Paras ystävä pisti välit poikki

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miten päästä yli?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miten päästä yli?

Vieras
Olen mies, ja yksi paras ystäväni pisti välit poikki vähän sen jälkeen kuin meni naimisiin.

On omaa syytäkin, eli törttöilin kännnissä yms. ja käyttäydyi aikoinaan tökerösti, mutta kyllä pyysin aina anteeksi.

Kun tämä ystäväni meni naimisiin, niin pikkuhiljaa yhteydenotot hiipuivat.

Soiteltiin kyllä puhelimessa jne.

Sitten kerran kun oli ollut hyvän aikaa puhelinkeskustelujen väliä, niin soitin tuolle kaverille, ja viesti meni vastaajaan, joka sanoi, että "soitan myöhemmin"

Mitään soittoa ei koskaan tullut.

Sitten yritin soittaa, hänen puhelimisensa kyllä soi, eli näki kuka soitti, mutta ei vastausta.

Sitten kerran laitoin vastaajaan viestin, että olisi kiva kuulla, että mitä kuuluu, jutella yms. eikä mitään vastausta tullut koskaan.

Tuntuu vaan aika pahalta, kun tuollain lopettaa yhteydenpidon, kun ei anna mitään selitystä.

Mitäs mieltä olette, olenko väärässä kun minusta tuntuu pahalta?

Eli kaverini katkaisi välit näin, että yksinkertaisesti ei vastaa puheluihini, tai jos jätän viestin vastaajaan, tai kerran lähetin tekstiviestin, eikä mitään vastausta koskaan tullut.

Siksi tuntuu pahalta, kun haluaisin edes jonkun syyn, että miksi ei hän enää halua olla kanssani tekemisissä, ymmärrän kyllä jos ei halua olla kanssani tekemisissä, mutta sanoisi sen edes, vaan ex- ystäväni siis teki tuollaisen strategian, että yhtäkkiä ei vastaa enää mihinkään yhteydenottoihini ilman mitään selitystä.

Tuntuu pahalta, olenko väärässä?

Tuosta on jo muutama vuosi kun hän pisti välit poikki.

Pahinta on unet, missä olemme kavereiden kanssa yhdessä ja hän tietenkin mukana kun oltiin lähes parhaita kavereita, ja sitten herää ja muistaa, että emme olekaan enää kavereita, että emme ole missään tekemisissä.

Sekä toinen uni on, missä yritän unessa selittää hänelle, että en ole tarkoittanut mitään pahaa, keskustellaan yms. ja sitten kun herään, niin huomaankin sen olevan vain unta.

Asumme samassa kaupungissa, olen miettinyt, että mitäs jos törmäämme jossain yhteen, että moikkaako hän, jos moikkaan häntä.

[QUOTE="hohhoijaa";28850825]Siis onko kaverisi mies vai nainen? Ja miten tulet toimeen sen toisen puoliskon kanssa?

Eipä silti, kai tääkin provo, mutta jatka nyt kun aloitit.[/QUOTE]

Tämä ei todellakaan ole provo, olen hiukan ottanut alkoholia, joten uskallan avautua asiasta.

Ja olen siis mies ja tämä kaverini on myös mies.

Maan päältä katoavat on rasittavia. Niin kauan kuin et tuota hoksaa (mullaki meni aikaa) niin niin kauan se tuntuu pahalta, sitä suree eikä ymmärrä mikä meni pieleen. Mulle valkeni myöhemmin että pari tällaista tapausta oli ihan luonteeltaan tuollaisia polttavat sillat ilman mitään varoitusta. No siinäpähän ovat, elämä jatkuu parempana ilman riippakiviä :)

No törttöilit yhden kerran liikaa. Ei anteeksipyyteleminen jatkuvana toimintana ole kovin toimiva strategia. Ehkä ystäväsi viettää nyt vakiintunutta elämää ilman kaljaveikkoja ja muuta ei niin kehittävää seuraa. Hanki sinäkin muita harrastuksia.

