Parisuhde ja baarit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neiti30
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Neiti30

Vieras
Olemme miesystäväni kanssa molemmat meneviä luonteita ja tykkäämme käydä yhdessä ulkona ja isommalla porukalla johon kuuluu meidän yhteisiä kavereita. Mies kuitenkin tykkää mennä myös ilman mua ihan poikien kanssa iltaa viettämään. Asia on mulle ok ja tykkäänkin, että hän käy välillä ulkona ilman mua. Siitä en kuitenkaan tykkää että hän menee ja tulee välillä miten sattuu. Sanoo joskus, että tulee vaikka parin tunnin päästä takas tai jonku tietyn ajan, mutta ei tule kuitenkaan. Sekin ok vaikka ei tulekkaan, mutta olisi kiva jos hän ilmoittaisi asiasta, että tulee sitten kun tulee. Olen muutamanki kerran ollu huolissaan kun häntä ei kuulu ja sitten se tulee kotiin vasta aamulla. Parisuhteessa kun olemme ja yhdessä asumme niin musta silloi pitäs keskustella asioista jos haluaa lähteä. Ei mun mielestä voi vaan sanoa, että kaverit pyytelee, että mä lähen nyt. Itsekkin kävisin mielellään tyttökavereideni kanssa ulkona, mutta se jäänyt kun yhteen muutimme. Näen heitä vain baarissa ja olemme silloin m iehen kanssa yhdessä. Välillä mies niin humalassa, että hänen pitäisi mennä nukkumaan ja itse voisin jäädä vielä iltaa viettämään kavereideni kanssa, mutta hän haluaa mut kotiin kanssa ja jos en ole valmis lähtemään niin hänkään ei osaa lähteä. Hän ei myöskään tykkää jos olen lähdössä kavereiden kanssa baariin. Tuntuu, että hän saa mennä ja tulla ihan vapaasti, mutta kun itse olisin menossa tai jäämässä pidemmäksi aikaa niin heti tulee sanomista.

Olemme miesystäväni kanssa molemmat meneviä luonteita ja tykkäämme käydä yhdessä ulkona ja isommalla porukalla johon kuuluu meidän yhteisiä kavereita. Mies kuitenkin tykkää mennä myös ilman mua ihan poikien kanssa iltaa viettämään. Asia on mulle ok ja tykkäänkin, että hän käy välillä ulkona ilman mua. Siitä en kuitenkaan tykkää että hän menee ja tulee välillä miten sattuu. Sanoo joskus, että tulee vaikka parin tunnin päästä takas tai jonku tietyn ajan, mutta ei tule kuitenkaan. Sekin ok vaikka ei tulekkaan, mutta olisi kiva jos hän ilmoittaisi asiasta, että tulee sitten kun tulee. Olen muutamanki kerran ollu huolissaan kun häntä ei kuulu ja sitten se tulee kotiin vasta aamulla. Parisuhteessa kun olemme ja yhdessä asumme niin musta silloi pitäs keskustella asioista jos haluaa lähteä. Ei mun mielestä voi vaan sanoa, että kaverit pyytelee, että mä lähen nyt. Itsekkin kävisin mielellään tyttökavereideni kanssa ulkona, mutta se jäänyt kun yhteen muutimme. Näen heitä vain baarissa ja olemme silloin m iehen kanssa yhdessä. Välillä mies niin humalassa, että hänen pitäisi mennä nukkumaan ja itse voisin jäädä vielä iltaa viettämään kavereideni kanssa, mutta hän haluaa mut kotiin kanssa ja jos en ole valmis lähtemään niin hänkään ei osaa lähteä. Hän ei myöskään tykkää jos olen lähdössä kavereiden kanssa baariin. Tuntuu, että hän saa mennä ja tulla ihan vapaasti, mutta kun itse olisin menossa tai jäämässä pidemmäksi aikaa niin heti tulee sanomista.
Tuntuu siltä, että olette noin 16-vee. Väärä palsta.

