parisuhde missä vika minussa vai sinussa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voivattu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voivattu

Vieras
Mistäs tässä aloittaisi?
Ensinnäkin olen hyvin huono kirjoittamaan ja ylipäätänsä tuottamaan ajatuksiani ulos, mutta
yritetään nyt niin että se mitä kirjoitan olisi totuus eikä vain toisen syyttelemistä ja itseni
ylistämistä..

Olen siis raskaana, meillä on ennestään yksi lapsi. Olemme olleet erossa, lapsi asui silloin isällä.
Syy eroon oli sama kuin nytten tulevaan jos ei asiat muutu. Olin silloin aivan loppu, hyvin ahdistunut ja halusin vain kuolla, tukijoukkoja minulla ei ole, ei ketään jonka kanssa voisin puhua asioista, olen joskus harkinnut terapiaa tai muuta vastaavaa että saisin puhuttua jollekkin.. Kärsin siis silloin pahasti masennuksesta, saattoi myös olla raskauden jälkeistä masennusta, Minulla oli aika vakava syömishäiriö/bulimia jonka seurauksena laihduin lapsen syntymän jälkeen hyvin paljon. painoin pahimmillani 38 kg olen n. 166 cm.. ( nytten painan 62 kg ja olen siis raskaana kohta 8kk) enkä siis tunne oloani lihavaksi, hieman ehkä löysäksi myönnettäköön, kun noita kiloja on meidän edellisen eron jälkeen tullut takasin :) Minulla oli myös päihteiden kanssa ongelmia ennen meidän eroa ja eron jälkeen, luulen sen johtuvan juurikin tuosta masennuksesta ja pahasta olosta mitä minulla oli, halusin kuolla ja harkitsin kuolemista monesti.. No niin, siis erosimme, olin masentunut, hyvin yksinäinen käytin alkoholia liikaa oksentelin, itkin ja voin huonosti.. Millainen mieheni silloin oli?? väkivaltainen, syyttävä, lyttäsi minut täysin maahan ja sai minut tuntemaan oloni niin huonoksi ja mitättömäksi.. Hänellä on paljon ystäviä ja sukua joilla hän voi mennä minulla ei ketään.. On se hyvä että toinen pääsee menemään ja rentoutumaan ei siinä mitään, mutta minäkin olisin silloin tarvinnut tukea ja lepoa.. ja turvaa.. en saanut mitään, tai ainakin minusta tuntui siltä.
Toimin silloin hyvin typerästi ja lapsellisesti, lähdin toisen miehen matkaan.. kadun sitä. koska meillä oli ongelmia jotka olisi silloin pitänyt selvittää toimimatta noinkin typerästi miten minä tein.. mutta tunnen että minut ajettiin silloin niin nurkkaan että en voinut muuta kuin lähteä, ja en oikein koe että olisin muuten edes voinut lähteä mieheni uhkaili ja käyttäytyi niin huonosti että en edes halua muistella tuota mennyttä aikaa. minusta se saa jäädä ja ne asiat unohtaa ja aloittaa uudestaan..
No mikä on nytten pielessä? Eikai mikään, niin hölmöltä kuin se kuulostaa kun tätä kirjoitan tuntuu että ongelmat joista minun piti kirjoittaa katosivat ja vain nuo jo kirjoitetut haamut olisivat kaukana jossain..

Ehkä kuitenkin eniten minua pelottaa että kaikki ajautuu samaan pisteeseen kun ennen ja alan oireilla ja mies käyttäytyy niin kuin viimeksi, nytten hän jo manipuoloi lasta minua vastaan puhuu hänelle että "äiti ei halua olla meidän kanssa, kyllä me pärjätään kahdestaan" mikä ei pidä paikkansa haluan olla mieheni kanssa ja lapseni ja haluan että me olemme perhe, mutta haluan että me olemme onnellinen perhe.

Mistäs tässä aloittaisi?
Ensinnäkin olen hyvin huono kirjoittamaan ja ylipäätänsä tuottamaan ajatuksiani ulos, mutta
yritetään nyt niin että se mitä kirjoitan olisi totuus eikä vain toisen syyttelemistä ja itseni
ylistämistä..

Olen siis raskaana, meillä on ennestään yksi lapsi. Olemme olleet erossa, lapsi asui silloin isällä.
Syy eroon oli sama kuin nytten tulevaan jos ei asiat muutu. Olin silloin aivan loppu, hyvin ahdistunut ja halusin vain kuolla, tukijoukkoja minulla ei ole, ei ketään jonka kanssa voisin puhua asioista, olen joskus harkinnut terapiaa tai muuta vastaavaa että saisin puhuttua jollekkin.. Kärsin siis silloin pahasti masennuksesta, saattoi myös olla raskauden jälkeistä masennusta, Minulla oli aika vakava syömishäiriö/bulimia jonka seurauksena laihduin lapsen syntymän jälkeen hyvin paljon. painoin pahimmillani 38 kg olen n. 166 cm.. ( nytten painan 62 kg ja olen siis raskaana kohta 8kk) enkä siis tunne oloani lihavaksi, hieman ehkä löysäksi myönnettäköön, kun noita kiloja on meidän edellisen eron jälkeen tullut takasin :) Minulla oli myös päihteiden kanssa ongelmia ennen meidän eroa ja eron jälkeen, luulen sen johtuvan juurikin tuosta masennuksesta ja pahasta olosta mitä minulla oli, halusin kuolla ja harkitsin kuolemista monesti.. No niin, siis erosimme, olin masentunut, hyvin yksinäinen käytin alkoholia liikaa oksentelin, itkin ja voin huonosti.. Millainen mieheni silloin oli?? väkivaltainen, syyttävä, lyttäsi minut täysin maahan ja sai minut tuntemaan oloni niin huonoksi ja mitättömäksi.. Hänellä on paljon ystäviä ja sukua joilla hän voi mennä minulla ei ketään.. On se hyvä että toinen pääsee menemään ja rentoutumaan ei siinä mitään, mutta minäkin olisin silloin tarvinnut tukea ja lepoa.. ja turvaa.. en saanut mitään, tai ainakin minusta tuntui siltä.
Toimin silloin hyvin typerästi ja lapsellisesti, lähdin toisen miehen matkaan.. kadun sitä. koska meillä oli ongelmia jotka olisi silloin pitänyt selvittää toimimatta noinkin typerästi miten minä tein.. mutta tunnen että minut ajettiin silloin niin nurkkaan että en voinut muuta kuin lähteä, ja en oikein koe että olisin muuten edes voinut lähteä mieheni uhkaili ja käyttäytyi niin huonosti että en edes halua muistella tuota mennyttä aikaa. minusta se saa jäädä ja ne asiat unohtaa ja aloittaa uudestaan..
No mikä on nytten pielessä? Eikai mikään, niin hölmöltä kuin se kuulostaa kun tätä kirjoitan tuntuu että ongelmat joista minun piti kirjoittaa katosivat ja vain nuo jo kirjoitetut haamut olisivat kaukana jossain..

