pari vauvoihin liittyvää kysymystä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auts
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

auts

Aktiivinen jäsen
03.11.2004
6 895
0
36
1. kun vauva jatkuvasti kääntyy selältä mahalleen ja eikä ymmärrä kääntyä takasijn päin vaikka senki osaa niin joten alkaa huutaa... annanko huutaa jonkun aikaa vai menenkö heti kääntämääm???

2.vauva 5kk:tta alkanut vierastaa kovasti, itku tulee jos vieraat ottavat syliin.. millä vierastusta pystyisi ''vähentämään''

ja sit vielä kun soseitten syöminen on pelkkää huutoa vaikka antas mitä makua niin pelkkää huutoa vain maito kelpais.. niin millä saisi tota syömistä helpommaksi, alkaa jo nykyään pelottaa syömisaika kun tietää että on pelkkää ''tappelua'' ja huutoa :snotty:

jos näihin saisi asiallisia vinkkejä/neuvoja olisin kiitollinen

Ei kai se haittaa vaikka kääntäisitkin vauvan. Kyllä se siitä myöhemmin rupeaa itsekin kääntyilemään. Vierastusta ei varmaan voi oikein vähentämällä vähentää, kyllä se aikaa myöten helpottaa. Ei kannata väkisin yrittää totuttaa vieraisiin ihmisiin. Soseista taas...Kokeile vaikka laittaa soseen sekaan maitoa, jos tulisi vähän tutumpi maku siten niihin... =)

Kyllä mä muistaakseni kävin aina kääntämässä takaisin meidän poikia kun huuto alkoi, aika siihen auttoi. Joskus kakkosen kanssa tein niin, että kun se kääntyi vaan toiselle puolelle niin laitoin sille puolelle tyynyn niin sai vähän aikaa peliaikaa (laittaa ruokaa tai huoltaa esikoista). Yllättävän pian sit alkaa kuitenkin viihtyä mahallaankin. Näyttele jotain tosi mielenkiintoista edessäpäin, jos sit rupeis tykkään.
Ruokajutussa kantsii varmaan pitää vähän taukoa ja älä vielä odota että vauva söis kauheesti kerralla, anna vaikka itte sätätä vähän lusikan kanssa, ei ole niin vaarallista vaikka suurin osa oliskin otsalla tai nenässä.
Vierastuskin menee ajan kanssa ohi, se on tietty kurjaa kun vaavi itkustaa muiden sylissä, mutta siihen en kyllä osaa sanoa mitään muuta kuin vaan jaksamista. Ajan kanssa helpottaa, kuten nämä muutkin ongelmasi, sitten niitä probleemia tuleekin lisää ja nämä on muisto vain. =) =) :hug:

Mä olen kans sitä mieltä, että kannattaa kääntää vauva enemmin kuin huudattaa.
Ja se vierastaminen on hyvä merkki. Itse lastenkodissa ainkanaan työskennelleenä oli tosi järkyttävää huomata, että pienet ja isommatkaan vauvat eivät vierastaneet ketään. Lapsen kehitykselle ei onneksi ole tarpeellista, että se "pääsee" vieraiden ihmisten syliin :)

Alkuperäinen kirjoittaja auts:
mut siis tosta syömisestä niin se on syönyt aikasemmin ilman kitinöitä ja yhden purkin kerralla... nyt parin viinkon aikana tullut kitinät kuvioihin mukaan :whistle:

No sit veikkaisin hampaita, meidän kakkosella on kaks hammasta ja kummankin puhkeamista edelsi viikon nälkälakko.

1. Ei siinä muu auta kuin käydä kääntämässä - kerta toisensa jälkeen...

2. Ei kai vierastusta voi varsinaisesti vähentää. Annat vauvalle tarpeeksi aikaa tutustua uusiin ihmisiin niin, että pysyt itse lähellä. Uuteen syliin lapsi kannattaa antaa vasta sitten, kun hän itse on siihen valmis. Silloinkin kannattaa itse pysyä edelleen lähettyvillä.

3. Syömistouhuissa mäkin kehottaisin pitämään taukoa, jos kerran kiinteiden aloittaminen ei oo vielä pakollista. Annat maistiaisia silloin tällöin, vaikka leikin varjolla. Ja soseisiin paljon maitoa mukaan, että on tuttu maku.

Yhteistyössä