parisuhde asiaa rahasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
eli nyt ollaan siinä jamassa,että raha asiat on päin seiniä.ollaan 8 vuotta oltu yhdessä ja aina se oon minä ollut,joka on ne raha-asiat hoitanut,miehen huudellessa taka-alalla,että akka tuhlaa.

oon myös tuhlannut,mutta olen pystynyt hoitamaan omia tuhlauksia.mies kiekuu että hänen rahoilla tuhlaan ja olen puskenut kaikki rahat turhuuteen.meidän perheessä asuu 2 aikuista ja kolme lasta.eläminen tällä porukalla ei mitään ilmaista ole.
miehen moottori harrastuksiin menee vakuutusten osalta iso osa vuodessa.kaksi autoa ja moottorikelkka.
jätemaksut,puhelinlaskut,sähköhän on nykyään kallista 150e/kk uppoaa jo siihen+muut

nyt tullaan siihen pointtiin että mies on meidän talossa,joka tienaa.itse olen mammalomalla.
kaikki vastuu,eli kaikki langat on minun käsissä.talous eli kaupassa käynnit,laskun maksut,kaikki hankinnat mitä pitää laittaa jos joku hajoaa,soitto ukolle että maksaa niin ja niin paljon että otanko.kodinhoito ja lastenhoito on minun vastuulla tietenkin,kun kotona olen.
eli koko arki ilman palkkapussin tuomista kotiin,pyörii minun harteilla.

eilen tuli riita rahasta.minä olen varas,epärehellinen ym ym.helppohan se on syyttää kun yhtään kauppareissua tai laskun maksua ei ukolla ole tarvinnut tehdä.ei ole mitään isoja hankintoja ole ollut kaverina ostamassa.aina vaan taka-alalla räkättämässä,jos rahat on vähissä.

nyt sitten meni tällä rouvalla hermot.minä hoidan tästä lähin vain ja ainoastaan kodin ja lapset.mies saa hoitaa kaupassa käynnit,laskut ja yleensä kaikki mikä liittyy rahaan.
nyt on sitten oma pankkikortti pantu palasiksi ja kaikki etukortit.nyt ei voi sitten tuhlata enää,kun en ole vastuussakaan niistä asioista.
hoitakoon mies ja olkoon mies talossa,kun kerran leivänkin tuo taloon.

Kuullostaa ihan minun exältä, tosin molemmat oltiin töissä.
Minun piti käydä kaupassa, hoitaa laskut jne...ja herra sen kun törsäs sitten itse mihin milloinkin
yllättäen rahaa ja lopulta se oli minun syy kun velkaa vaan piti tehdä lisää.
Yritin usein sanoa että et voi ostella tavaroita kun ei ole varaa mutta eihän se sitä kuunnellut.
Haukkui vielä erotessamme että minun takiaan hänellä on velkataakka jota ei seurustelun alussa ollut.
Sanoin että katsoppa sinne muuttoautos kyytiin niin sieltä sinä sen löydät mihin sitä velkaa olet tehnyt.

Tuo on niin tuota. Oon monilla nähny saman ilmiön ja osaltaan syytän tätä tolkutonta nousukautta. Kaikkea on pakko saada kun kaikki muutkin ostaa. Monilla miehillä ei oo mitään käsitystä edes paljonko ruokaan menee kuukaudessa rahaa tai että mitkä on elämisen kiinteät kustannukset per kk kun naiset hoitaa kaiken. Ja sen naisen "helmoihin" on muutettu suoraan äiskän luota joka hoiti myös kaiken. Ei voi muuta sanoa kuin että älkää lähtekö tämmöiseen souviin, älkää salamyhkäisesti hoitako kaikkia juoksevia kuluja niin ettei äijällä ole mitään hajua mistään. Mä tein ihan saman virheen aikoinani.