Jaksamisia! :)

Viimeksi muokattu:
Jäitä hattuun sinulle ja iso kasa sittenkin.

Jätä ensinnäkin miesten kanssa seurustelu ihan kokonaan toistaiseksi. Miehet ovat kuin viina - joillekin ne eivät vaan sovi, ja sinä olet juuri sellainen nainen jonka täytyy selvittää päänsä ilman mitään miehiä välissä sohlaamassa. Valitset aina luusereita. Selvitä oma elämä ensin ja rupea vasta sitten seurustelemaan.

Jäitä hattuun sinulle ja iso kasa sittenkin.

Jätä ensinnäkin miesten kanssa seurustelu ihan kokonaan toistaiseksi. Miehet ovat kuin viina - joillekin ne eivät vaan sovi, ja sinä olet juuri sellainen nainen jonka täytyy selvittää päänsä ilman mitään miehiä välissä sohlaamassa. Valitset aina luusereita. Selvitä oma elämä ensin ja rupea vasta sitten seurustelemaan.

No ei kai tässä ole seurustelusta kyse, jos on lapsi ja toinen tulossa.

Ap:

Minusta sinun pitäisi ap nyt ensimmäiseksi ymmärtää miestäsi ensimmäisen eron aikoihin, jolloin olit itsekin aika ongelmissa. Luulen, että mies ei tiennyt miten sinuun pitää suhtautua silloin, vaan hän tavallaan oli hukassa sinun suhteesi myös ja alkoi käyttäytymään väärin sinua kohtaan; mutta hän ei osannut ratkaista asioita muulla tavoin, ehkä hän pelkäsi ja oli toivoton sinun suhteesi.

Nyt hän voi kärsiä samoista asioista, jos hän huomaa sinun olevan epävakaampi taas. Mutta minusta sinä olet erittäin hyvin jäsentänyt niitä asioita, joista sinä olet kärsinyt ja olet löytänyt syitä tapahtuneelle. Se on hieno asia ja osoittaa sinun selvinneen. Nyt kun pelkotila alkaa nostaa päätään myös miehellä, niin luota vaan itseesi ja ole vahva, niin vahva kuin olet ollutkin. Olethan sinä selvittänyt ongelmasi. Lähesty miestäsi ja tuo teidän väliseen suhteeseen hellyyttä; sano hänelle, että haluat nyt kaiken oonistuvan ja menevän hyvin. Sinulla on hyvä mies; kaikki menee hyvin, voimia.

Viimeksi muokattu:
Hei
Sinun ja teidän perheenne ongelmat ovat sitä luokkaa, että tarvitsette apua nyt. Kannattaa kertoa asiasta monessa paikassa, mutta tässä muutamia osoitteita: neuvola, perheasiainneuvottelukeskus (tarkoitettu pariskunnille, mutta sinne voi mennä yksinkin) ja ehkä tärkeimpänä perheneuvola, jossa hoidetaan koko perhettä. Teidän tilanteenne voi olla sellainen, että ennaltaehkäisevä sosiaalityökin tulee todella tarpeeseen.
Ota rohkeasti yhteyttä ja sano, että tilanne repeää minä hetkenä hyvänsä.
Viimeistään maanantaina soitat ja sanot, että tarvitset apua heti, jos et sinne asti jaksa, niin sosiaalipäivystys tai terveyskeskus paikkakunnallasi auttaa.
Lapsesi ansaitsevat sen ja sinä itse.

Niin no näistä "minun" ongelmista on nytten 8 vuotta.. jolloin nuo kuvailemani oireet olivat.. Tällä hetkellä siis en kärsi syömishäiriöistä enkä muutoinkaan käyttäydy mitenkää pahasti, mutta pelottaa tulevaisuus jos jäänkin taas ihan yksin niinkuin esikoiseni kanssa kävi ja asiat menee taas pahasti vikaan.. Olen miettinyt paljon pariterapiaa johon mieheni ei ole kovinkaan suostuvainen.. Olen myös miettinyt puhuvani asioista tyttäreni neuvola käynnillä kun olemme yhdessä kumpikin mukana mutta sekin olisi vähän kieroa ehkäpä

Yhteistyössä