parasta ennen päiväyksistä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja A shadieeyah
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

A shadieeyah

Vieras
mitenkäs on..
tossa opuksessa on noista parasta ennen päiväyksistä..
ja huomasin eilen illalla kaupassa että yhet maustepussit on parasta ennen 12/07..
pitäiskö ne ottaa pois myynnistä? :ashamed: (säilykkeitä ropsin pois mitkä oli tolla päiväyksellä mutta mausteet? :ashamed: kun niitä pusseja ei oo auottu että onko ne pilaantuneita )

:ashamed:

ei niitä ainakaan sais myydä normaalilla hinnalla.

mut mausteet ei pilaannu, ne vaan laimenee, eli kyllä niitä käyttää voi ihan surutta..(nimimerkillä hetin just pois 5v vanhoja mausteita :whistle: )

Ok eli mie voin nykiä ne pois..tuntu vaan epävarmalta...
Joo hölmöltä tää voip tuntuu.,.mut mä oon "vaan harjottelija" siellä mut kuitennii vastaan kaupasta yksin *huokaus* ..ku ois retki tuoli ni vois nauttia kahvia siin kaupan ees eikä aina istuu sisällä.

Alkuperäinen kirjoittaja Ti Anna:
Päiväysvanhoja ei saa myydä. Eikä edes ilmaiseksi jakaa, käsittääkseni. Mutta ei ne pilalla ole.

joo ei saa :) varmistin vain..

ja sanookaapas nyt..tästä meillä oli omistajan kanssa vääntöä..

eli ruotsista on tullut noita purkkeja niin eikös niissä merkitä enkuksi ne päiväykset tai ruotsiksi niillä lyhenteillä april jne?
ku hää väittää että ne ois suomeksi...
ratkasevinta on se että miun väittämällä niitä tuotteita ei sais myydä enää mutta hänen mukaansa ne on suomeksi siinä se teksi niin niitä sais myydä viellä marraskuussa (siinä purkissa lukee mar 08 )

Parasta ennen- tekstillä saa myydä halvemmalla tai antaa pois, niitä voi myös käyttää ;)
Viimeinen käyttöpäivä-tekstillä EI SAA myydä eikä antaa pois, eikä pitäis käyttää.... mutta kyllä ne on ihan syötäviä vielä pari päivää... riippuu tietenkin mitä tavaraa pakkauksessa on :)

Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
eli ruotsista on tullut noita purkkeja niin eikös niissä merkitä enkuksi ne päiväykset tai ruotsiksi niillä lyhenteillä april jne?
ratkasevinta on se että miun väittämällä niitä tuotteita ei sais myydä enää mutta hänen mukaansa ne on suomeksi siinä se teksi niin niitä sais myydä viellä marraskuussa (siinä purkissa lukee mar 08 )

Tuotahan kannatta varmistaa esim. maahantuojalta, miten päin ovat päiväys merkinneet.... tuotteissahan pitäis olla tietty myyntiaika, muuten maahantuoja pitäis hyvittää...
Näin ainakin meillä.....

Nasumamma: tiedän kyllä tuon kun just huomenna on hygieniapassin koe ja vasta oli noista opetuksessa..

Mutta kuitenkin kyse on säilykkeistä jotka on myöskin suorassa auringonpaahteessa ja joissa osassa naksaa se keskiosa.

Ja nuo mausteet.. no muovipussissahan ne on mutta itse ainakin asiakkaana en haluaisi ostaa täydellä hintaa tuotetta joka on viime vuoden puolelta.

Ja mikä olennaisinta kun on kyse pienestä kaupasta ei oo varaa virheisiin ja minähän se oon ekana tuli linjalla kun olen yksin siellä

Alkuperäinen kirjoittaja Nasumamma:

Tuotahan kannatta varmistaa esim. maahantuojalta, miten päin ovat päiväys merkinneet.... tuotteissahan pitäis olla tietty myyntiaika, muuten maahantuoja pitäis hyvittää...
Näin ainakin meillä.....

no siinäpä onkin vähän hankala juttu kun omistaja ite hakee nää tavarat suoraan ruotsista jostakin joten en tiedä. Ja nää purkit hikoilee...

*jupisee* itku mä inhoon jo muutenkin tätä päivää.. :ashamed: Et niistä ei kyl mitään hyvitystä saa et ne menee tappioks sille omistajalle...

Varmistaisin päiväysmerkintä sit valmistajalta, on kai purkissa joku asiakaspalvelunro? Ihan anonyyminä voi soittaa ja kysyä ;)
Kysy sitten kauppiaalta mitä meinaa...
Itse laittaisin halpa hinta ja ISO lappu HUOM PÄIVÄYS!!!
Sillä lailla kauppiaskin saa siitä vähän ja asiakas on tietoinen "virheestä"... asiakas saa sitten päättää ostaako vai ei...
Ja vastuu on sitten kauppiaan... jos kerran haluaa myydä....

Mutta kuitenkin kyse on säilykkeistä jotka on myöskin suorassa auringonpaahteessa ja joissa osassa naksaa se keskiosa.