Mun exällä tuli kanssa se "herääminen" tuossa pikkasen 30 jälkeen. Olin kuulemma kallis elättää vaikka minä se töissä kävin ja toinen opiskeli. Minä maksoin kaiken, lainanlyhennykset, laskut ja täytin jääkaapin, toinen oli vastuussa vain sähkölaskusta... Kun sitten ero tuli ja äijä joutui muuttamaan vuokralle, hoitamaan kaikki laskut itse niin kuulin että oli joutunut ekan puolen vuoden aikana ottamaan lainaa 20 000 vanhaa valuuttaa että sai edes kaikki kulunsa hoidettua. Aika harvoin olen kuullut että naisen pitäisi ottaa ihan päivittäisiin kuluihin lainaa, miehiä taas tunnen ihan useampiakin joka on samaan tilanteeseen joutunut.

miksi teillä sitten on niin paljon kaikkea?kaksi autoa?

myykää toinen pois ja kulkekaa bussilla!!
ja tänne tuut valittaa kun ostelette kaikkea.

meillä olisi varaa kahteen autoon just ja just mut ei oteta toista kun pärjätään yhdellä.
tai ollaan tehty niin et pärjätään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
eli nyt ollaan siinä jamassa,että raha asiat on päin seiniä.ollaan 8 vuotta oltu yhdessä ja aina se oon minä ollut,joka on ne raha-asiat hoitanut,miehen huudellessa taka-alalla,että akka tuhlaa.

oon myös tuhlannut,mutta olen pystynyt hoitamaan omia tuhlauksia.mies kiekuu että hänen rahoilla tuhlaan ja olen puskenut kaikki rahat turhuuteen.meidän perheessä asuu 2 aikuista ja kolme lasta.eläminen tällä porukalla ei mitään ilmaista ole.
miehen moottori harrastuksiin menee vakuutusten osalta iso osa vuodessa.kaksi autoa ja moottorikelkka.
jätemaksut,puhelinlaskut,sähköhän on nykyään kallista 150e/kk uppoaa jo siihen+muut

nyt tullaan siihen pointtiin että mies on meidän talossa,joka tienaa.itse olen mammalomalla.
kaikki vastuu,eli kaikki langat on minun käsissä.talous eli kaupassa käynnit,laskun maksut,kaikki hankinnat mitä pitää laittaa jos joku hajoaa,soitto ukolle että maksaa niin ja niin paljon että otanko.kodinhoito ja lastenhoito on minun vastuulla tietenkin,kun kotona olen.
eli koko arki ilman palkkapussin tuomista kotiin,pyörii minun harteilla.

eilen tuli riita rahasta.minä olen varas,epärehellinen ym ym.helppohan se on syyttää kun yhtään kauppareissua tai laskun maksua ei ukolla ole tarvinnut tehdä.ei ole mitään isoja hankintoja ole ollut kaverina ostamassa.aina vaan taka-alalla räkättämässä,jos rahat on vähissä.

nyt sitten meni tällä rouvalla hermot.minä hoidan tästä lähin vain ja ainoastaan kodin ja lapset.mies saa hoitaa kaupassa käynnit,laskut ja yleensä kaikki mikä liittyy rahaan.
nyt on sitten oma pankkikortti pantu palasiksi ja kaikki etukortit.nyt ei voi sitten tuhlata enää,kun en ole vastuussakaan niistä asioista.
hoitakoon mies ja olkoon mies talossa,kun kerran leivänkin tuo taloon.

tehkää lista menoista.
kaikista menoista.
ja karsikaa jotakin pois siitä listasta mitä ette tarvi ja voisko jotain vaihtaa halvempaan esimerkiksi.

me vaihdettiin netti halvempaan,autoverot helvempaan..

tai sitten menet töihin!

mammalomalla ei vissiin paljon rahaa saa ..mut menet töihin niin tienaat itse myös sitä rahaa et voit kuluttaa tai maksaa laskuja yms.

Yhteistyössä