Parisuhteen yli-analysointi

  • Viestiketjun aloittaja ollako vaiko eikö olla?
  • Ensimmäinen viesti
ollako vaiko eikö olla?
Mielialani heittelevät laidasta laitaan; hetkittäin tunnen, että suhteemme on todella hyvä ja onnellinen ja seuraavana päivänä jostain miehen "väärästä" sanasta saatan tuntea kauheaa epävarmuutta ja pelkään, että hän jättää minut. Kerron hieman taustoja.. Olemme siis seurustelleet nyt pari vuotta. Ennen tätä suhdetta sain edellisessä suhteessa pahasti siipeeni ja sen jälkeen on ollut vaikea rakentaa luottamusta nykyiseen miesystävään.

Seurustelumme alussa mies ahdistui sitoutumisen pelostaan ja olikin lopettamassa suhdettamme moneen kertaan aina pienimmänkin kriisin tai riidan yhteydessä. Saimme kuitenkin aina tilanteet selvitettyä ja nyt viimeisen vuoden aikana ongelmat on selvitetty puhumalla, eikä riidan tullen ole tarvinnut heti alkaa erosta vouhkaamaan. Hylkäämisen kokemukset jättivät kuitenkin särön luottamukseen ja minussa elää vieläkin pelko, että mies saattaa lähteä lätkimään hetkenä minä hyvänsä. Ymmärrän toki, että niinhän se on aina ja jokaisessa suhteessa; koskaan ei voi olla toisesta täysin varma, mutta haluaisin jotenkin voida tuntea tai tietää, ettei eroa tarvitse pelätä, jos se ei oikeasti ole mikään uhka. Jos esim. mies on jonakin päivänä pahalla tuulella ja vaikuttaa siksi viileältä, mielessä käväisee pelko, että johtuuko se minusta ja aikooko se sittenkin jättää.. Ja sitten taas suurimmaksi osaksi yhteiselomme on hauskaa ja lämmintä, läheisyyttä ja hellyyttä piisaa ja seksi on loistavaa. Silloin tunnen oloni hyväksi ja suhteemme vakaaksi.

Suurin ongelma taitaa siis olla minun luottamuspulani. Pienetkin negatiiviset hailahtelut miehessä tai meidän suhteessamme saavat minut sydän kurkussa pelkäämään, että kohta se jättää. Olen puhunut tästä tunteesta miehelle ja kertonut, että kun hän suhteemme alku aikoina pisti suheemme poikki, se on jättänyt minuun jäljet ja luottamusta on vaikea korjata. Hän on sanonut olevansa pahoillaan ja kertoo, ettei ole minua jättämässä, mutta en silti osaa luottaa siihen, että se pitäisi vielä seuraavanakin päivänä, viikon kuluttua tai milloin tahansa, kun ilmenee jotain kriisin tapaista. Luotan kyllä, ettei hän pettäisi minua, mutta pelkään heittäytyä suhteeseen täysin rinnoin ja avata sydämeni, kun on vähän väliä epävarmuus siitä, että haluaako se sittenkään olla mun kanssa.. Ja nyt tässä yritän analysoida sitä, että onko kyse vain omasta epävarmuudestani, vai onko "vika" miehessä.

Vietämme paljon aikaa yhdessä, lähes tulkoon asumme yhdessä, mutta hän ei silti halua muuttaa yhteen. Se on tietysti yksi epävarmuus tekijä.. Se saa minut epäilemään, onko hän sittenkään tosissaan kanssani. Mutta toisaalta hän kuitenkin haluaa viettää paljon aikaa kanssani ja jos emme joka päivä tapaisikaan, hän soittaa kuitenkin joka päivä vaikka vain kysyäkseen mitä kuuluu tai toivottaakseen hyvää yötä. Arvostamme toistemme ajattelutapaa ja älyä, nauramme samoille asioille ja vällyjen alla on vilkasta ja meillä on hyvä olla yhdessä. Mutta joku painaa silti mieltäni.. Haluaisin jonkunlaisen lupauksen siitä, ettei hän ole jättämässä minua, vaikka tajuankin, että se on ihan naurettavaa... Tunnen oloni turvattomaksi tässä suhteessa, mutta mietin myös, että olenko ihminen, joka tuntee olonsa turvattmaksi tämän suhteen takia, vai tästä suhteesta huolimatta?