[QUOTE="vieras";28850857]No törttöilit yhden kerran liikaa. Ei anteeksipyyteleminen jatkuvana toimintana ole kovin toimiva strategia. Ehkä ystäväsi viettää nyt vakiintunutta elämää ilman kaljaveikkoja ja muuta ei niin kehittävää seuraa. Hanki sinäkin muita harrastuksia.[/QUOTE]
Kuulostaa lisäksi, että sinulla on mielialan laskua, johon alkoholilla on osuutta. Pistä korkkii kiinni pidemmäksi aikaa, niin elämä alkaa näyttämään miellyttävämmältä.

Voio olla, etta ystavasi on vaan ollut kiireinen eika ollenkaan tajua, mita mielessasi liikkuu. Miehet ei aina osaa lukea ajatuksia (sori, oli pakko:p)

Mitas jos nyt vaikka alkoholin rohkaisemana laitat kaverillesi tekstarin tyyliin etta "harmittaa tosi paljon kun on yhteydenpito loppunut ja mietin, olenko tehnyt jotain vaarin/miten voisin korjata asiat. Olisi tarkeaa minulle"

Mitäs, jos kaverisi muutaman vuoden kuluttua haluaakin muistella hauskoja, entisiä aikojanne ? Joskus käy niinkin.

Jos uskot, ettei kaverillasi ole erityisen hyvää syytä katkaista välinne saattaisi uusi vaimokin olla vaikuttamassa asiaan?

[QUOTE="vieras";28850857]No törttöilit yhden kerran liikaa. Ei anteeksipyyteleminen jatkuvana toimintana ole kovin toimiva strategia. Ehkä ystäväsi viettää nyt vakiintunutta elämää ilman kaljaveikkoja ja muuta ei niin kehittävää seuraa. Hanki sinäkin muita harrastuksia.[/QUOTE]

Joo, törttöilin, myönnän sen, ja olen pyytänyt anteeksi.

Ymmärrän myös että ketään ei voi pakottaa olevan ystävä.

Mutta kun olimme kuitenkin lapsesta asti olleet läheiset ystävät, niin tuntuu pahalta tuollainen, että hän pisti välit poikki ilman mitään syytä sanomatta, ja kun hän on vielä kaveri kuitenkin toisille kavereilleni, eli on vain pistänyt totaalisesti välit poikki vain minuun.

Se satuttaa eniten, että hän ei sanonut mitään syytä välien poikki pistämiseen, eli välien poikkipistämisen edeltävältä ajalta ei ollut mitään riitaa yms. viimeisiä viestejä jonka häneltä sain oli syntymäpäivä onnittelut, ja se taisi jäädä viimeiseksi viestiksi, sen jälkeen kun noin puoli vuotta myöhemmin yritin soittaa, niin ei vastannut, eikä vastannut viesteihin, eikä puhelinvastajaan.

Ikävästi ja selkärangattomasti tehty sun kaverilta.
Ite laittasin varmaan viestin, että harmittaa kun ei susta kuule enää mitään. Ota joskus yhteyttä jos siltä tuntuu. Hyvää jatkoo.
ja sen jälkeen en enää ite häntä vaivais jos ei halua kerran olla yhteyksissä.

Voio olla, etta ystavasi on vaan ollut kiireinen eika ollenkaan tajua, mita mielessasi liikkuu. Miehet ei aina osaa lukea ajatuksia (sori, oli pakko:p)

Mitas jos nyt vaikka alkoholin rohkaisemana laitat kaverillesi tekstarin tyyliin etta "harmittaa tosi paljon kun on yhteydenpito loppunut ja mietin, olenko tehnyt jotain vaarin/miten voisin korjata asiat. Olisi tarkeaa minulle"

En enää kehtaa hänelle laittaa mitään viestiä, aikaa on kulunut jo liikaa, hän on saanut lapsia jne. eli jos nyt laittaisin jotain viestiä hänelle, niin se olisi jo jotain stalkkaamista.

Tuntuu vain pahalta, kun hän ei sanonut mitään syytä, miksi pisti välit poikki totaalisesti.

Mielestäni olisi helpompaa, jos saisi edes jonkun syyn, tai ilmoituksen, että en halua olla enää kanssasi tekemisissä, mutta nyt tapahtui niin, että yhtäkkiä, hän ei vastannut enää mihinkää yhteydenottoihini.

