Parisuhde raastaa - mites teillä muilla?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Ahdistaa tänään alkava kesäloma ja oma parisuhde!

Arki menee vielä jotenkin kun työt ja kaikki muu kiire vievät ajatukset muualle. Mutta tuleva loma ahdistaa jo etukäteen. Kun suhde on tässä jamassa, mistään kivasta kesäsuunnitelmasta ei oikein saada sovittua. En haluaisi istua koko kesää kotona, mutta puolisosta ei saa irti, mitä hän haluaisi tehdä. Mihinkään hän ei ainakaan tunnu sitoutuvan.

Ajatus siitä, että olisimme koko loman yhdessä kotona, tuntuu kamalalta. Mutta yhtä kamalalta kuulostaa sekin, että lähtisimme lomamatkalle huonossa ilmapiirissä. Lapset ovat vielä niin pieniä, etten halua lähteä heidän kanssaan yksin mihinkään. Lasten takia eroaminenkaan ei houkuta.

Miten te muut samankaltaisessa tilanteessa olevat olette ratkaisseet kesäloman?
 
Olethan tietoinen siitä että lapsilta ette voi pimittää huonoa suhdettanne. Lapset toimivat hyvin vaistonvaraisesti ja pystyvät aistimaan eripuran sekä sen ettei äidillä ja iskällä mene hyvin. Huonosta suhteesta kärsii koko perhe.
Keskustelkaa miehesi kanssa järjestelyistä ja kysy suoraan onko suhde finaalissa vai olisiko molemmilla halua vielä panostaa siihen. Jos todetaan, että tämä on tässä ja vain lasten takia niin ehdot ja käytännöt sen mukaan.
 

Yhteistyössä