Ja mikä olennaisinta kun on kyse pienestä kaupasta ei oo varaa virheisiin ja minähän se oon ekana tuli linjalla kun olen yksin siellä

Hmmm... eikö niitten paikka vois vaihtaa....? Sehän on jo itsessään "väärä säilytys"?

Voit hyvin sanoa että omistajan puoleen pitäis kääntyä... hän on niitä "määrännyt myyntiin"....

Ei ole kiva olla se jolle asiakas ensin purkaa tunteensa... tiedän kokemuksesta :hug:

Varmistaisin päiväysmerkintä sit valmistajalta, on kai purkissa joku asiakaspalvelunro? Ihan anonyyminä voi soittaa ja kysyä ;)
Kysy sitten kauppiaalta mitä meinaa...
Itse laittaisin halpa hinta ja ISO lappu HUOM PÄIVÄYS!!!
Sillä lailla kauppiaskin saa siitä vähän ja asiakas on tietoinen "virheestä"... asiakas saa sitten päättää ostaako vai ei...
Ja vastuu on sitten kauppiaan... jos kerran haluaa myydä....

förlät mutta minä en talar svenska tai muutakaan..ja omaan piikkiin en kyllä ala ulkomaille soittelemmaan(ku valmistaja on jossain missä lienee ).

Ei tuolta kauppiaalta saa vastauksia oikeen..vähän niinku joskus seinille kun puhuis tai sitten on hällä väliä tyyliin...

ku mie en saa alehintaa laittaa..mie jos toimin vähänkin poikkeavasti ni jo ollaan niskaan räkyttämässä(se kauppiaan emak.. emäntä )..Viimeekskin ehotin kai just jotain ton alejutun tapasta sille kauppiaan vaimolle ni katin viikset --> :kieh: tommonen ilme sillä oli...

Kiitos kaikille avusta :) ehkäpä tästä päivästä selvitään ilman kummempia katastrofeja =)

Näin ainakin meillä.....

no siinäpä onkin vähän hankala juttu kun omistaja ite hakee nää tavarat suoraan ruotsista jostakin joten en tiedä. Ja nää purkit hikoilee...

*jupisee* itku mä inhoon jo muutenkin tätä päivää.. :ashamed: Et niistä ei kyl mitään hyvitystä saa et ne menee tappioks sille omistajalle...

Jos haettu ruotsista niin tuskin niissä suomeksi lukee, joten eiköhän tuo ole ihan ruotsia tai enkkua tuo mar ja tarkoita siis maaliskuuta kuten etsikin varmasti tarkoitit.

Jos ite ostaisin tuollaisen ja kotona huomaan päiväyksen, menisi kyllä takaisin kauppaan ja siinä olisi turha kauppiaan väittää vastaan. suomessa kun kuukaudet on numeroina, eli kirjoitettu lyhenteellä (ainakaan yhtään sellaista ei ole vastaan kaupassa tullut).

Hmmm... eikö niitten paikka vois vaihtaa....? Sehän on jo itsessään "väärä säilytys"?

Voit hyvin sanoa että omistajan puoleen pitäis kääntyä... hän on niitä "määrännyt myyntiin"....

Ei ole kiva olla se jolle asiakas ensin purkaa tunteensa... tiedän kokemuksesta :hug:

ei voi vaihtaa kun tää on vähän hassun muotonen kauppa..ne säilykehyllyt tai ne lasipurkit on just siinä ikkunnan eessä ja muuallekkaan niitä ei saa(korkeintaan keskelle kauppaa) ja mitään suojaa ei saa vedettyä ikkunan eteen kun sitten peittyis näkyvyys.

Noo ei mulla oo onneks enää kun 13.5asti tätä sopparia(työkkäri määräs mut pois tuolta) mut kidutusta se on silti..
Jos ei asiakkaat kiukuttele niin sitten tuo yllä mainittu henkilö..
(omistajaa ei muutenkaan paljon näy kun hää tekkeep vakityötään )

ei voi vaihtaa kun tää on vähän hassun muotonen kauppa..ne säilykehyllyt tai ne lasipurkit on just siinä ikkunnan eessä ja muuallekkaan niitä ei saa(korkeintaan keskelle kauppaa) ja mitään suojaa ei saa vedettyä ikkunan eteen kun sitten peittyis näkyvyys.

Noo ei mulla oo onneks enää kun 13.5asti tätä sopparia(työkkäri määräs mut pois tuolta) mut kidutusta se on silti..
Jos ei asiakkaat kiukuttele niin sitten tuo yllä mainittu henkilö..
(omistajaa ei muutenkaan paljon näy kun hää tekkeep vakityötään )

No... sitten olet vain hiljaa ja toivot ettei kukaan osta niitä ;)
Ja jos huomaat että joku meinaa ostaa voit ystävällisesti huomauttaa että " oho, tässä on vanha päiväys, huomasin just kun näpyttelin kassaan...." tms.

Jos et kuitenkin jatka kyseisessä paikassa niin anna asiat olla niin kuin ovat, luultavasti omistaja "kostaa" ja laittaa huonommat paperit jos "olet vaikea tapaus" :(

Yhteistyössä