Jos suhteen alussa on ollut karikkoja ja erojakin, voiko suhde silti kukoistaa myöhemmin, vai jääkö eron uhka leijumaan yllemme lopullisesti? Jos mies ei halua muuttaa yhteen, niin voiko se silti rakastaa minua? Jos mies osoittaa kahdn kesken avoimesti hellyyttä, mutta vaivaantuu koskettamisesta ja suukottelusta muiden nähden, niin onko se huono merkki vai ihan normaalia miehen käytöstä? Jos mies sanoo, että olen hänelle tärkeä, eikä hän halua erota, voiko siihen luottaa, vaikkei hän tulisikaan valkealla ratsulla oveni taakse timanttisormusta tarjoten? Äh.. En osaa nyt oikein pukea ajtuksiani sanoiksi, mutta halusin nyt jotain purkaa itsestäni tänne. Tärkein huolen aihenei on se, olenko itse vain liian epävarma ilman syytä, vaikka suhteessamme on kaikki hyvin, vai olenko epävarma siksi, ettei mies ole onnistunut vakuuttamaan minua siitä, että hän on kanssani tosissaan. Hitto kun en ota selvää miehistä, enkä omien ajatusteni sekamelskasta, joihin sekoittuu kaikki menneet loukkaukset, joilla ei välttämättä edes ole mitään tekemistä nykyhetken kanssa.

Tulipa pitkä jorina... Jos joku sai tästä jotain tolkkua, otan mielelläni mielipiteitä ja muiden kokemuksia vastaan.
 
Sivhos
Minkä takia yksinkertaiset asiat joku tekee todella monimutkaiseksi,HÄH?.Ollaanko yhdessä,seurustellaanko?Ennenvanhaan sitä oltiin tai ei.Ei tarvinnut pähkäillä.Nyt tuntuu olevan joku kierrätyskeskusmeinenki.Katotaan ny vähänaikaa,passaako tän kanssa,saahan tän palauttaa?Ilmeisesti jokukoeaika.Seuraava kokelas pukille,seuraava neito pukitettavaksi.Ei todellakaan näytä hyvältä.Nuoria vihaisennäköisiä "naisia" tupakka huulessa,kireet farkut jalassa,jotkut virsut,ei ihan paljainjaloin.Hiukset monenkirjavaksi värjätyt.Entäs nämä nuoret uroot?Lökäpöksyt,ylisuuri huppari,huppu päässä,alla lippis,vetelä,hiukan laski pojankloppi piiloutununa huppuun.Näin on jenkkileffoissa.Sekopäät teinit kätkeytyvät paskaseen huppariin ja lippikseen.Millaista parisuhdetta tällaisilta nuorilta voi joskus odottaa?
 
ap.
No mitäpä tuohon vastaisi... Ei olla enää ihan parikymppisiä, eikä löysiä huppupäitä kireissä farkuissa tupakat suussa.. Ihan "tavallisia" aikuisia ihmisiä olemme. Emme ole idiootteja, mutta kummallakin on menneisyytensä, jonka jälkiä ei voi olemattomaksi tehdä.. Kumallakin rankkoja pettymyksiä takana ihmissuhteissa ja se heijastuu väistämättä tähänkin suhteeseen; Mies pelkää sitoutua ja koska mies pelkää sitoutua, minkäkin pelkään... Siinä onkin sitten noidankehä. Kuitenkin yhdessä on hyvä olla ja yhdessä halutaan olla, mutta ainakin minun haavani tekee luottamuksesta haasteen. Uskallanko luottaa? Mitä miehen täytyisi tehdä tai sanoa, jotta uskaltaisin luottaa? Entä jos heittäydyn ja luotan ja sitten se rikkokin luottamukseni? Voinko suojautua sydämen särkymiseltä kieltäytymällä luottamasta? Vai onko luottamus ainut vaihtoehto? Tarvitsenko terapiaa oman epävarmuuteni läpikäymiseen vai onko nämä aivan normaaleja aatoksia rikotun luottamuksen jäljiltä? Olenko sekopää teini, jos pähkäilen suhteemme tulevaisuutta? Vai pitäisikö minun osoittaa "kypsää aikuisuutta" lähtemällä lätkimään heti, kun tulee pienikin epävarmuus?

