"parempi olisi abortti, jos ei pysty heti lopettamaan"???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ohhhih
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Ohhhih

Vieras
Hyvä ystäväni poltti 15v tupakkaa ja tuli raskaaksi. Ei pystynyt heti täysin savuttomuuteen vaan repsahduksia tuli. Rv14 alkaen hän oli täysin savuton eikä ole uudestaan aloittanut. Siis ihanko oikeasti moni on sitä mieltä, että ystäväni lapsen olisi parempi olla kuollut??

minä en ainakaan ole sitä mieltä.
vaikkakaan en arvosta kyllä naista joka sikiön terveyden kustannuksella poltaa tupakkaa raskausaikana.
kun ne viivat testiin saa, on lapsi asetettava etusijalle. en kuitenkaan ole sitä mieltä että lapsi olisi parempi abortoida.

• Tykkää
Reactions: Micosa ja Katylina
Vahan asian vieresta mutta muutama paiva sitten luin artikkelia siita etta kuinka on nyt syntynyt sellainen ilmio etta naiset jotka eivat ole ennen tupakoineet, aloittavat tupakoinnin raskauden aikana jotta rajoittaisivat lapsen kasvua mahassa. Syyna kuulemma pelko suuren lapsen synnytyksesta. Karseeta!!

En usko siihen, etteikö pystyisi lopettamaan jos todella haluaisi, mutta mitäs mä tässä kritisoimaan kun ei auta mitään. Silti tosi hienoa että lopetti sillon rv14, ei sitä pidä vähätelläkään! Jos olisi mun ystävä, todellakin vaan kannustaisin jatkamaan savuttomuutta. En kuluttaisi turhaa energiaa vanhan asian kritisoimiseen, kun teki parannuksen.

Joo, kyllä sitä kai pystyisi lopettamaan jos haluaisi. Mutta ei sekään oo niin yksinkertaista. Se on se riippuvuus ja eri ihmisillä se ilmenee eri tavalla, toisilla voimakkaampana kun toisilla.

Musta on ainakin ylipäätä hienoa jos raskaana oleva pystyy lopettamaan tupakoinnin edes jossain vaiheessa. Parempi tietysti mitä aikaisemmin sen pystyisi tekemään.

Poltin kun tulin raskaaksi, ja lopettaminen on oikeasti vaikeaa! rv 9 kuitenkin lopetin ja olin raskausajan polttamatta edes yhtä tupakkaa. Synnytyksen jälkeenkin vannoin pysyväni kääryleistä erossa, mutta toisin kävi, lankesin savuttelemaan.

Ei tietenkään. Olen sitä mieltä, että tupakointi pitäisi lopettaa jo ennen kuin edes yrittää raskautta enkä hyväksy missään tapauksessa tupakoimista raskausaikana. Mielestäni ei pitäisi hankkia lisää lapsia, jos ei ole ensimmäisen kohdallakaan saanut lopetettua tupakoimista. En silti pidä ketään huonona äitinä automaattisesti vain sen takia, että on joskus polttanut raskausaikana.

Yhteistyössä