Parisuhteessa olevat, missä menee teillä raja?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kummissaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kummissaan

Vieras
Eli pidättekö koskaan mitään pientä flirttiä tms. Tai annatteko ymmärtää, mutta ette ns. ymmärrä antaa?
Itse vaan mietin, kun olen ollut naimisissa yli 10 vuotta ja ekan kerran oli sellainen tilanne, että lähdin pieneen pelinpitoon mukaan. Siis yhden tutun miehen kanssa lähettelin muutaman tekstiviestin, mutta en silti kyllä edes antanut ymmärtää että mihinkään lähtisin tämän tyypin kanssa.

Mies on mukava ja kerran yrittänyt lähestyä minua. Silloin sanoin että olen sitoutunut enkä missään nimessä pettämässä.

Jälkeen päin viestitellessämme niissä oli mukana pientä flirttiä... ehkä kuulostaa hullulta miten viesteissä voi olla flirttiä, mutta tarkoitan etten vieläkään antanut ymmärtää, että voisin hänen kanssaan mennä pidemmälle vaan anoin ymmärtää että jos tilanne olisi toinen niin kyllähän komea mies vetoaisi tms.

Nyt mulla on vaan hirmu morkkis... Vaikka en tiedä onko se ihan turhaan, siis yli kymmenen vuotta suhdetta takana ja olen tosi "kotihiiri"-tyyppiä, joten pitäisikö antaa itselle anteeksi tai itselle tilaa välillä myös vaikka flirtata.

Mitä mieltä te olette?

Voitko näyttää viestit avoimesti miehelle? Jos et, siinä on se raja jo ylittynyt.

Olet oikeassa. En varmaan voisi näyttää... Tosin olen kyllä kertonut, että viestittelimme.

Toisaalta, en kaikkia naisystävienkään kanssa lähettämiäni viestejä näyttäisi... En tosin sillä, että niissä mitään peliä olisi, mutta yksityisasioita kuitenkin.

Mutta totta, turha jatkaa tälläistä, vaikka tosiaan olen kyllä sanonut etten ole hakemassa yhtään mitään enkä aikeissa pettää. Eli toinen ei kyllä ole voinut sellaista edes kuvitella.

meillä oli parisuhteesta ihan eri käsitykset, mä en pitänyt suotavana sitä että viestitellään muiden naisten kanssa. Mies taas piti mua tyhmänä kun kuulemma rajoitin sen elämää kun loukkannuin kun selvisi että se kirjoittelee muille kuinka kauniita yms ne on. Siis ihmisille joiden kanssa ei muuten ole tekemisissä.. Omasta mielestään väärin on vasta kirjoittaa selkeästi että haluaa panna niitä, kaikki muu ok.

Vastasuudessa en ainakaan oleta että rajat menee molemmilla samassa kohdassa, vaan selvitän sen ajoissa.

Voitko näyttää viestit avoimesti miehelle? Jos et, siinä on se raja jo ylittynyt.

Samaa mieltä. Tai ajattele, olisiko ok jos miehesi lähettelisi toisen naisen kanssa vastaavia viestejä?

Mun mielestä on eri asia, että jättääkö viestit näyttämättä siksi että niissä on yksityisasioita vai siksi että tietää itsekin tehneensä jotain väärää ja arvaa, että puoliso loukkaantuisi jos näkisi viestit.

Siis yhden tutun miehen kanssa lähettelin muutaman tekstiviestin, mutta en silti kyllä edes antanut ymmärtää että mihinkään lähtisin tämän tyypin kanssa.

Mies on mukava ja kerran yrittänyt lähestyä minua. Silloin sanoin että olen sitoutunut enkä missään nimessä pettämässä.

Jälkeen päin viestitellessämme niissä oli mukana pientä flirttiä... ehkä kuulostaa hullulta miten viesteissä voi olla flirttiä, mutta tarkoitan etten vieläkään antanut ymmärtää, että voisin hänen kanssaan mennä pidemmälle vaan anoin ymmärtää että jos tilanne olisi toinen niin kyllähän komea mies vetoaisi tms.