No, jatkan pähkäilyä ja annan ajan näyttää.
 
Kukunor
Minua rupesi ahdistamaan sinun ahdistuksesi, sillä olen itse ollut ihan samanlainen! No, se suhde päättyi eroon ja sydänsuruun, mutta ei se sitä tarkoita, että kaikille kävisi niin.
Mietipä sitä, että jos asuisitte yhdessä, niin mikään ei takaa, että sinulla olisi yhtään varmempi olo, oikeastaan päin vastoin, silloinhan sinä tarkkailisit miehesi käytöstä ja miettisit, että miksi se on noin hiljaa, mitä se miettii, eroako?
Karu, mutta toisaalta vapauttava totuus, on se, että mitään ikuista varmuutta et siitä voi saada, että toinen pysyisi rinnallasi maailman tappiin.
Kertomasi mukaan mihesi kuitenkin vaikuttaa tosi ymmärtäväiseltä ja sitoutuneelta suhteeseenne, mutta tuo sinun epäövarmuutesi varmasti rassaa häntäkin, ehkä ahdistaakin? Kuulostaa siltä, että asian pohtiminen vie sinulta ihan hirveästi energiaa ja aikaa. Ja kun asioita tarpeeksi kauan pyörittelee päässään, niin soppahan siitä syntyy.
Jos sinulla on mahdollisuus, niin suosittelen lämpimästi, että kävisit ammatti-ihmisen pakeilla juttelemassa, ei siitä taatusti haittaakaan ole!
 
ap.
Kiitos Kukunorille viestistä. Ja Sihvos, olet myös oikeassa epävarmuuden suhteen. Ehkä loppupeleissä on kysymys siitä, että tulisi uskaltaa ja osata luottaa ELÄMÄÄN ja itseensä. Luottaa siihen, että elämä kantaa ja kävi, mitä kävi, minä pidän hyvää huolta itsestäni. Ja on varmasti myös pakko vaan opetella luottamaan muihinkin ihmisiin ja yksinkertaisesti vain suostua siihen tosiasiaan, ettei huomisesta ole tietoa, eikä takeita ja toinen voi lähteä, mutta sitä on turha murehtia, ennen kuin se todella tapahtuu. Olisi vaan uskallettava heittäytyä ja luottaa iloisin mielin ja kyettävä keskittymään suhteen kauneuteen ja hyviin puoliin ja kiittää elämää siitä, että minulla on sellainen suhde NYT. Kaikilla ei ole omaa rakasta vierellä ja he kärsivät monesti yksinäisyydestä ja rakkauden kaipuusta. Ja sitten kun sen rakkauden löytää, alkaakin kärsimys sen rakkauden menettämisen pelosta... Aika typerää, vaikkakin inhimillistä.

Olen tässä yön yli asiaa miettineenä päättänyt, että alan itsekseni työstämään tätä palkoa ja epävarmuutta ja tekemään töitä sen asian eteen, että hyväksyisin todellisuuden sellaisena kuin se eteen tulee ja se todellisuus on myös sitä, ettei toista voi koskaan omistaa; me olemme vain toisillamme lainassa ja toisella on aina oikeus se "laina-suhde" purkaa, jos siltä tuntuu. Jos rakkautta haluaa, on pakko uskaltaa. Ja jos miesystäväni joskus kokee, ettei enää halua olla kanssani, minä en sille sitten mitään voi, mutta se on vasta sen ajan murhe, jos niikseen käy. Nyt opettelen elämään hetkessä ja nauttimaan hyvästä ja pahaa murehdin vasta sitten, jos se niskan päälle putoaa. Helpommin sanottu, kuin tehty, mutta oppivuoteni alkakoon toden teolla nyt.

