Parhaat talvikengät lapselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Namppis88
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kuomista olen kuullu hirveästi huonoa, että ovat kylmät ja kastuvat? Siksi en niitä lähtenyt ostamaan muutama vuosi sitten. Olen luottanut aina Kavatiin ja tyytyväinen olen ollut. Ei ollut kylmät jalat pahimmillakaan pakkasilla ja joka vuosi ostanut samat kun ovat niin hyvät. Aluksi ne pienemmille tarkoitetut ja sitten ne isommille tarkoitetut saapasmalliset. Kevyemmille pakkaspäiville voisinkin ostaa jotkut toiset jos vaikka vaihtelun vuoksi tykkäisi...

• Tykkää
Reactions: Namppis88
Niin ja Kavatit on todella helppo pukea lapsen itsekin ja kestävät lätäköt...

Nämä:
image_88196.jpg

ja

images

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Meillä kävi kokeilussa nuo Kavatin kengät, palautin takaisin samantien, pohja oli hirvittävän jäykkä ei taipunut edes aikuisen voimalla sentin vertaa. Vähän pitäis joustoa kuitenkin olla lapsenkin kengässä.

• Tykkää
[QUOTE="Jaana";30252301]Kunnon pakkasilla kuomat ehdottomasti pienelle.

meillä on menty niillä koko tarha, nyt lapsi aloitti koulun ja tänä talvena otetaan kouluun kevyemmät kengät.

[/QUOTE]

Mun koululainen vartavasten pyysi kouluunkin kuomat: ovat nimittäin helpot ja nopeat pukea välkälle ;) Vikingit jäivät kaappiin pölyttymään..

• Tykkää
Käytätkö sä itekin aina samoja kenkiä tilanteesta ja säästä riippumatta?
Kuomat on kangaskengät, ei takuulla kestä loskakeleillä kastumatta. Ok pakkasella mutta en niillä kyllä mihinkään siistimpään tilaisuuteen menisi tai laittaisi esim. kauppakeskukseen pikkupakkasella. Kumpparit taas on "hölskyvät" ja raskaat, kyllä mun mielestä kasvavan lapsen jalka ansaitsee vähän laadukkaammatkin kengät.

Voiko joku tosiaan olla näin aikaansa jäljessä. Tiesitkö että nykyään osataan kankaastakin tehdä täysin vettäpitäviä, esikmerkiksi kankaiset reimatec vaatteet teipatuilla saumoilla, pitää ihan yhtä hyvin vettä kuin sadepuku. Niin myös kenkiin voidaan laittaa käsittely niin että ne pitävät vettä.

Oon tosi tarkka kenkien suhteen. Pienenä lapsilla oli paljon kavatin kenkiä, silloin ne oli vielä hyviä, mutta ne on tosi huonoja nykyään, laatu laskenut. Pohjat on tosi jäykkiä, ihan onnettomia hintaansa nähden. Noin jäykkiä pohjia ei saisi lasten kengissä olla. Kesäsandaalitkin piti palauttaa kivikovan pohjan vuoksi.

Talveksi on superfitin goreja, viikingit tennarinilkkureita sekä kuomia. Kuomat ihan siksi, että kun on kylmä, tärkeintä kengissä on lämpö ja kaikki muu tulee sen jälkeen. Koululainen ei halua mitään muuta kuin kuomia, juurikin helpon lukemisen takia.

• Tykkää
Mulla on pihakenkinä itselläni putkivartiset Kuomat. Just ja just pihahommissa pystyy käyttämään, lumitöiden tekeminen on siinä ja siinä. Kengät ovat jotenkin liian löysät jalkaterän/kannan kohdalta (vaikka mulla on rintava jalka), ja jalka hölskyy kengän sisässä ja väsyy. Joku puolen kilometrin kauppareissu saa jalat huutamaan hoosiannaa. Mulla on ollut paremmin istuvia kumppareitakin kuin nuo. Pakkasella lämpimät kyllä. En hankkisi Kuomia lapselle ainoiksi talvikengiksi.

• Tykkää
Huopikkaat tai kuoman kengät, muilla ei tarkene kovilla pakkasllia.

Kyllä meillä on lapset tarenneet pakkasilla muillakin kengillä, Kuomia ei meillä ole ollut eikä tule, mutta sellaisia merkkejä kuin Prismasta saatava Pax, ja netistä tilatut Moomin ja Eskimo ovat olleet loistavia kenkiä: lämpimiä ja vedenpitäviä, eivätkä tue lapsen jalkaa liikaa.

Nämä ovat ne Eskimot, ei ole kai sama malli minkä ostin muutama vuosi sitten, mutta niihin tuli vaihtopohjallinen mukaan, ja pohjallinen oli todella lämmin:

jpg800x465

Nämä on pienen lapsen ollut helppo saada jalkaan:

24076-b.jpg

• Tykkää
Mä olen joskus muksulle tilannut Kuomat tästä verkkokaupasta, myynnissä muitakin malleja kuin se yksi. Pienenä tuppas varpaat kylmettymään goreissa ja hoitaja suositteli vähän liikkuvalle lapselle Kuomia.

Kuoma-kengät lapsille : Jaanan Kenkä Verkkokauppa

Laiska kun olen lähtemään yhden tuotteen perässä kauppoja kiertelemään, niin tilaan verkosta.

