Parisuhde, molemmilla omat asunnot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja N.K
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

N.K

Vieras
Kiinnostaisi tietää miten toimii parisuhde jossa ei asuta samankaton alla? Hyvät ja huonot puolet? Tuleeko toimimaan ja millä pelisäännöillä?

Molemmilla olisi omat asunnot ja ollaan yhdessä lähinnä viikonloppuisin. Ollaan oltu yhdessä 15 vuotta ja 10 asuttu yhdessä. Nyt olen ostanut oman asunnon. Olemme keski-ikäinen pariskunta.

Onko kellään omia kokemuksia?

Kiinnostaisi tietää miten toimii parisuhde jossa ei asuta samankaton alla? Hyvät ja huonot puolet? Tuleeko toimimaan ja millä pelisäännöillä?

Molemmilla olisi omat asunnot ja ollaan yhdessä lähinnä viikonloppuisin. Ollaan oltu yhdessä 15 vuotta ja 10 asuttu yhdessä. Nyt olen ostanut oman asunnon. Olemme keski-ikäinen pariskunta.

Onko kellään omia kokemuksia?

Huonoja puolia ei ole minusta kuin talous. Saman katon alla asuminen ja yhteinen auto säästäisi lähes toisen palkan matkusteluun ja huvituksiin ym. Nyt laskut ja autot maksetaan tuplana.

Me ollaan asuttu 20 vuotta erikseen, oikeastaan siksi että kun tutustuimme minulla oli pienet lapset enkä halunnut kenenkään miehen ajavan lasteni ohi huomiossani. Nyt lapset on muuttaneet mutta nautin tästä omasta olostani niin että en enää suostu asumaan kenenkään kanssa. Tällä hetkellä välimatkaa asunnoilla on vain n. kilometri, kummallakin on oma samantasoinen kolmio. Ei meillä ole mitään pelisääntöjä. Yhdessä ollaan kun halutaan, ei välttämättä viikonloppuja tai lomia ja toisaalta voidaan tietty nähdä viikollakin ja jos ikävä tulee, vartissa on toisen luona. Arkisin usein käydään toisen luona illalla syömässä - jos jompikumpi on jaksanut kokata. Avaimia ei kummallakaan ole toisen luokse kun poikkeustapauksessa kun pitää käydä kukkia kastelemassa kun toinen on reissussa. Yhdessäkin reissataan kyllä.

Aina erikseen sovitaan kun tavataan ja toiselle voi sanoa että mulle ei käy viikonloppu kun olen menossa (vaikka) Tallinnaan, kaverin mökille jne. eli aina ei suinkaan olla yhdessä. Mulle sopii tämä tosi hyvin. En ole tilivelvollinen menoistani enkä rahoistani eikä ole stressiä kotihommista.

Viimeksi muokattu:
Huonoja puolia ei ole minusta kuin talous. Saman katon alla asuminen ja yhteinen auto säästäisi lähes toisen palkan matkusteluun ja huvituksiin ym. Nyt laskut ja autot maksetaan tuplana.

Me ollaan asuttu 20 vuotta erikseen, oikeastaan siksi että kun tutustuimme minulla oli pienet lapset enkä halunnut kenenkään miehen ajavan lasteni ohi huomiossani. Nyt lapset on muuttaneet mutta nautin tästä omasta olostani niin että en enää suostu asumaan kenenkään kanssa. Tällä hetkellä välimatkaa asunnoilla on vain n. kilometri, kummallakin on oma samantasoinen kolmio. Ei meillä ole mitään pelisääntöjä. Yhdessä ollaan kun halutaan, ei välttämättä viikonloppuja tai lomia ja toisaalta voidaan tietty nähdä viikollakin ja jos ikävä tulee, vartissa on toisen luona. Arkisin usein käydään toisen luona illalla syömässä - jos jompikumpi on jaksanut kokata. Avaimia ei kummallakaan ole toisen luokse kun poikkeustapauksessa kun pitää käydä kukkia kastelemassa kun toinen on reissussa. Yhdessäkin reissataan kyllä.

Aina erikseen sovitaan kun tavataan ja toiselle voi sanoa että mulle ei käy viikonloppu kun olen menossa (vaikka) Tallinnaan, kaverin mökille jne. eli aina ei suinkaan olla yhdessä. Mulle sopii tämä tosi hyvin. En ole tilivelvollinen menoistani enkä rahoistani eikä ole stressiä kotihommista.

Juurikin näin... En ole tilivelvollinen menoistani enkä rahoistani eikä ole stressiä kotihommista. Kuulostaa hyvältä!