Taustoista vielä sen verran, että myös lapsuuteni on ollut jossain määrin hieman turvaton, mikä on myöskin omiaan rakentamaan pelkoja ja epäluottamusta elämää ja rakkautta koshtaan. Mutta en aio jäädä tuleen makaamaan, vaan opettelen peloista pois.
 
Marenki-Milli
Toisen pään sisälle ei pääse.

Itse ihmettelen sitä, miten on luotu kuva siitä, että ihmisen ensisijainen tarve ja luonto olisi elää pellossa. Miestä pitää vahtia, ettei se juo liikaa viinaa ja vaimoa ettei se vaan mene pettämään - ihan kuin molemmat vaan kyttäisivät tilaisuutta toteuttaa pimeintä luontoaan ja satuttaa toista ajattelemattomuudellaan.

Tämä vinkki voidaan sanoa tylysti näin: hanki elämä. Vähän jos kauniimmin sitä muotoilee, niin ihmisellä (myös parisuhteessa elävällä) tulee olla niin paljon tekemistä ettei pelkkä parisuhde tai se toinen ihminen muutu elämän sisällöksi.

Parisuhde tarvitsee ulkopuolista energiaa. Se tarvitsee sitä, että molemmat osapuolet kantavat vastuunsa suhteesta. Toisen kautta eläminen (mitä se nyt miettii, mitä tekisin että se tekisi näin, tai ymmärtäisi tämän....) johtaa siihen, että toinen osapuoli on energiasyöppö.

Näitä energiasyöppöjä on suhteissa. Niihin saa kaataa vakuutteluja, rakkaudentunnustuksia, hellyyttä ja huomiota kuin onttoon tolppaan eikä mikään riitä. Vapaus suhteessa on sitä, että tuo suhteeseen sen mitä on valmis antamaan odottamatta vastapalveluksia (ja jos toinen ei vastaavasti anna omastaan voi ruveta miettimään haluaako antaa suhteeseen niin paljon kuin antaa...)

Tsemppiä. Päästä irti, rakkaudella. Mitä enemmän pohdit sitä, mitä miehesi ajattelee, sitä vähemmän huomaat, mitä itse tarvitset.
 
analysoimisen riskit
Olen Marenki-Millin kannalla siinä, että opettele luottamaan ensin itseesi ja sen jälkeen ymmärryksesi riittää luottamaan myös mieheesi. Se on yksinkertaisesti vain niin ja tunnistin kirjoituksestasi tuttuja elementtejä oman suhteeni alkuvuosista, joita varjosti sanan varsinaisessa merkityksessä miehen impulsiivinen käytös ja toinen suhde, josta kuulin kuitenkin vasta myöhemmin.

Oma elämä on kaiken parisuhteen aa ja oo, koska jatkuva yhdessä oleminen on verrattavissa kuin siamilaisiin kaksosiin. Et enää voi tehdä mitään ilman toista ja siitä kuviosta irtoaa erittäin hitaasti, joten saadaksesi itseluottamuksesi normaaliin formaattiin joudut hakemaan kantavuutta elämääsi omien tekemistesi kautta. Työsuhde ei tarkoita sitä, vaan sinun täytyy palauttaa omat aivosi ja ajattelusi ja heijastella suhdettanne eri perspektiiveistä mitä saat olemalla erilaisten ihmisten kanssa tekemisissä. Äläkä pelkää sen vaikuttavan teihin kielteisesti, vaan päinvastoin.

Liika miettiminen on kuin jäisi luuppiin ja mitä enemmän tahkoat tunteittesi kimpussa sen enemmän ne myös lipsuvat hallinnastasi. Kirjoituksesi perusteella et mene eteenpäin, vaan toistat joka kappaleessasi samaa asiaa eri tavoin ja mikä on tietysti noin yleensä hyvä, että ajattelee mutta sinun tapauksessai kaipaat nyt perusteellista tuuletusta.Joudut harjoittelemaan tietoisesti ajattelemisen lopettamista ja minusta on aivan hirveää, jos aiot seuraavaksi työstää pelkoasi ja turvattomuuttasi yksiksesi.

