Parin vuoden päästä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Odotuksen odottaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Odotuksen odottaja

Vieras
Olen kohta 24 vuotta täyttävä onnellisessa suhteessa elävä nainen. Avomieheni on eronnut, kahden alle kouluikäisen lapsen isä. Olen nainen parhaassa ""lisääntymisiässä"", joten kyllähän sen arvaa, että haaveet omasta lapsesta ovat olleet mielessä jo pitkään. Olemme molemmat hyvässä työssä ja elämä hymyilee, asiat ovat mallillaan.

Yhteisen lapsen ""hankinnasta"" olemme monasti keskustelleet. Olen häneltä kysynyt, haluaako hän varmasti vielä lapsia, mihin vastaus on, että minun kanssani kyllä.

Mieheni pyytää minua odottamaan ""pari vuotta"" ennen kuin alamme asiaa eteenpäin viemään. Enhän minä miestäni missään nimessä halua painostaa, omat lapsensakin ovat vielä sen verran pieniä. Ja jos lasta todella haluaa, on kyllä valmis sitä hetken odottamaankin. Mutta, mutta, mutta... PARI VUOTTA ennen kuin edes YRITÄMME tehdä asialle jotain tuntuu niin niin pitkältä ajalta...

Kyllähän te naiset tiedätte sen kutkutuksen, joka tulee pelkästä ajatuksesta omasta rakkaasta lapsesta ja miten ei jaksaisi enää yhtään odottaa... Miehelläni on jo kaksi ihanaa ja rakasta lasta, ei hän osaa enää mitään kaivata, niin kuin minä kaipaan.

Keskustelua syntyi myös yhteisten (mahdollisten) lastemme lukumäärästä. Hän ""tyytyisi"" yhteen, minä taas mieluusti kasvattaisin lukumäärän ainakin kahteen. Kyllähän se hänestä varmasti melkoiselta määrältä tuntuu, kun yhtäkkiä hänellä lapsia olisikin 4... Sanoi ainoastaan minut hiljentääkseen, että ""katsotaan yksi kerrallaan"".

No tottahan toki! Niinhän se tapahtuu, mutta miksi minun pitäisi luopua omista haaveistani ja unelmistani, ja vieläpä siksi, että hän on jo haluamansa saanut (entiseltä vaimoltaan). Monta kertaa olen miettinyt, miksi olen eronneen miehen matkaan lähtenyt, kun en selvästikään hänelle voi mitään uutta enää tarjota, eikä hän pysty omiin toiveisiini vastaamaan, kuten joku muu ehkä voisi. Noh...

Joka kerta kuitenkin muistan, että rakkautemme toisiamme kohtaan on niin suuri, että se voittaa murheet ja vaikeudet. Mitäköhän sitä ei rakkaansa eteen tekisi...

Parilla siiderillä höystetty alakulo se vasta mukavaa luettavaa onkin. Mutta todella haluaisin kuulla teidän naisten ajatuksia!

Kiitos! =)

Kommentoin vain kohtaa ""Kyllähän te naiset tiedätte sen kutkutuksen, joka tulee pelkästä ajatuksesta omasta rakkaasta lapsesta ja miten ei jaksaisi enää yhtään odottaa"". Kyllä, kyllä todellakin tiedän! Meillä oli tarkoitus että käydään koulut loppuun (4vuotta), mennään naimisiin ja ostetaan talo (väh. 1vuosi) ja sitten aloitellaan perheenlisäyspuuhia. Mutta toisin kävi : kuume kasvoi kasvoi kasvamistaan(siis minulla) ja pian odotimme esikoista. Mies ei ehkä tehdessään älynnyt (ai ei aikuinen mies älynnyt!?) miten saattaa käydä kun rakastellaan ilman ehkäisyä ja vauva tulikin pienenä yllätyksenä hänelle, mutta ei ikimaailmassa vaihtaisi sitä pois enää eikä odotusaikanakaan...Meillä tosin siitä kiva tilanne että kummallakaan ei lapsia ennestään eikä paljon muita seurustelukumppaneitakaan.

En oikein konkreettisesti pysty sinua auttamaan, mutta ymmärrän täysin sen ""kutkun"" joka sinua vaivaa...Jaksamista!

Sympatiat sinun puolellasi!!! Olin samassa tilanteessa vuosia. Mies lupaili ja lupaili ""odota vuosi"", ""odota toinen"", lopulta perui puheensa. Siinä sai mies jäädä, vaikka häntä rakastin ja rakastan edelleen paljon. Miehen takia ei todellakaan kannata unohtaa omia tarpeitaan ja toiveitaan!!! Toivottavasti teidän tarinanne sentään saa onnellisemman jatkon! Voimia.

Minun mies siirsi 3 vuotta lapsen saantia. Nyt sitten näyttää siltä, että niiden saaminen ei olekaan niin helppo juttu. Tuntuu kuin vuosia olisi mennyt hukkaan. Ensin kolme vuotta odotat, sitten odotat kenties toiset kolme. Katkeraa.

Hankkiudu hyvä ihminen tuosta suhteesta eroon! Sinusta ei jää jäljelle kuin katkera nainen kaiken tuon jäljiltä. Kerron omasta kokemuksesta...

Elin monta vuotta suhteessa miehen kanssa, jolla oli lapsia, minulla ei. Koko sen ajan sain olla ""totaalisesti"" sivuun jätetty, lapset ja heidän äitinsä kun tulivat kaikessa ensin. Lapset minä vielä ymmärrän, mutta että miehelleni entisen vaimon tunteet ja mielipiteet tuntuivat tulevan ennen minua, sitä minä en kuuna päivänä tule tajuamaan. Yritä siinä sitten leikkiä uusioperhettä!

Omia lapsia minäkään en koskaan saanut. Kuten teille muillekin viestiin vastanneille, minulle lupailtiin ja lupailtiin... Minä hölmö uskoin ja odotin. Odotin liian kauan, ja nyt se on luonnon puolesta jo liian myöhäistä. Miehen jätin paapomaan entistä muijaansa ja perhettään.

Tarinan opetus on se, että miehelläni oli jo perhe ja suuri rakkautensa. Minua ei enää mihinkään tarvittu, joten eipä minun tunteitanikaan otettu aina niin huomioon. Pidin hyvää huolta mieheni lapsista sekä miehestäni, mutta palkaksi sain vain jalkavaimon osan.

Halusin vain kertoa sinulle tosiasioita omasta elämästäni. Koeta sinä pärjätä paremmin. Neuvoni on, että ota itsellesi mies, jolle olet se ykkösnainen, se jota mies ei pakota tyytymään jalkavaimon rooliin!

terv. Katkeroitunut vanha muija

juupa juu.. itse seurustelin aikoinaan miehen kanssa, jolla ei edes ollut lapsia, mutta silti ""odotettiin"" parempaa hetkeä. Itselläni alkoi olla jo ikää sen verran (yli 30) että jätin miehen sitten yksinään odottelemaan. En kehota sinua heti eroamaan, mutta kannattaa t o d e l l a miettiä kannattaako miehen lupauksiin luottaa ja myös sitä mitä itse haluat. Itse halusin lasta niin kovasti, että en enää jaksanut odotella vaan jatkoin matkaani. Ja hyvä niin, tuolla parvekkeella koisaa pieni tyttö, joka on minun ja nykyisen mieheni paras saavutus!!!

Ei minullakaan nyt ihan heti ole mielessä jättää miestäni. Mutta jos tilanne joskus sattuisi ajautumaan siihen kuin sinulla (eli mittarissa 30v, eikä vieläkään puheista mennä pidemmälle) tekisin saman ratkaisun, eli ""ma onni etusijalle"".

Sydämellisesti onnea teille pienestä enkelistänne!!! =D

Yhteistyössä