No mutta, eihan tuo aika ole mikaan syy ettet kehtaisi enaa ottaa yhteytta. Asia tuntuu sinua kuitenkin vaivaaman, eika sinulla taida olla mitaan menetettavaakaan.

Sanot vaan etta harmittaa kun yhteydenpito loppunut ja haluaisit tavata hanta ja nahda lapsensa ym.

Vastaa tai ei. Jos vastaa niin hyva, jos ei niin olet ainakin viela yrittanyt.

No ehkä sinun pitäisi itse tajuta se eli ei aina ole mitään sellaista syytä, että suunnilleen panee toisen tyttöystävää tai antaa turpaan, vaan jossakin vaiheessa vaan tulee mitta täyteen. Kaverisi meni naimisiin ja sai lapsia ja sinulle maistuu alko edeleen liikaa. Enyhtään ihmettele, ettet kaverin mielestä ole hyvää ja mieltäylentävää seuraa.

[QUOTE="vieras";28850904]Ikävästi ja selkärangattomasti tehty sun kaverilta.
Ite laittasin varmaan viestin, että harmittaa kun ei susta kuule enää mitään. Ota joskus yhteyttä jos siltä tuntuu. Hyvää jatkoo.
ja sen jälkeen en enää ite häntä vaivais jos ei halua kerran olla yhteyksissä.[/QUOTE]

Joo, laitoin tuon kaltaisen viestin hänelle noin puolitoistavuotta sitten, sekä vastaajaan, että tekstiviestinä, vastauksena oli täysi hiljaisuus.

Eli välit on nyt sitten poikki, mutta kysymykseni on, että onko tuollainen tapa mielestänne oikea tapa pistää välit poikki/jättää ystävä, että ei enää vastaa tämän mihinkään puheluihin/viesteihin yms. ?

[QUOTE="vieras";28850934]No ehkä sinun pitäisi itse tajuta se eli ei aina ole mitään sellaista syytä, että suunnilleen panee toisen tyttöystävää tai antaa turpaan, vaan jossakin vaiheessa vaan tulee mitta täyteen. Kaverisi meni naimisiin ja sai lapsia ja sinulle maistuu alko edeleen liikaa. Enyhtään ihmettele, ettet kaverin mielestä ole hyvää ja mieltäylentävää seuraa.[/QUOTE]

Kuullostaa aika karulta, eli jos kaverilla menee vähän huonommin, niin ystävyys joutaa romukoppaan, kun hän ei ole enää mieltä ylentävää seuraa...

No, voi osua omalle kohdallesikin.

Keskity omiin vikoihisi ja virheisiisi ja älä vello itsesäälissä. Se on paljon rakentavampaa. Ehkä ystäväsi koki täyden hiljaisuuden paremmaksi, kuin että olisisanonut päin naama, että juopottelusi ja törttöilysi ja muu elämäntyylisi masentaa häntä.

[QUOTE="aloittaja";28850948]Kuullostaa aika karulta, eli jos kaverilla menee vähän huonommin, niin ystävyys joutaa romukoppaan, kun hän ei ole enää mieltä ylentävää seuraa...

No, voi osua omalle kohdallesikin.[/QUOTE]
No on jo käynyt ja ymmärsin hakea apua.

[QUOTE="aloittaja";28850937]Joo, laitoin tuon kaltaisen viestin hänelle noin puolitoistavuotta sitten, sekä vastaajaan, että tekstiviestinä, vastauksena oli täysi hiljaisuus.

Eli välit on nyt sitten poikki, mutta kysymykseni on, että onko tuollainen tapa mielestänne oikea tapa pistää välit poikki/jättää ystävä, että ei enää vastaa tämän mihinkään puheluihin/viesteihin yms. ?[/QUOTE]

No ei mun mielestä oo kivasti tehty.
Itse kun meni kaveriin välit poikki niin sanoin ihan suoraan, että en voi enää olla sun kaveri, kun valehtelet niin paljon.
Mut ehkä sun kaveri joskus vielä ottaa yhteyttä.

Yhteistyössä