Huom! arvostan sinun kykyäsi analysoida ja se on sellainen ominaisuus, josta iloitsee uuden ihmisen tavatessaan, mutta se on myös riski ja sen vuoksi suosittelen olemaan tarkka, ettei keinuta itseään analysoimisen tekomaailmaan, jossa joka jutulle täytyy löytyä perusteellinen syy-seuraus-suhde tai muuten vain millintarkka perustelu. Jotkut jutut selviävät myös ajan kanssa ja siihen on vaan pakko elämässä alistua, koska muut ihmiset tarvitsevat sitä jos sinä tarvitsisikaan.
 
matamimimmi ja millamagilla
On ylianalysoida päin persettä kaikkien ... omansa mukaan lukien ... elämät ja saada aikaan sellainen sotku, mitä kukaan ei enää selvitä. Ja sitten vielä kehua, kuinka hieno "syvä"analysoija on ... voihan vinetto ... siitä ei tule "lasta, paskaa eikä lapasta" ...

"Onni on elää reaalimaailmassa"




 
Mies_82
Suhteen epäonnistumisen mahdollisuus on aina olemassa, et saa takuuta. Ne riskit joko ottaa tai jää suosiolla yksin. Et saa koskaan täyttä varmuutta, vaikka kuinka analyyttinen olisit. Sinun täytyy luopua varmuuden vaatimisesta ja keskittyä tekemään töitä suhteen eteen. Se vaatii työtä molemmilta onnistuakseen.

Suhteen pidät pystyssä sillä, että pystytte molemmat puhumaan asioista ja olette molemmat sitoutuneita yhdessä tekemään töitä ongelmien ratkaisemiseksi. Ja niitähän aina ilmenee, kaikille.

Annat toisen elää elämäänsä vaatimatta hänen muuttuvan toiseksi ihmiseksi ja elät itse samalla oikeudella. Tietysti otatte silti toisenne aina huomioon ja välitätte. Kyllä se näillä eväillä on vahvoilla.
 
Kiitos kaikille vastanneille
Nimimerkki "Analysoimisen riskit" on täysin oikeassa. Itse asiassa oksettaa just nyt koko analysointi ja tuo mainitsemasi perusteellinen tuuletus totta tosiaan tulisi enemmän tarpeeseen. Se täytyy kyllä sanoa, että siitä ei missään nimessä ole kyse, etteikö minulla olisi omaa elämää tämän suhteen ulkopuolella. Teen monipuolista ja mielenkiintoista työtä, työn ohessa toteutan omia taiteellisia produktioitani, liikun ja lenkkeilen ystävieni kanssa, vietämme usein myös tyttöjen sauna-iltoja ja matkustan myös ympäri maailmaa tyttökavereiden kanssa ja ilman miestäni. Tekemistä ja kiinnostuksen kohteita riittää siis suhteen ulkopuolellakin, mutta ehkä se suhde mietityttää eniten juuri siksi, että se taitaa olla elämäni ainut osa-alue, joka ei ole minun hallinnassani. Jos teen työni hyvin, menestyn, mutta vaikka olisin kuinka hyvä tyttöystävä, en koskaan saa takeita menestymisestä rakkaudessa.

En myöskään vaadi mieheltä muutosta, sillä tiedostan, ettei se ole minun tehtäväni; Jokainen muuttuu itse tai on muuttumatta omasta tahdostaan. Enkä minä edes halua muuttaa tätä miestä. Haluaisin vaan sen varmuuden siitä, ettei sydäntäni enää koskaan särjetä... :) Ja sitähän minä en voi saada koskaan keneltäkään.

Analysoinnin vaaroista sanoisin vielä sen verran, että jos päässä raksuttaa tuhatta ja sataa, voi olla hankala käskeä ajatuksia hiljenemään. Sen sijaan, jos suostuu kerralla käsittelemään ajatuksensa ja niin sanotusti työstämään päästään ulos sen, mikä siellä myllää, sen jälkeen itsensä tuulettaminen saattaa sujua helpommin, ikään kuin puhdistuneena. Vaikka toisaalta, analysointi on kyllä aikamoista hullun hommaa. :)

Siis analysoinko, vaiko enkö? Ja onko kaikki ajatukset analysointia? Analysoinko siis nytkin? Missä menee ajatuksen ja analyysin raja? Miten voisin ajatella niin, etten vaan vahingossa lipsahda analyysin puolelle?

