Pari siivouskysymystä näin aamutuimaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Soluttautuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Soluttautuja

Aktiivinen jäsen
19.01.2007
8 058
1
36
1. Millä aineella ja välineillä peset ikkunat?
2. Miten puhdistat sälekaihtimet?

Ikkunoita pitäs tänään pestä, mutta käyttääkö vanhoja välineitä ja astianpesu ainetta, jolloin tehtävä on ehkä työläämpi, vai lähteäkö käymään ensin kaupassa ostamassa uudet välineet, jolloin homma ois vähän helpompaa.

Peilejä pestessä huomasin että nyt kokeilen ajxin ikkunanpesuainetta, lukeekin että antaa hyvän kirkkauden, toivottavasti myös ikkunoihin niinkuin peileihin. Sälekaihtimet kiinni ja rätti käteen ja toisin päin sama.

varellinen vehje mulla käytössä ja vanhaa tapaa en enään takas ottaisi.sälekaihtimet jätin putsaamatta minä laiska ääh en vaan kanssa tiennyt miten ne sais parhaiten putsattua.niin ja fairia käytän aineena.

Mulla on sellaista suihkutettavaa ikkunanpesuainetta. Sitä suihkuttelen runsaasti lasille, sitten kuivaan lastalla. Lastasta jäävät kosteat kohdat kuivaan mikrokuituliinalla.

Lasta kannattaa olla hyvässä kunnossa, ettei jää viiruja.

pesen ihan vedellä jonne sekoitan astian/ikkunan pesuainetta. kuivaan lastalla. noita ajax- ja muista peilien ja ikkunoiden pesuaineita olen suihkutellut sisäpuolelle koko talven ja jättävät pidemmänpäälle käytettäessä sellaisen harmaan kalvon ikkunaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:
Huuhdotteko te ikkunat sen pesuaineveden jälkeen?

Minä huuhdon, eli mulla kulkee kaksi ämpäriä mukana, toisessa pesuainevesi missä hiukan fairya, toisessa puhdas vesi. Rätit käytössä ja sit lastalla kuivaan, loput sitten sanomalehdellä tai talouspaperilla....Pitäiskin kohta taas urakka tehdä....