Mä en kyllä tajua miten jotkut pystyy ostamaan kenkiä lapsille netistä. Niissä kun on niin valtavasti eroja koossa. Meillä oli kesällä lapsella kenkiä koossa 22,23 ja 24. Ja kaikki oli sopivia.

Me mentiin monta vuotta Vikingin talvikengillä, koska kammosin rumia Kuomia :ashamed:
Viime vuonna ostin kutenkin pojalle Kuomat ja poika tykkää! Lämpimät ja helpot pukea. Eli ne ostan kyllä ens kerrallakin. Meillä on syysgoret ja kumpparit villasukilla käytössä aika pitkään ja siirrytään Kuomiin, kun pakkaset paukkuu.

• Tykkää
Joku täällä suositteli goretexeja ja talvikumppareita. En ihan ymmärrä, miksi pitää olla molemmat? Jos on märkää, kumpparit ovat parhaat ja pakkasilla goret ovat taas liian kylmät. Meillä 5-vuotiaalla pojalla on sellaiset canadaboots-tyyppiset kengät, joita pidetään märillä keleillä (eli ajavat saman asian kuin talvikumpparit), Tepsut ns. kauppa- ja kyläilykenkinä ja huopikkaat sitten pakkaskeleille. En näe goretexeille talvella tarvetta, kun tosiaan nuo "loskarit" tai talvikumpparit ajavat saman asian.

• Tykkää
Nuo eskimot ovat tosi kivan näköiset, etenkin ylemmät. Kävin myös tuolla kuoman sivuilla ja siellä oli sellainen cross-malli mikä näytti hyvältä eikä siis ollut sellainen putkivarsinen.

Kunhan tuo poika tuosta paranee niin lähdetään sovittelemaan. Voi olla että jää talvigoret ostamatta kun vuorelliset kumpparit ja goretex-lenkkarit meillä löytyy ja ne varsinaiset pakkaskengät vaan puuttuu.

Täytyy vielä mainostaa noita Eskimoita ja muita kenkiä, joissa on tuo tarrakiristys että minusta se riittää kasvavalle lapselle hyvin. En ymmärrä, miksi kengän pitää tukea lapsen jalka yhteen ainoaan asentoon? Kylmähän siinä tulee.

Ja meillä on menty talvet kaksilla kengillä: vedenpitävillä talvikengillä ja sitten talvitennareilla. Varalle olen ostanut kirpparilta molemmille suht vähän käytetyt talvikengät, jos nyt sattuu ihan läpimäräksi kenkä menemään. Mutta harvoin niitä varakenkiä on edes tarvinnut.

Nuo eskimot ovat tosi kivan näköiset, etenkin ylemmät. Kävin myös tuolla kuoman sivuilla ja siellä oli sellainen cross-malli mikä näytti hyvältä eikä siis ollut sellainen putkivarsinen.

Kunhan tuo poika tuosta paranee niin lähdetään sovittelemaan. Voi olla että jää talvigoret ostamatta kun vuorelliset kumpparit ja goretex-lenkkarit meillä löytyy ja ne varsinaiset pakkaskengät vaan puuttuu.

Minäkin katsoin noita Kuoman sivuilla olevia kenkiä. Siellä oli paritkin kivat, siis muut kuin perinteiset putkivartiset, mutta harmittaa se, ettei niitä juurikaan myydä missään, ainakaan pk-seudulla. Taitaa suurin osa malleista olla Venäjän vientiin tarkoitettuja...

• Tykkää
Mistä noita eskimoita voi ostaa muuten kuin netistä? En löydä edes valmistajan sivuja.

En tiedä, olen tilannut netistä mutta en vuoteen ainakaan. Olisiko jonkun toisen merkin sisartuote? Brandosilta olen noita ennen tilannut, ensin piirtänyt lapsen jalan paperiin ja mitannut ja sen mukaan tilannut. Kerran jouduin vaihtamaan kokoa ja se oli melko vaivatonta ja silloin vielä ilmaista.

• Tykkää
No me kyllä löydettiin 2 veelle hyvät kengät ihan prisman alelaarista. Cirafin varrelliset saapikkaat, joissa lämpöinen karvavuori ja päällinen vedenpitävää matskua. Kiristys tapahtuu semmoisesta pallurasta jolla vedetään narut tiukkaan, mikä lie se nyt on :D

Meillä on kyllä ollut kaikenlaista vikingeistä tretorneihin jne... noissa cirafeissa vaan yhdistyy kaikki :D kuomien lämpimyys, goretexien vedenpito ja tukevasti pysyvät jalassa, ei mee linttaan.

• Tykkää
No me kyllä löydettiin 2 veelle hyvät kengät ihan prisman alelaarista. Cirafin varrelliset saapikkaat, joissa lämpöinen karvavuori ja päällinen vedenpitävää matskua. Kiristys tapahtuu semmoisesta pallurasta jolla vedetään narut tiukkaan, mikä lie se nyt on :D

Meillä on kyllä ollut kaikenlaista vikingeistä tretorneihin jne... noissa cirafeissa vaan yhdistyy kaikki :D kuomien lämpimyys, goretexien vedenpito ja tukevasti pysyvät jalassa, ei mee linttaan.

Ciraf on yllättävän hyvä merkki mitä tulee ulkovaatteisiin :)

Yhteistyössä