Nyt tuuletan pääni työllä, lenkillä ja unella.
 
ihan älytön suhde
Analysoin suhteeni riekaleiksi ja samalla matkustelen ympäri maailmaa kavereiden kanssa, harrastan urheilua ... ja kasvatan viittä lasta edellisestä avioiliitosta ...

Hohhoijaa, mitä realiteettia: kai tämäkin on jokin ihme lörinä, utopiaan perustuen, tällä palstalla ... omituista porukkaa ...
 
Ap.
Alkuperäinen kirjoittaja ihan älytön suhde:
Analysoin suhteeni riekaleiksi ja samalla matkustelen ympäri maailmaa kavereiden kanssa, harrastan urheilua ... ja kasvatan viittä lasta edellisestä avioiliitosta ...

Hohhoijaa, mitä realiteettia: kai tämäkin on jokin ihme lörinä, utopiaan perustuen, tällä palstalla ... omituista porukkaa ...


Mitämitämitä??? Siis ensinnäkin, en missään vaiheessa sanonut kasvattavani viittä lasta edellisestä avioliitosta, itseasiassa minulla ei ole yhtään lasta. Ja mitä ihmeen epärealistista siinä on, että ihmisen elämään kuuluu monia eri asioita??? Tammikuussa saatoin olla lomalla ja viettää sen ystävieni kanssa matkustellen. Se on osa omaa elämääni, mutta se ei tarkoita sitä, että jatkuvasti kierrän hullun lailla ympäri maailmaa samalla analysoiden suhdettani riekaleiksi. Suurimman osan ajasta (vähintään 11kk vuodessa) olen kuitenkin Suomessa ja elän ihan tavallista arkea; menen aamuisin töihin ja joskus töiden jälkeen saatan kipaista ystävän kanssa lenkillä. Yleensä vietämme illat yhdessä miesystäväni kanssa, mutta niin ihmeelliseltä, kuin se sinusta saattaakin kuulostaa, minä ihan oikeasti käyn joskus tyttöjen kanssa ulkona syömässä tai juhlimassa ja saatanpa silloin tällöin ennättää elokuviin tai teatteriinkin!

Onko sinun näkemyksesi normaalista elämästä sellainen, jossa ystävien kanssa ei voi matkustaa, eikä lenkilläkään voi käydä? En tiedä, mihin ihmeeseen sinä vuorokautesi tunnit tuhlaat, mutta kyllä minulla ja kaikilla tuntemillani ihmisillä saattaa ihan yhden viikon sisään mahtua työssä käyntiä, iltaisin aikaa parisuhteelle ja jokunen ilta siihen kavereiden kanssa puuhailuun ja kaiken tämän jälkeenkin minulle saattaa jäädä hetki aikaa parisuhteen miettimiselle, eikä tule edes kiire. Niin, ja kyllä sitä voi välillä heittää ne arjen rutiinit unholaan ja lähteä kuukaudeksi rentoumumaan muille maille vierahille! Suosittelen lämpimästi, elämää ei ole pakko rajoittaa vaan yhteen asiaan, voin aivan hyvin sekä seurustella, työskennellä, ajatella, puhua, kirjoittaa, matkustaa, urheilla, syödä, juoda, käydä kylpylässä, maata kotisohvalla tai mitä ikinä nyt sattuukaan huvittamaan. Jos monen asian elämään mahduttaminen on sinulle utopiaa ja elämäsi koostuu vain yhdestä asiasta, sinun kannattaisi olla huolissaan yöuniesi pituudesta...
 
hui ja hai
..."voin aivan hyvin sekä seurustella, työskennellä, ajatella, puhua, kirjoittaa, matkustaa, urheilla, syödä, juoda, käydä kylpylässä, maata kotisohvalla tai mitä ikinä nyt sattuukaan huvittamaan. Jos monen asian elämään mahduttaminen" ...

Varo, ettei tule burn out eli älä nyt ainakaan tuota kaikkea tee yht´aikaa ... samalla kun sitoudut parisuhteeseen ja mietit sen kestävyyttä. Toihan on ihan sekopäätä ravaamista seurustelevalta :D
 
hui ja hai
Alkuperäinen kirjoittaja hui ja hai:
..."voin aivan hyvin sekä seurustella, työskennellä, ajatella, puhua, kirjoittaa, matkustaa, urheilla, syödä, juoda, käydä kylpylässä, maata kotisohvalla tai mitä ikinä nyt sattuukaan huvittamaan. Jos monen asian elämään mahduttaminen" ...

Varo, ettei tule burn out eli älä nyt ainakaan tuota kaikkea tee yht´aikaa ... samalla kun sitoudut parisuhteeseen ja mietit sen kestävyyttä. Toihan on ihan sekopäätä ravaamista seurustelevalta :D
Vaikuttaa mieleialan aaltoiluhäiriöltä, mitä itsekin kuvasit ihan aloitusviestisi ensimmäisessä virkkeessä
 
hui ja hai
Alkuperäinen kirjoittaja hui ja hai:
Alkuperäinen kirjoittaja hui ja hai:
..."voin aivan hyvin sekä seurustella, työskennellä, ajatella, puhua, kirjoittaa, matkustaa, urheilla, syödä, juoda, käydä kylpylässä, maata kotisohvalla tai mitä ikinä nyt sattuukaan huvittamaan. Jos monen asian elämään mahduttaminen" ...

Varo, ettei tule burn out eli älä nyt ainakaan tuota kaikkea tee yht´aikaa ... samalla kun sitoudut parisuhteeseen ja mietit sen kestävyyttä. Toihan on ihan sekopäätä ravaamista seurustelevalta :D
Vaikuttaa mieleialan aaltoiluhäiriöltä, mitä itsekin kuvasit ihan aloitusviestisi ensimmäisessä virkkeessä
:

"Mielialani heittelevät laidasta laitaan; hetkittäin tunnen, että suhteemme on todella hyvä ja onnellinen ja seuraavana päivänä jostain miehen "väärästä" sanasta saatan tuntea kauheaa epävarmuutta ja pelkään, että hän jättää minut ..."
 
ap.
Alkuperäinen kirjoittaja hui ja hai:
..."voin aivan hyvin sekä seurustella, työskennellä, ajatella, puhua, kirjoittaa, matkustaa, urheilla, syödä, juoda, käydä kylpylässä, maata kotisohvalla tai mitä ikinä nyt sattuukaan huvittamaan. Jos monen asian elämään mahduttaminen" ...

Varo, ettei tule burn out eli älä nyt ainakaan tuota kaikkea tee yht´aikaa ... samalla kun sitoudut parisuhteeseen ja mietit sen kestävyyttä. Toihan on ihan sekopäätä ravaamista seurustelevalta :D


En tietenkään tee kaikkea samaan aikaan, enkä edes samana päivänä tai välttämättä edes samalla viikolla! Kun alunperin kerroin, mitä elämääni mahtuu, tarkoitin sillä vain sanoa, että minulla on muutakin elämää, kuin parisuhteen vatvominen.

Katsopas sinä rehellisesti omaa elämääsi:

-Oletko parisuhteessa?
-Käytkö töissä?
-Ajatteletko joskus asioita?
-Puhutko joskus ihmisten kanssa?
-Kirjoitatko koskaan? (No ainakin tänne kirjoitat.)
-Oletko koskaan matkustellut?
-Entäpä käytkö koskaan lenkillä tai uimassa tai harrastatko jotain muuta liikuntaa pitääksesi huolta terveydestäsi?
-Syötkö ja juotko jotain ravintoa ja nestettä päivittäin?
-Oletko joskus ilahduttanut itseäsi käymällä kampaajalla, kauneushoitolassa tai kylpylässä?
-Makoiletko joskus kotisohvallasi?