Viimeksi muokattu:
Reilu 10 vuotta "seurusteltu". Asutaan eri asunnoissa. Itsemääräämisoikeus on ihaninta. Saa olla miten haluaa, tehdä mitä haluaa ja ostaa mitä haluaa. Voi myös nautti parisuhteen helmistä silloin kun haluaa eikä arki tule ollenkaan. Ei tule riitaa siitä kumman vuoro on siivota tai riitaa rahankäytöstä yms.

Miinukset

Luksuksesta joutuu maksamaan kalliimman hinnan, muuten aivan loistava järjestely, varsinkin kun asuu samassa kaupungissa. Ei tule samanlaista yhteenkuuluvuuden tunnetta kuin avioliitossa eli ei sovi kaikille varsinkaan sellaiselle joka ei viihdy yksin.

Eikä saa olla mustasukkainen. Kun toisella on mies- tai naisvieras, ei tietenkään saa mennä häiritsemään eikä pahoittaa mieltään.

Niin, ketäänhän ei voi omistaa eikä me toisen luokse mennä koskaan ilmoittamatta etukäteen (ainakin matkalta) ja toiselle voi hyvin sanoa, että nyt ei jaksa tai mulla on tässä menoa tai en oo kotona tms. - ei siitä mieltä saa pahoittaa. En todellakaan tiedä aina koska miehellä on joku vieras (tai tuttu) kylässä. Ja hänelläkin omat lapset ja lapsenlapset käy vierailuilla, pysyn silloinkin poissa. Tässä on hyvää juuri se oma rauha. Ja jos mies paremman löytää niin hyvä hänelle, sille en sitten voi mitään.

Kaikki perustuu luottamukseen. Me ainakin jo tunnetaan toistemme ajatukset niin, että ymmärretään puolesta sanasta, eikä koskaan tule mistään riitaa. Joskus ottaa aivoon miehen laiskuus lähteä liikkeelle eli lenkkeilen sitten yksin - saa jäädä rauhassa sohvalle makoilemaan ja nimenomaan OMALLE sohvalleen OMAAN kotiinsa ;)

Viimeksi muokattu:
Näitä kun lukee, teidän elämä tuntuu täydelliseltä. Sopisi varmasti loistavasti meidänkin yksilapsiselle perheelle, jos mies vaan suostuisi. Siihen loppusi rasittava tappelu kotitöistä ja muutenkin toisen ärsyttävistä tavoista.

Meillä on tilanne se, että lapsi on lentänyt maailmalle ja ollaan ukkokullan kanssa kahdestaan. Mulle tuli mahdollisuus oman, aivan uuden asunnon ostoon samasta kaupungista 5 km päästä nykyisestä asunnosta.

Olen aikoinani muuttanut tähän nykyiseen miehen ja hänen kalustamaansa asuntoon. Tykkään sisustaa ja olen aivan innoissani kun saan sisustaa omaa kotiani omien mieltymysten mukaan.

Viihdymme toistemme seurassa mutta kaipaamme omaa aikaa, omia juttuja ja rauhaa.

Asuimme seurusteluaikana 6 vuotta omissa asunnoissamme eri kaupungeissa ja vaikka ikävä toisen luo oli kova olivat yhteiset viikonloput yhtä juhlaa ja jollain tavalla ihanaa aikaa. Nyt olisi mahdollisuus siihen samaan... tosin 15 vuotta vanhempana.

Haluan kokea sen uudestaan, vanhempana ja kypsempänä. Jos suhde ei toimi, se ei toimi. Kokemuksia olisi kiva kuulla lisää!

Viihdymme toistemme seurassa mutta kaipaamme omaa aikaa, omia juttuja ja rauhaa.

Haluan kokea sen uudestaan, vanhempana ja kypsempänä. Jos suhde ei toimi, se ei toimi. Kokemuksia olisi kiva kuulla lisää!

Pätkin tekstiäsi. Siinähän sinä vastaat itsellesi. Kun teillä molemmilla on samat tarpeet eikä kumpikaan ota muuttoa loukkauksena itseään kohtaan, homma on hanskassa. Ja jos vaikka toinen ei heti ymmärrä, aikuinen ymmärtää puhetta. Sitäpaitsi, kaikki on muutettavissa suuntaan tai toiseen, jos homma ei suju.

Olen itse asunut 8 vuotta keskellä seurusteluamme monen sadan kilometrin päässä toisessa kaupungissa ja sekin sujui. Ainoa ikävä puoli oli jatkuva matkustaminen. Kun tuli tilaisuus, muutin takaisin samaan kaupunkiin, jolloin hankimme uuden asunnon ja loistavasti on yhdessä asuminen sujunut.

Ei kukaan voi toisen puolesta sanoa, mikä tuntuu heistä parhaimmalta. Sinä tunnut olevan innoissasi, toteuta asia ja nauttikaa yhdessäolosta sunnuntaipuolet!

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä