libero. Yöunet vaan kestää sen 12 tuntia, ja vaippa on aina ihan märkä. Useilla kun on noita pamperseja myös yöllä, niin imeekö ne kunnolla, kun ovat kuitenkín niin kovin ohuita?

Muumi-housuvaippa on ollut paras yövaippa meidän pojallamme. Tuskailin keväällä saman ongelman kanssa ja joku vinkkasi Muumivaipan. MEillä käytössä sen sininen paketti (en muista kiloja), poika 2v 3kk ja n 14,5kg

Yksi tapa on lievä nesterajoitus klo 18 jälkeen, eli ei yli 2dl juotavaa enää juuri ennen nukkumaan menoa. Tätä käytetään ekana keinona isommille yökastelijoille, joillekin toimii.
Vaipoista monet kehuu Lidl Cien -kertiksiä, olen joskus käyttänyt eikä tytöllä ole vuotanut. Tosin tämä mun 11kk flikka on jo joinain öinä kuiva, eli iltaisin ja aamulla pissatetaan (puoli potallista;)).Hänellä käytän öisinkin kestoja (fuzzyt ja pari mikroinserttiä tai aio lisäimulla, reippaalle kastelijalle tosiaan villikset olisi varmaan hyvä idea!). Esikoinen kasteli enemmän, ja Pampersin active fit taisi pitää parhaiten. Lapsen ruumiinrakenteestahan se vaipan istuvuus ja pito on enemmän kiinni kuin imukyvystä?

Meillä todellinen on todellinen pissipoika ja monet vaipat öisin fuskasi, mut kokeiltiin pampersin active fittiä ja se piti pintansa, vaikka aamuisin vaippa oli liti märkä.

Et kertonut lapsesi sukupuolta,mutta pojilla pissat tulee helposti eestä läpi,kun pippeli suihkuttaa pystyyn ja varsinkin mahallaan.Meillä pojat nukkuu mahallaan ja parhaita yövaippoja on olleet Liberon teippivaipat(housuvaipat vuotaa meillä) ja Lidlin Cien-teippivaipat.Poika,jolla yövaippana nuo on n.15kg, 2-vuotias.

on pitäneet ainoastaan pampersit koko yön. Poika on kova puklailemaan ja olen opettanut nukkumaan kyljellään, ettei tukehdu. Liberoissa on tosi iso aukko jaloille ja sänky kastuu jos poika pissaa kyljellään. Ei auttanut kiristelyt ja vaipan asettelut paremmin, jouduin ostamaan pamperseja ja käytän nyt nuo liberot loppuun päivisin.

Meilläkin oli noita ongelmia. Ainoa todella toimivaksi osoitautunut ja vauvallekin mukavimmaksi on kestovaippa. Meillä käytössä Babybeehinds bamboo, ronja&roope tuplaläppä ja omatekemiä bambu-hamppuvaippoja. Lisäimuksi sujautan hamppuimua ja hahtuvaimun uloimmaksi imuksi. Päälle merinovillaiset lyhytlahkeiset pökät. Merinovilla ei kutita yhtään. Meille atoopikoillekin on käyneet.

Kestovaipan etu yökäytössä on hengittävyys. Jos käyttää pul-kuorivaippaa, ei hengittävyys ole niin hyvä kuin villiksillä.
Kantsii käydä vilkaisemassa www.kestovaippinfo.fi ja sieltä foorumi, joka liittyy yövaipatukseen. Sieltä itse sain hyviä vinkkejä.

Meillä poika on kova pissailemaan öisin ja Liberon teippivaipat (etenkin tämä uudistunut malli) on ollut ainoa pitävä. Liberon housuvaipat, joita päivällä käytetään, eivät pidä kolmea tuntia pidempää. Tällä hetkellä käytämme Liberon kokoa 6 ja pojalla painoa noin 13 kg.

Meillä on vasta 5kk (8kg) vauva ja jo nyt ainoa koko yön toimiva vaippa on Lidl:n Sevena- merkkinen 7-18 kiloisille. Esim. Pampers baby drylla päiväunetkin keskeytyy vaipan märkyyteen.

Yhteistyössä