Kuulisin mielelläni, kuinka moneen edellisistä kysymyksistä vastaat "kyllä". Pointtini on vaan se, että mainitsemani asiat, joita teen, kuuluvat luultavasti lähes jokaisen terveen ihmisen toimintoihin, myös niiden, jotka elävät parisuhteessa.
 
Epä-imbesilli
Alkuperäinen kirjoittaja tuo on selkeä:
mielialan häiriö!
Ei täällä kyllä kovin kummoisia järjen jättiläisiä pyöri... On se kätevää, kun kaiken maailman imbesillit voivat ihan täällä internetissä jaella diagnooseja tuntemattomien ihmisten psyykeen tilasta! :)
 
hui ja hai
Oletko parisuhteessa? en
-Käytkö töissä? en
-Ajatteletko joskus asioita? aika harvoin
-Puhutko joskus ihmisten kanssa? liikaa
-Kirjoitatko koskaan? (No ainakin tänne kirjoitat.) just nyt
-Oletko koskaan matkustellut? en
-Entäpä käytkö koskaan lenkillä tai uimassa tai harrastatko jotain muuta liikuntaa pitääksesi huolta terveydestäsi? en
-Syötkö ja juotko jotain ravintoa ja nestettä päivittäin? liikaa
-Oletko joskus ilahduttanut itseäsi käymällä kampaajalla, kauneushoitolassa tai kylpylässä? en
-Makoiletko joskus kotisohvallasi? en
 
se on itse sitä miksi toista haukkuu
Alkuperäinen kirjoittaja Epä-imbesilli:
Alkuperäinen kirjoittaja tuo on selkeä:
mielialan häiriö!
Ei täällä kyllä kovin kummoisia järjen jättiläisiä pyöri... On se kätevää, kun kaiken maailman imbesillit voivat ihan täällä internetissä jaella diagnooseja tuntemattomien ihmisten psyykeen tilasta! :)
Mielialani vaihtelee päivittäin kertoi ap kirjoittaja itse. Muutenkin ap vaikuttaa levottomalta tyypiltä, joka ei pysy paikoillaan ja siirtää näin persoonaansa parisuhteessa toiseen ihmiseen epäillen toista näistä asioista, mitä itse on.
 
Pakko puuttua keskusteluun..
Alkuperäinen kirjoittaja hui ja hai:
Oletko parisuhteessa? en
-Käytkö töissä? en
-Ajatteletko joskus asioita? aika harvoin
-Puhutko joskus ihmisten kanssa? liikaa
-Kirjoitatko koskaan? (No ainakin tänne kirjoitat.) just nyt
-Oletko koskaan matkustellut? en
-Entäpä käytkö koskaan lenkillä tai uimassa tai harrastatko jotain muuta liikuntaa pitääksesi huolta terveydestäsi? en
-Syötkö ja juotko jotain ravintoa ja nestettä päivittäin? liikaa
-Oletko joskus ilahduttanut itseäsi käymällä kampaajalla, kauneushoitolassa tai kylpylässä? en
-Makoiletko joskus kotisohvallasi? en
Et käy töissä, et ole parisuhteessa, et juurikaan ajattele asioita, et ole koskaan matkustellut, et pidä huolta terveydestäsi; syöt liikaa, etkä liiku, et rentoudu koskaan kotisohvallasi... Hmm. Kertomasi mukaan et tee juuri muuta, kuin syöt, juot ja puhut liikaa. Aika pahalta kuulostaa... ehkä siinä myös syy siihen, ettei ole parisuhdetta.

Minäkin elän parisuhteessa ja tarkemmin sanottuna avioliitossa. Meillä on yksi lapsi (8-v) ja käyn kyllä töissä päivittäin, kampaajalla kuukausittain, lenkillä viikottain ja matkustelemme vuosittain. Ja kotisohvalla myös rentoudun joka ilta.

Kaipa meitä on moneen junaan, mutta minusta tuo pelkkä syöminen ja juominen ja puhuminen kuulostaa aika tyhjältä elämältä.
 

Yhteistyössä