Parhaat lakanat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Pitäisi uusia liinavaatteita, joten haussa on nyt valkoiset (ehkä satiiniset) aluslakanat ja tyynyliinat & pussilakanat mielellään myös valkoisia - tai ainakin yksivärisiä. Sais olla tuplaleveitä ja sitten ihan normaalileveitä (aluslakanat & pussilakanat). Myös värilliset ja kuviolliset vois tulla kyseeseen, jos mieluisia valkoisia ei löydy.

Oliskos kellään suosituksia? Mä maksan mielelläni laadusta eli hintaakin saa olla, mutta tietenkin... mitä halvemmalla löytää, sitä mukavampi :).

Satiinipuuvilla on parasta, stokkalta saa hyvälaatuisia. Tai virosta vielä halvemmalla jos sattuu asumaan niin että sinne pääsee helposti. Kudoksen tiheys kertoo kankaan laadukkuuden. Mitä tiheämpää, sen pehmeämpää ja kestävämpää. Kannattaa mennä jonkun tavaratalon kangasosastolle ja kysyä myyjältä. Netistä löysin kerran hyvän pikatestin: tarkastele kangasta kirjavaa kangasta vasten. Laadukas lakanakangas on niin tiheää, ettei kuvio kuulla läpi.

Mutta ellei stokkaa ja niiden satiinipuuvillalakanoita ole lähettyvillä, niin finlaysonilla on ns. hotellilaatuisia lakanoita kanssa.

[QUOTE="vieras";24328831]Mä tykkään Riviera maisonin lakanoista sekä gantin, tosin onko 250e pussilakanasta susta paljo.en? =)[/QUOTE]
Riviera Maison ei ole mun mieleeni alkuunkaan. Gantin lakanoita yritän nyt katsella, jos löytyisi netistä kuvia erilaisista. Muista mainituista Ratian pussilakanat oli aika kivat ja raikkaat raitoineen. Finlayson täytyy myös tarkistaa, että millaisia malleja löytyy.

Lueskelin netistäkin tässä samalla ja parhaat on kuulemma egyptiläistä puuvillaa (?) ja "thread count", kudontatiheys varmaankin yli 300.

Onko kellään Lexingtonin lakanoita ja niistä jotain kokemuksia? Ne taidettiin mainita jollain sivuilla.

Mä en muuten asu Suomessa, joten täytyy yrittää löytää myös joko nettikauppa tai tarkistaa, josko löytyis lähistöltä myymälä, missä vois tarkistaa paikan päällä vielä sen laadun.

Mun mielestä puuvillasatiinista tulee ihan normipuuvillalakanat kun niitä käyttää kuivausrummussa. Kaikkein ihanimmat on Hemtexistä saatavat percalelakanat, mitkä pitää sen "liukkauden" pesu pesun jälkeen :) En enää muita osta edes, ellei Finlaysonilla ole jotain ihanaa kuosia minkä haluan :D

Mä olen nyt ihastunut tuohon Lexingtoniin :). Hinta on korkea, joten kaipaisin kokemuksia. Onko ne tuon hinnan arvoisia? Mun mielestäni tuolla on tosi kauniita ja yksinkertaisia malleja, ihania värejä ja se merkki ei ainakaan kaikissa hypi silmille. Tuli jo mieleen koko makkarin uusiminen :)

Yhteistyössä