Viimeksi muokattu:
Ehkä ei kannattaisi ihan noin nuorena ryhtyä leikkimään parisuhdetta, kun oikeasti kumpikin haluaa bilettää ja pitää hauskaa. Miehelläsi on asenne että pojat on poikia ja juhlii silloin kun haluaa mutta naiset käy baarissa vain miehen kanssa ja luvalla. Luuletkos että tuo ajan kanssa miksikään muuttuu?

Alkuperäinen kirjoittaja Samaa mieltä;11015815:
Ehkä ei kannattaisi ihan noin nuorena ryhtyä leikkimään parisuhdetta, kun oikeasti kumpikin haluaa bilettää ja pitää hauskaa. Miehelläsi on asenne että pojat on poikia ja juhlii silloin kun haluaa mutta naiset käy baarissa vain miehen kanssa ja luvalla. Luuletkos että tuo ajan kanssa miksikään muuttuu?

No en tiiä muuttuuko ajan kanssa. Eikä sen tarvikkaan muuttua välttämättä, mutta jonkinlaiset pelisäännöt olisi kiva olla menemisten kanssa. En näe tässä mitään pahaa, että molemmat ollaan meneviä ja tykätään käydä baarissa ja meillä on hauskaa, mutta tykätään myös olla yhdessä. Ei sen bilettämisen tarvitse loppua siihen kun alkaa seurustelemaan.

Koska palstan nimi on "Parisuhde" täällä kuuluu olla onnellisesti yhdessä. Siihen ei kuulu viina eikä baarit. Ei ainakaan, herra paratkoon, kolmekymppisenä, puhumattakaan ilman kumppania.

Nuoruuden kokeilut kuuluu saattaa kyllästymispisteeseen parikymppisenä ja viimeistään 25:na pitää olla pari tenavaa jaloissa. Muuten on aikuistumisprosessi pahasti kesken, eikä parisuhdetta kannata vielä ajatellakaan. Vähän skitsofrenista, mutta eipä anneta sen häiritä.

Noin muuten kehottaisin keskustelemaan miehen kanssa yhteisistä pelisäännöistä. Ei siis sinun säännöistäsi ja miehen säännöistä vaan yhteisistä. Jos tulee napinaa, niin älä korvaasi lopsauta. Meillä oli alkuun tuota aikataulussapysymisongelmaa. Sittemmin opittiin puolin ja toisin, että kysytäessä kannattaa sanoa kotiutuvansa viideltä. Koskaan ei kumpikaan ole myöhästynyt. Päinvastoin usein olemme kokeneet iloisia yllätyksiä jomman kumman aiemmasta kotiutumisesta. Ja jos niin kävisi, niin kännykkä on keksitty.

Alkuperäinen kirjoittaja Elämä on yhtä juhlaa;11015938:
Koska palstan nimi on "Parisuhde" täällä kuuluu olla onnellisesti yhdessä. Siihen ei kuulu viina eikä baarit. Ei ainakaan, herra paratkoon, kolmekymppisenä, puhumattakaan ilman kumppania.

Nuoruuden kokeilut kuuluu saattaa kyllästymispisteeseen parikymppisenä ja viimeistään 25:na pitää olla pari tenavaa jaloissa. Muuten on aikuistumisprosessi pahasti kesken, eikä parisuhdetta kannata vielä ajatellakaan. Vähän skitsofrenista, mutta eipä anneta sen häiritä.

Noin muuten kehottaisin keskustelemaan miehen kanssa yhteisistä pelisäännöistä. Ei siis sinun säännöistäsi ja miehen säännöistä vaan yhteisistä. Jos tulee napinaa, niin älä korvaasi lopsauta. Meillä oli alkuun tuota aikataulussapysymisongelmaa. Sittemmin opittiin puolin ja toisin, että kysytäessä kannattaa sanoa kotiutuvansa viideltä. Koskaan ei kumpikaan ole myöhästynyt. Päinvastoin usein olemme kokeneet iloisia yllätyksiä jomman kumman aiemmasta kotiutumisesta. Ja jos niin kävisi, niin kännykkä on keksitty.

