Parhaat yhdistelmärattaat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Mielestänne parhaita yhdistelmiä siis kyselen, kertokaa myös ominaisuuksista. :)

Meille tulee pian aiheelliseksi ostaa ensimmäiset kärryt, alla "kriteerejä" valintaan:
- pitää päästä kulkemaan talvella lumessa ja kesäisin hiekkatiellä (pienet ja sirot kaupunkikärryt eivät tule kysymykseen asuinpaikkamme vuoksi)
- suht helppo nostaa auton takakoppaan (mahtaakohan onnistua 20kg koiran ja rattaiden kuljetus yhtäaikaa takakopassa..?)
- tilava tavarakori

Ja vielä ikuisuuskysymys; pehmeä vai kova koppa?

Äh! Lähti liian aikaisin :(

Piti lisätä vielä, että olen vertaillut ORAn Taigaa ja JoviAiria sekä Emmaljungan City Crossia. Emmaljungathan vie keveydessäön ORAa 6-0, mutta onko teillä kokemuksia kysesistä yhdistelmistä?

Jos nyt tarvitsisin uudet yhdistelmät niin yrittäisin löytää mahdollisimman kevyet ja kapeat. Pikkuvauva aika on tosi lyhyt ja sitten alkaakin jo tehdä mieli jotain kevyempää kun jotkut kamalat perus emmaljungan yhdistelmähyökkäysvaunut. Ja kapeat koska siihenkin alkaa pian mennä hermo jos jää kaupassa kiinni joka väliin ja telineen kulmaan.

Mm m.. Itsekin olen toki kaupassa käyntiä rattaiden kanssa miettinyt ja onhan ne Emmaljungat kyllä suuret, tosin niin on noi ORAtkin..
Pienet ja ketterät rattaat olisivat tietenkin hyvät, mutta niissä pitäisi olla kunnon renkaat ja helppo ohjaus, juurikin asuinpaikkamme takia. Asfaltoidut tiet täällä kyllä on, mutta nuo sivutiet on hiekkateitä. Ja kun vaunulenkille lähden, haluan että kärryissä on kunnon renkaat ja niitä on helppo työntää.

Meillä oli nuo City Crossit, ja olin todella tyytyväinen. Kulkivat hyvin auraamattomilla ja lumisilla teillä, sohjossa ja hiekassa, mutta yhtä hyvin myös "puhtaalla" asfaltilla. Olivat kevyet ja näppärät laittaa autoon, kestivät hyvin ja olivat muutenkin kaikin puolin loistovalinta. Meillä oli pehmeällä kopalla (talvivauva), ja tekoturkisalustoineen koppa olikin ihanan lämmin ja pehmeä pesä vauvalle. Eli suosittelen lämpimästi City Crosseja :)

meillä on noi city crossit eivätkä ne mun mielestä mitenkään kovin suuret ole. saa näppärästi taiteiltua myös ton mun sedan auton paksiin ja sinne jää vielä tilaakin :O en tiedä mitkä emmaljungat kaverillani on mutta ne ovat kyllä paljon jykevämmän oloiset kun noi meidän.

Kannattaa googlata mitat. City Crossit ovat ulkomitoiltaan varsin pienet, leveys sama kuin esim. Bugaboossa ja pituus vähän vähemmän.

Meillä ison lapsen kanssa City Crossit meinasivat jäädä pieniksi, kun lapsi tykkäsi vielä parivuotiaana nukkua päikkäreitä rattaissa. Mutta se onkin ainoa vika. Näppärät perusvaunut moneen menoon. Meillä käytössä ainoina rattaina jo toisella lapsella. Ja pehmeää koppaa kannatan, molempia koettaneena.

Olin tulossa huutelemaan bugaboota, mutta eivät "ehkä" olekaan teidän käyttöön ne oikeat. :D

Teille suosittelisin emmaljungilta, mutta city crossit ovat kyllä melkein yhtä "cityt" kuin bugabootkin joten ei tod. Bugikset ehkä paremmat noista, koska niihin saa maastopyörät vaihdettua.

Ostaisin sinuna ehkä emmaljungan ceroxit.

[QUOTE="hmmm";29152439]Olin tulossa huutelemaan bugaboota, mutta eivät "ehkä" olekaan teidän käyttöön ne oikeat. :D

Teille suosittelisin emmaljungilta, mutta city crossit ovat kyllä melkein yhtä "cityt" kuin bugabootkin joten ei tod. Bugikset ehkä paremmat noista, koska niihin saa maastopyörät vaihdettua.

Ostaisin sinuna ehkä emmaljungan ceroxit.[/QUOTE]

Anteeksi nyt sekoitin Nitro cityyn! Eli siis City Cross on HYVÄ vaihtoehto! :D Ihmettelinkin miksi ihmiset teidän käyttöön niitä suotittelevat. :D

Jos autoon mahtuminen on ongelma niin ehdottomasti ei kovaa koppaa kun se vie aika tavalla tilaa autossakin.
Ite tykkään muutenkin kantokassista/pehmeästä kopasta enempi, käyttöikäkin on pidempi kun menee sitten lämpöpussina myöhemmin.

Bugaboot on tosi nätit, mutta taitavat olla aika kalliita?
Moni näköjään liputtaa noiden City Crossien puolesta, ootteko löytänyt niistä miinuspuolia?

Entä onko kellään kokemuksia ORAn rattaista?

Minä en ainakaan keksi mitään miinuspuolia meillä olleista City Crosseista. Niillä on myös tosi hyvä jälleenmyyntiarvo (uskoisin sen olevan parempi kuin esim. ORAlla).

Meillä on Teutoniat (Mistral) ja ollaan kyllä kovasti tykätty, mutta ei kyllä kokemusta muista rattaista. Kerran työnsin kummipoikaa Emmaljungan city crosseissa ja oikein mukavilta tuntui nekin työnnellä kyllä! :)

Nostelen tätä kun noin puolen vuoden päästä alkaa tulemaan meillä ajankohtaiseksi vaunujen käyttö, ja minä en tiedä noista MITÄÄN :D
Katselin torista ihan pikaisesti yhdistelmärattaita ja alkoi ihan kylmäämään kun on niin monenlaista vaihtoehtoa.

Onko Brio ihan rötämerkki? Halvalla niitä käytettynä näyttäis lähtevän, mutta onko sitten huono sijoitus?
Tarkoitus olisi käyttää ihan vain vaunulenkeillä, asfaltilla. Kauppoihin ei kai tuollaisilla hyökkäysvaunuilla ihan mielellään mennä? Meillä auto käytössä, eikä julkisia käytetä.

Yhteistyössä