Parisuhde ei toimi enää... Mielipiteitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hukassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hukassa

Vieras
Yritän selittää tilanteen oikein lyhyesti.
Ukon kanssa on ollu ongelmia jo pari vuotta. Salailua, valehtelua, välinpitämättömyyttä, paniikkihäiriökohtauksia, yms. Olen kirjoitellut tänne asioista ennenkin. En jaksa alkaa hakea vanhoja keskusteluja. Viikonloppuna tuli sit tilanne:

Nuorin lapsemme (1,5v) oli päivällä jo yliväsynyt eikä suostunut nukahtaa. Aloitti korvia särkevän huudon. Ukolla meni sit hermot tilanteeseen ja lähti makuuhuoneesta ovet paukkuen. Poika tietysti säikähti tätä ja huuto vain yltyi. ukon selitys asiaan oli että hermostuttaa ku poika huutaa. Ei kuulemma voi viettää aikaa lapsen kanssa ku jos se vaikka alkaa huutaa taas... Olen ihan ymmälläni taas. Asioista on yritetty puhua ja selvittää riitoja mutta aina tulee lisää ongelmia.

Meillä on samanlaista, mies ei edes reagoi mitenkään jos lapsi itkee tai käskee olla hiljaa!!!
Mullakin on ollu paniikkikohtauksia ja ahdistusta. Eroa suunnittelen, samaa suosittelen lapseski takia...

Pikkulapsiaika on parisuhteelle vaativaa ja muutos entiseen ekan lapsen kohdalla kaikkein suurin. Ootteko saanu viettää aikaa myös kaksin? Onko miehellä muuten stressiä tai väsymystä? Sillon hermot on kireemmällä. Miten mies muuten on kiinnostunu lapsen kanssa touhuamisesta? Millanen tilanne oli ennen lasta?

Vaikee sanoo ton perustella mitään. Voimia!

Ukko kärsii paniikkihäiriöstä. Sekin asia kyllä vähän mietityttää. Väittää että kohtaukset alko pari vuotta sitten ku otettiin asuntolaina. Joo ymmärrän tämän kyllä mutta miksi mulle puhuttiin asiasta vasta tämän vuoden tammikuussa ekan kerran. Mies elää ihan omaa elämäänsä ja olettaa että hyväksyn kaiken mitä mun eteen kaataa. Eroa olen miettinyt jo kauan mutta en tiedä miten muksut suhtautuisi siihen.

Alkuperäinen kirjoittaja Myy-80:
Pikkulapsiaika on parisuhteelle vaativaa ja muutos entiseen ekan lapsen kohdalla kaikkein suurin. Ootteko saanu viettää aikaa myös kaksin? Onko miehellä muuten stressiä tai väsymystä? Sillon hermot on kireemmällä. Miten mies muuten on kiinnostunu lapsen kanssa touhuamisesta? Millanen tilanne oli ennen lasta?

Vaikee sanoo ton perustella mitään. Voimia!

Ollaan ns. uusperhe. Mulla on kaksi lasta edellisestä liitosta ja nuorin on meidän yhteinen. Olenne seurustelleet jo viisi vuotta mutta missään vaiheessa mies ei ole viettänyt lasten kanssa aikaansa. Kahdenkeskistä aikaa ei oikein ole ku ukko ei suostu lähteä mihinkään. Tällä hetkellä miehen pinna on tosiaan tiukalla kun joutui vaihtaa työpaikan opiskeluun tän laman takia eikä pidä opiskelusta. Mutta toisaalta tilanne on ollu samanlainen vaikka on ollut töissäkin. Olisi pitänyt itse herätä tilanteeseen jo kauan sitten mutta sitä vain odottaa ja toivoo että asiat selviää ja voitais olla onnellisia. Kun asiaa oikein ajattelee niin koko suhteen ajan mies on ollut samanlainen. En vain ole muka tajunnut asiaa aikaisemmin.

Minäkin kaipaisin lepoaikaa, mutta mies ei halua lähteä kotoa minnekään. Ei pidä juhlista, sukuloimisesta tai lomista, ostoksilla jos joutuu käymään niin valittaa.

Viime vuosina mennyt enemmän kuoreensa, harrastaa kotona.

Turhautuessaan hajottaa tavaroita.

Joskus mietin eroa, joskus vain masennun. Nyt juuri tuntuu, ettei elämä miestä vaihtamalla parane ja maailma on aika musta paikka.