Juu, täytyy keskustella asiasta. Eiköhän tässä yhteisymmärrykseen päästä:)

Tuntuu siltä, että olette noin 16-vee. Väärä palsta.

Ei mitenkään teinejä. Tunnen tuollaisia perheitä, lähempänä viittä kuin kolmea kymppiä. Mies mennä mellastaa miten sattuu, tulee jos muistaa aamulla tulla. Vaimokulta kotona lasten kanssa. Ja annas olla jos vaimo lähtee vaikka leffaan sisarensa kanssa, mies pommittaa tekstaria vartin välein että koska tulet, missä olet etc.

Tätä se on.

Viimeksi muokattu:
joo nykyään on muotia olla ympäriämpäripäissään kaiket vapaa-ajat niin miehet kuin naisetkin.
En ymmärrä mikä siinä juomisessa ja baareissa roikkumisessa on niin helkkarin hauskaa, että sitä aikuinen ihminen jaksaa vuosikymmenet harrastaa.

Alkuperäinen kirjoittaja väärin;11018153:
joo nykyään on muotia olla ympäriämpäripäissään kaiket vapaa-ajat niin miehet kuin naisetkin.
En ymmärrä mikä siinä juomisessa ja baareissa roikkumisessa on niin helkkarin hauskaa, että sitä aikuinen ihminen jaksaa vuosikymmenet harrastaa.

Ei istä voi vuosikaudet harrastaa, johan noita alkoholidementikkoja on 30vuotiaasta ylöspäin. Sellainen elämä köhdyttää pikässä juoksussa kovasti tuota aivotoimintaa. Surullista tuossa on se kuinka yleistä alkon käyttö on. Ja sitten nämä viikonlopun suurkuluttajat luulevat olevansa normaalia väestöä.

No se nyt vaan sattuu olemaan hauskaa. Ei sen elämän tarvitse siihen loppua vaikka parisuhteessa onkin. Tuntuu, että useimmat jämähtää ihan paikoilleen kun kumppani löytyy. Baarit jää, ihan ymmärrettävää, että silloin ei enää käydä niin usein, mutta ei sitä kokonaa tarvitse lopettaa. Tiedän pariskuntia jotka käy paljon yhdessä viihteellä ja erikseen ja silti kaikki on parisuhteessa hyvin. Sitten on ihmisiä jotka jaksaa nalkuttaa siitä, että kun kumppani löytyy niin ei tarvitse baareissa ravata enää ja jos tarvitsee niin kaikki ei ole hyvin parisuhteessa. Niin ja kolmekymppisiä ihmisiä jotka käy baareissa olivat sitten parisuhteessa tai sinkkuja niin saa kuulla, että eikös tuossa iässä jo pitäisi rauhottua. Ihan ku me oltas jotain vanhuksia jo siinä iässä.

Alkuperäinen kirjoittaja Samaa mieltä;11015815:
Ehkä ei kannattaisi ihan noin nuorena ryhtyä leikkimään parisuhdetta, kun oikeasti kumpikin haluaa bilettää ja pitää hauskaa.

Niin, hauskanpito loppuu just siihen kun parisuhde alkaa!

Aivan. Maailma olisi parempi paikka, jos kaikki olisivat ja tekisivät kuin sinä. Voisikohan erilaisuuden kieltää lailla?

Alkuperäinen kirjoittaja ettäs tiedät;11018462:
Niin, hauskanpito loppuu just siihen kun parisuhde alkaa!

No joillain loppuu ja joillain ei. Ei mulla ainakaan. Voi sitä hauskaa pitää vaikka parisuhteen aloittaakin. Keneltä se on pois jos molemmat tykkää yhdessä mennä baareissa ja välillä erikseen, ei mun mielestä keltään.

mua vaan ihmetyttää mitä ja minkä vuoksi se hauskuus nimenomaan ja yleensä pelkästään löytyy baareista?

Ei se todellakaan ole keneltäkään pois.. paitsi ehkä niiltä lapsilta, jos sellaisia joskus maailmaan pukkaatte. Toivottavasti ette.

Mutta se, että joku edes ajatuksen tasolla viitsisis katsella toista ihmistä joka on umpiräkäkännissä muutaman kerran kuukaudessa, ihmistä joka tulee himaan milloin sattuu, ihmistä joka kähmii muita naisia/miehiä sun omien silmien alla, tyyppiä joka haisee vanhalle viinalle/tupakalle/valkosipulille..
Tyyppiä joka oksentelee ja kuseskelee joka paikkaan heti kapakan oven suljettuaan ja aamulla herää hirveessä krapulassa ottamaan korjaussarjaa...

No huvinsa ja hauskuutensa kullakin. Ei vaan sopisi minulle tollanen elämä.

mua vaan ihmetyttää mitä ja minkä vuoksi se hauskuus nimenomaan ja yleensä pelkästään löytyy baareista?

Ei se todellakaan ole keneltäkään pois.. paitsi ehkä niiltä lapsilta, jos sellaisia joskus maailmaan pukkaatte. Toivottavasti ette.

Mutta se, että joku edes ajatuksen tasolla viitsisis katsella toista ihmistä joka on umpiräkäkännissä muutaman kerran kuukaudessa, ihmistä joka tulee himaan milloin sattuu, ihmistä joka kähmii muita naisia/miehiä sun omien silmien alla, tyyppiä joka haisee vanhalle viinalle/tupakalle/valkosipulille..
Tyyppiä joka oksentelee ja kuseskelee joka paikkaan heti kapakan oven suljettuaan ja aamulla herää hirveessä krapulassa ottamaan korjaussarjaa...

Tottakai sitä hauskuutta muualtakin löytyy kuin baareista. Ei ole kyllä kummallakaan lapsihaaveita ja tuskin tulee olemaankaan. Ei me sellasia rajotuksia kaivata, mutta voihan se mieli muuttua. Eri asia tietenkin jos niitä hankkii niin muuttuu moni asia ja silloin ei baareis tarvi juosta, mutta on ihmisiä jotka siltikin juoksee ja musta se on ihan ok silloinkin,mutta ei joka viikonloppu. Kerran kuukaudessa esim. ymmärrettävää, että vanhemmat haluaa päästä ulos.

Viimeksi muokattu:

Onhan siinä asiaa, mutta ihan kaikkea en voi allekirjoittaa. Me vietetään kyllä aikaa kahdestaan mielestäni ihan riittävästi. Välillä vaan pitää saada omaa aikaakin ja mennä omia menojaan omien ystävien kanssa. Itse en ainakaan samaa ihmistä jaksa katsella aamusta iltaan yhtämittaa ja nyhjätä ihan koko aikaa yhdessä. Ei siinä suhteessa tarvitse mikään olla vialla jos haluaa viettää aikaa myös omien kavereittensa kanssa ja mennä omia menojaan välillä, kunhan niistä sovitaan.

Viimeksi muokattu:
Kirjoittajien mielestä on näköjään olemassa vain ääripäät: Joko baarissa ei kännätä ikinä tai siellä kännätään alvariinsa. Minun tuttavapiirissäni sitä ainakin tehdään vaikkapa kerran kuussa, jolloin lapset ja muutkin velvollisuudet tulee hoidettua. Kun selvinpäin ollaan kuitenkin ne loput 29 päivää kuukaudesta.

