Parisuhdeterapia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mami
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mami

Vieras
Te jotka olette kokeilleet, millaisia kokemuksia teillä on parisuhdeterapiasta? Onko terapiassa käyminen tuottanut tulosta? Olisi myös mukava kuulla millaisissa parisuhteen ongelmissa olette terapiaan menneet. Itse vakavasti harkitsen, kokeilenko vielä miehen kanssa parisuhdeterapiaa vai onko fiksumpaa erota suosiolla. Meillä on yhteinen lapsi, mutta arki ei meinaa sujua. :(

meil olis kans avun tarvetta... Mut kertoisko joku ihan rautalangasta vääntäen mitä parisuhdeterapia on? Joo siis jutellaan, mut miten? Mikä on terapeutin rooli? Ottaako hän kantaa asioihin? Johtaako jutustelua ja miten? Antaako ohjeita? Kertooko näkemystään? jne

Mies on äkkipikainen, suuttuu helposti ja loukkaa minua nimittelemällä yms lapsen kuulen.. Olen itsekin kyllä aika temperamentinen, joka tuskin ainakaan parantaa asiaa. Lapsi on vielä vauva ikäinen, mutta en halua että lapsi joutuu kuulmaan nimittelyä ja suunsoittoa varsinkaan sitten kun on isompi ja ymmärtää puhetta. Meillä kyllä on mies menossa terapiaan jokatapuksessa ihan oma-aloitteisesti, joten se ei ole ongelma, vaan se että kannattaako edes kokeilla enää..

Minä kävin ex:n kanssa ½vuotta parisuhdeterapiassa. Alkuun näytti että asiat paranee ja että siitä hyötyä on mutta sitten selvisi että ex ei edelleenkään ollut rehellinen ja valehteli siellä terapiassa minkä kerkesi joten terapia loppui ja miehestä tuli ex.
Uskottomuuden takia kävimme.

Alkuperäinen kirjoittaja Ihme hiippari:
Minä kävin ex:n kanssa ½vuotta parisuhdeterapiassa. Alkuun näytti että asiat paranee ja että siitä hyötyä on mutta sitten selvisi että ex ei edelleenkään ollut rehellinen ja valehteli siellä terapiassa minkä kerkesi joten terapia loppui ja miehestä tuli ex.

Meillä olis syynä kanssa uskottomuus ja siitä johtuva epäluottamus...

Kerro miten sielä asioita käsitellään.

Alkuperäinen kirjoittaja uskaltaako:
Alkuperäinen kirjoittaja Ihme hiippari:

Meillä olis syynä kanssa uskottomuus ja siitä johtuva epäluottamus...

Kerro miten sielä asioita käsitellään.

No ekalla kerralla tietysti puhuttiin siitä miksi sinne on tultu, sitten muutamalla kerralla meidän yhteisestä historiasta, milloin tavattu, milloin mentiin kihloihin, naimisiin ym. Tietysti puhuttiin myös meidän lapsista ja siitä minkälaista arkea eletään. Jossain vaiheessa puhuttiin myös molempien lapsuudesta ja nuoruudesta.
Yleensä puhuttiin siitä uskottomuudesta, se terapeutti kyseli molempien tunteita ja ajatuksia. Kumpikin sai vuorollaan purkaa itseään siellä. Pari kuukautta käytiin kerran viikossa sitten kerran kuussa. Neuvoja miten sitä kriisiä tulisi käsitellä, miten suojella lapsia siinä tilanteessa, miten riidellä oikein ym.
Ex puhui siellä terapiassa tosi syvällisesti tunteistaan ja kerto avoimesti siitä uskottomuudesta, valitettavasti sain tietää että kaikki oli valhetta mitä se siellä puhu.
Enkä oikein hyvin muista tuota terapiassa kulkemis aikaa, jotenkin tuntuu että elin semmosessa sumussa sen jälkeen kun uskottomuus paljastui että siitä ajasta en muutenkaan muista paljon muuta kuin sen oman pahan oloni.

Siellä jutellaan, kerrotaan tuntemuksia, annetaan toisen kertoa tuntemuksistaan keskeyttämättä, annetaan tehtäviä kotiin, listataan asioita joita toivoisi toisen tekevän ja päinvastoin, niitä sitten summataan, annetaan vinkkejä miten tietyissä tilanterissa voisi kokeilla toimia jne jne

Meillä se terapia oikeasti hyödytti ja saatiin apua. Lapsen saa ottaa, tosin eivät suosittele koska puheenaiheet voivat olla rankkoja eikä lapsi ymmärrä. Ja ei siinä itse voi silleen keskittyä jos tenava on matkassa.
Meillä oli parikertaa pakosta ja muut kerrar hoitajan kanssa kotona.

Yhteistyössä