paras

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja syöttötuoli?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

syöttötuoli?

Vieras
Heips,

Alkais olemaan tarve hankkia syöttötuoli vauvalle. Moni sanoo että hanki tri trap . Hinta vaan on suolainen 200€ ja käytettynäkin yli 100€ jos sattuu löytymään.

Mitä mieltä olette? Onko kannattava hankinta? Onko vastaavia malleja edullisempia ja laadullisesti lähes yhtä hyviä? Vai pärjätäänkö ihan tavallisella mallillla? Mitenkäs sitten kun syöttötuoli jää pois niin missä sitten istuu.

ME ostettiin nimenomaan Trip Trap ja hyväksi on havaittu. Hintaa emme pitäneet kuitenkaan huikeana, kun ajattelee, että sehän kasvaa lapsen mukana. Emme nyt kuitenkaan ajatelleet (niinkuin heidän mainoksessaan), että tuoli menee vielä kouluikään asti. Mutta kuitenkin useamman vuoden joka tapauksessa. Mutta tuo tuolihan jakaa kyllä mielipiteet, niinkuin kaikki muukin.

meillä esikoinen 7v ja edelleen istuu omassa tripp trapissa. ei suostunut luopumaan vuos sitten pikkuveljen hyväksi. nyt niitä tuoleja 3 käytössä ja neljäs pitänee hommata n vuoden sisällä. meistä ainakin parhaimmat. kerran kirpasee mut käyttöijästä ei tietoa.

Kyllä mekin ollaan Tripp tarpista tykätty. Se on myös sopivan kapea, tavalliset syöttötuolit ovat leveitä. Tripp tarpp ei ole myöskään hutera. Ja mitä hintaan tulee, niin saahan muista syöttötuoleista maksaa sen 100e ja niiden käyttöikä on lyhempi. Suosittelen.

Meillä on sellainen perussyöttötuoli, joka kääntyy ns. pöytätuoliksi. Mielestäni tämä pöytätuoli -asento on aivan erinomainen. Kun tarvitset aikaa keittiössä tai esim. lehtiä lukiessasi, ja annat lapselle pöydälle kaikenlaista kolisteltavaa, tutkittavaa ja pureskeltavaa, viihtyy hän pitkiä aikoja itsekseen. Eikä sinun tarvitse siis vahtia häntä yhtä intensiivisesti kuin silloin, jos hän olisi ""vapaana"" lattialla. Sitterissä lapsemme ei viihtunyt enää 6 kk:n jälkeen. Hintakin oli vain n. 50 euroa.

Tuosta turvallisuudesta piti vielä sanoa, että se on tosi tärkeää. Tuo syöttötuoli, jonka saa pöytäasentoon on vaarallinen. Mulla ja mun pikkusiskolla oli juuri vauvana sellainen 70-luvulla. Molemmat olemme siitä tipahtaneet tai mä olen kaatunut selälleni sen tuolin kanssa, pikkusikso kurotteli ja tippui :(

Oltiin viikonloppuna mummolassa ja mun vanhemmat olivat saaneet sellaisen syöttötuolin lainaan meidän poikaa 7 kk varten. Vaikka tuolissa oli pehmuste oli se tosi suuri ja poika koko ajan kurotteli siitä, joten eipä tullut mieleenkään lähteä pois vierestä.

Tripp tarpissa lapsi voi huoletta istua.

Meillä on Triptrapin ""kopio"" Emma-tuoli, joka tarjouksessa maksoi huikeat 49 eur (pehmusteen kans muistaakseni n. 70 eur). Siinä on sama homma, että tuoliosaa saa laskettua iän mukana jne. Triptrapin hintahan tulee ilmeisesti siitä, että he kasvattavat omat puunsa tuolin tekoon, ja antavat niille 7-8 (?) vuoden takuun, kun esim. Emmassa ei ole mitään ihmeempiä takuita. Triptrapin tuoleissa ei muistaakseni käytetä mitään oksakohtia, kun Emmassa saattaa sellainen näkyä. Muutama kuukausi on meillä vasta tuolista kokemusta, mutta hyvältä tuo on minusta vaikuttanut. Honkkari myy kans jotain Triptrapin tapaista, mutta se keikkaa helpommin...

Joo, eiks TT:n patentti lauennut tai jotain. Ja noita kopsuja on alkanut oleen. Ihan hyviä varmaan.
Emmä tiä, mä ja kaikki mun kaverini ollaan jouduttu taaperona käytteleen noita malleja ajalta nolla ja hyvin on tuolissa pysytty.
Ei tohon TT:henkään voi lasta vahtimatta jättää.
Ilman valjaita.
Kyllä meillä ainakin pikkumies heiluu ja seisoo siinä ihan simona ja tuolin mahd. keikahtaminen on siinä kohtaa jo ihan sivuseikka.
Musta paras tuoli on ehjä.
Meillä oli joku ikivanha perustuoli johon lapsi liimattiin valjailla kiinni ja pidettiin irti pöydästä, ettei saa jalalla vauhtia ja tuolia kaatumaan.
En tiä si, oli varmaan poika purru jalan siitä lähes poikki ja jouduttiin luopumaan.
Ostin TT:n Anttilasta kaarella ja makso sinisenä 159 eeroa.
Ihan hyvähän tuokin, ei siinä mitään.

Meillä tripp trappi,muista siis ei kokemuksia.
Käytettynä ostettiin,taisi olla vajaa 3v ollu käytössä.Tosi siistissä kunnossa,hinta oli 100e turvakaaren kanssa.

Ollaan oltu tosi tyytyväisiä,varmaan menee pimun tuolina pitempäänkin .On vielä samaa ""väriä"" muun ruokaryhmän kanssa.Ihan ok näköinenkin tuolina.

Yhdellä tutulla tyttöllä se vieläkin omana tuolina ja neiti 9 v..Eli on kyllä hintansa väärti mielestäni!

Meillä iha pöydällinen syöttötuoli. Pöytä on ainaki meillä ihan huippu juttu,saa tosiaan siinä leikkiä poju yms, viihtyy paremmin. Makso 85 e,siis ihan uutena ja sit ku pöytää ei enää tarvi (toimii samalla vähän niinku turvakaarena) sen saa käännettyä vaan tuolin takapuolelle, ja siinä pystyy sitte istuun isompikin lapsi, myös jalkatukea saa nostettua ja laskettua, eli voipi siinä pitää tassuja;) Erittäin tukeva ja hyvä on. Oon ollu tyytyväinen, ja toisaalta ihan onnellinen etten tripp trappia ostanu.

Itse emme ole vielä syöttötuolia ostaneet, mutta huomasin, että ainakin Turun Kupittaan Citymarketissa oli kerran sellanen TrippTrapin kopio tuoli ja maksoi muistaaksen 69 euroa. En sen laadusta kyll voi sanoa kun en ole kokeillut.

Ostettiin tripp trapp sen takia, ettei pääse itse siitä pois. Valjaita en uskalla pitää, olen kuullut niin paljon juttuja, siitä että vauva saa jotain kurkkuunsa tai nielee väärään kurkkuun. Eikä vauvaa sitten saa kovinkaan nopeasti pois valjaista otettua.

Itselle kävi samanlainen juttu, kun kaukalo oli alussa syöttötuolin korvike. Paniikissa kun yrittää valjaita availla, se kestää jne jne.

Siksi en pidä koskaan enää valjaissa kun lapsi syö.

Yhteistyössä