Kirjoittajien mielestä on näköjään olemassa vain ääripäät: Joko baarissa ei kännätä ikinä tai siellä kännätään alvariinsa. Minun tuttavapiirissäni sitä ainakin tehdään vaikkapa kerran kuussa, jolloin lapset ja muutkin velvollisuudet tulee hoidettua. Kun selvinpäin ollaan kuitenkin ne loput 29 päivää kuukaudesta.

Niin ja se on täysin hyväksyttävää vaikka on lapsia, että käydään baarissa vaikkapa kerran kuukaudessa.

Viimeksi muokattu:
Olin tuollaisen kanssa naimisissa toistakymmentä vuotta. Tulin töistä viiden maissa, tein ruuan ja odotin miestä syömään, ei tullut. Soitti kahdeksalta, että lähti poikien kanssa kaljalle, tulee ihan just. Soitti kymmeneltä, että nyt hän on lähdössä. Joskus tosiaan tuli kymmenen jälkeen, joskus vasta aamuneljältä.

Tuota tapahtui kerran tai pari viikossa. Keskustelu ei auttanut, hän ymmärsi kantani oikein hyvin ja lupasi parantaa tapansa, eipä parantanut. Minäkin aloin käydä ulkona ja joskus jopa tapasimme toisemme jossain tanssiravintolassa, silloin sellaisia vielä oli. Pois sentään lähdettiin yhdessä. Lapsia ei ollut, joten heitä se ei häirinnut, minua vain.

Ap, ei kaverisi opi. Ota hänet sellaisenaan tai etsi luotettavampi kumppani. Baareissa ja viihteellä voi käydä myös parisuhteessa, mitä se sellainen on että ei kotoa mihinkään lähdetä kun on mukava kaveri löydetty. Voi käydä yhdessä ja erikseen mutta pitäisi selvät pelisäännöt ja lupaus kotiintulosta ehdottomasti pidettävä.

No minulla on nyt toinen mies ja olen jo bilettämiseni bilettänyt.

joo mutta kun elämää on muuallakin kuin baareissa ja kotona.
Eikä sitä tarvitse yhtä ja samaa naamaa katsella 24/7.

Voi käydä jumpassa, kirjastossa, järjestötoiminnassa, työväenopiston kursseilla, maksetuilla kursseilla, voi viettää aikaa niiden hyvien ystävien kotona tai omassa kodissa ystävien kanssa.
Voi harrastaa vapaaehtoistoimintaa (olla esim. vanhusten tukihenkilönä) .. näitähän löytyy vaikka kuinka monta kymmentä erilaista aktivitettia.

Jos ainoa ilo elämässä on baareissa juokseminen, viinan juonti ja siitä saatava hauskanpito, niin kyllä mun mielestä fokusta kannattaisi muuttaa hieman jossain vaiheessa aikuisiällä.

Minun käsitystäni hauskanpidosta ei vastaa joku jumppa tai kirjasto tai työväenopisto. Hauskanpito on minusta samanhenkisten ystävien kanssa oleilua, ei välttämättä sitä viinanjuontia, juttelua, naurua, tanssia jne. Ei ryppyotsaista harrastamista, se sopii vasta keski-ikäisille ja vanhemmille hauskanpidoksi.

Jos tämä on sinun tapasi käydä baarissa, ei se välttämättä kaikille ole samanlaista :)

Jos ainoa ilo elämässä on baareissa juokseminen

Missä kohtaa on sanottu, että se olisi ap:lle elämän AINOA ilo? Vai onko niin, että baarissa käynti on ajanvietteistä ainoa, joka poissulkee kaiken muun tekemisen?

Viimeksi muokattu:

Eiköhän nää kuvaamasi rapajuopot ole aika vähemmistö. Minusta on kiva käydä silloin tällöin pubissa ja juoda muutama juoma. Pubi missä käymme, on siisti ja viihtyisä. En ole koskaan nähnyt siellä ketään kuvailemassasi kunnssa. Pitäisiköhän sinun pistäytyä jossain muualla, kuin lähiökapakissasi? Voit yllättyä!

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä