Parhaat vinkit cv:n tekoon tässä tilanteessa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja abuuuva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

abuuuva

Vieras
Koskaan en ole moista tehnyt. Peruskoulun jälkeen olen lukenut ammatin ja heti sen perään sain kaksi lasta. Töitä olen tehnyt vuosien 2004-2011. Eri paikoissa mutta työ samaa ja työnantaja sama eli kaupunki. Pitkiä sekä lyhyitä sijaisuuksia. Joskus ollut kesä taukoa ja silloin tälläöin joku viikon työttömyys pätkä jossain. Sitten vuonna 2011 sain kolmannen lapsen ja nyt palailen taas työelämään.

Ongelmana siis että noita lyhyitä pätkiä on ihan sikana. Eli kannattaako vain laittaa että eri pituyisia sijaisuuksia vuosina 2004-2011 ja vaikka että viimeisimmässä paikassa työskentelin yli 2 vuotta (tuonakin aikana 4 eri työsopimusta ja yksi kesäkuu oli taukoa).

Kun tulee tosi tyhjä cv. En edes harrasta mitään. Olen varmaan tosi mielenkiintoinen ja erikoinen tyyppi. Toki laitan koulutuksen ja tuon työkokemuksen jota kertynytkin useampi vuosi mutta kauhean tyhjältä näyttää silti ja noita pätkiä ei tosiaan kannata alkaa ajallisesti erottelemaan.

Eli kuin työkokemus on tuo ja opiskelut kerrottu ni mitä muuta siihen vois laittaa että ei ole ihan hoopo cv. Ei siis harrastuksia tai mitään erityisosaamisia. Kilelistä ajattelin laittaa että Englanti sujuu hyvin. Mitään atk korttejakaan ei löydy.

Plääh ku tunnen olevani ihan surkimus. toisaalta ei siihen voi laittaa mitään tarinaakaan tai keksiä olemattomia.

Jos joku miettii nio hoitoalalla siis olen työskennellyt ja aikomus olisi työskennellä vastaisuudessakin. Nyt olen menossa haastatteluun mahdollista pitkää sijaisuutta varten ja varmaan cv olis hyvä olla mukana. Varsinaisia työtodistuksia ei ole vaan ihan paperilla palkanlaskijalta saatu nuo päivämäärät jolloin olen työskennellyt ja missä yksikössä.

Hyvän pohjan sain kaverilta johon alan tuota cv:tä rakentamaan. Ei sit kai muuta ku hommiin vaan :) Suosittelijoita en ole kysellyt mutta uskallan kyllä mainita että voi soittaa edellisen paikan pomolle ku siellä pitkään olin.

CV:n alkuun, yhteystietojen jälkeen voisit laittaa tiivistelmän tyyliin:

• X-alan asiantuntijatehtävistä yli 10 vuoden kokemus
• Vahva osaaminen erityisesti Xpalveluista
• Luonteva esiintyjä, kouluttaja ja suhdeverkostojen ylläpitäjä

Harrastusten ei tarvitse olla mitään extremeä. Jos tykkäät liikkua luonnossa, mainitse se. Jos harrastat ruuanlaittoa tai leipomista, laita jompi kumpi niistä. Jos harrastat lukemista, se kannattaa mainita. Näistä kannattaa varautua kertomaan sitten työhaastattelussakin. Saatetaan kysellä mitäs viimeksi valmistit/luit. Harrastukset antavat vähän tarttumapintaa siihen millainen tyyppinä olet. Parhaimmillaan työhaastattelussa viriää mukavaa keskustelua joka vahvistaa yhteishenkeä ja jäät positiivisesti mieleen tyyppinä joka rakastaa myös leipoa omenapiirakoita tms. :)