Mulla tämmönen olis mennyt sinne rajan huonommalle puolelle, itselleni hyväksyn kevyen kenttäflirttailun jossa epäsuorasti komplementoidaan naaraan ulkonäköä tai muuta taitavuutta.

[QUOTE="vieras";25208920]Samaa mieltä. Tai ajattele, olisiko ok jos miehesi lähettelisi toisen naisen kanssa vastaavia viestejä?

Mun mielestä on eri asia, että jättääkö viestit näyttämättä siksi että niissä on yksityisasioita vai siksi että tietää itsekin tehneensä jotain väärää ja arvaa, että puoliso loukkaantuisi jos näkisi viestit.[/QUOTE]

Toisaalta jos joku nainen lähestyisi miestäni txt ja mies vastaisi, että nainen on mukava jne. mutta hän on sitoutunut eikä hakemassa mitään joten ei lähde pettämään tms. niin musta se olis ihan ok.
Toki viesteissämme oli ystävällinen sävy, mutta toisaalta en nähnyt syytä mukavalle miehellä ilkeästi sanoa, että JÄTÄ MUT HETI RAUHAAN tms. kun en mä taas sitä ymmärrä ettei vastakkaisen sukupuolen kanssa saisi mitään jutella ja tiedän että mieheni kyllä hyväksyis senkin. Ja kerroin miehelle, että viestittelimme. Mutta hän ei kysynyt että mistä aiheesta enkä itsekään sitten enempää avautunut.

[QUOTE="a p";25208986] Ja kerroin miehelle, että viestittelimme. Mutta hän ei kysynyt että mistä aiheesta enkä itsekään sitten enempää avautunut.[/QUOTE]

Ja kohta oikeutat itsellesi pettämisen, kun mielessäsi olet vakuuttunut että miehesi ei välitä tarpeeksi kun ei suuttunut viestittelystä. Näin se menee. Rakennat jo mielessäsi tilaisuutta pettämiseen?

[QUOTE="a p";25208986]Toisaalta jos joku nainen lähestyisi miestäni txt ja mies vastaisi, että nainen on mukava jne. mutta hän on sitoutunut eikä hakemassa mitään joten ei lähde pettämään tms. niin musta se olis ihan ok.
Toki viesteissämme oli ystävällinen sävy, mutta toisaalta en nähnyt syytä mukavalle miehellä ilkeästi sanoa, että JÄTÄ MUT HETI RAUHAAN tms. kun en mä taas sitä ymmärrä ettei vastakkaisen sukupuolen kanssa saisi mitään jutella ja tiedän että mieheni kyllä hyväksyis senkin. Ja kerroin miehelle, että viestittelimme. Mutta hän ei kysynyt että mistä aiheesta enkä itsekään sitten enempää avautunut.[/QUOTE]

Tietysti saa viestitellä vastakkaisen sukupuolen edustajien kanssa, ei siinä ole mielestäni mitään pahaa. Jos saisin itse joltakin viestin, jossa lähettäjä kertoo olevansa kiinnostunut, vastaisin siihen juurikin niin että olen sitoutunut mieheeni ota muita, ja jos pitäisin lähettäjästä, saattaisin vielä laittaa että otan tämän kuitenkin kohteliasuutena tmv. :)

Sen sijaan mulle tulisi todella paha mieli jos mies sanoisi jollekin naiselle suoraan, että haluaisi olla tämän kanssa jos ei olisi jo naimisissa minun kanssani. Tulisi sellainen olo, että mä olen joku jonka kanssa on pakko olla vaikka toinen kiinnostaisi enemmän. Kai sitä joskus voi tulla oikeasti vastaan sellainen ihminen, jonka kanssa haluaisi parisuhteeseen vaikka itse on naimisissa, mutta mun mielestä sitä ei tarvitse sanoa ääneen, jos kerran ei ole aikeita toteuttaa niitä haaveita.

• Tykkää
Reactions: Rytkäätys
[QUOTE="a p";25208986]Toisaalta jos joku nainen lähestyisi miestäni txt ja mies vastaisi, että nainen on mukava jne. mutta hän on sitoutunut eikä hakemassa mitään joten ei lähde pettämään tms. niin musta se olis ihan ok.
Toki viesteissämme oli ystävällinen sävy, mutta toisaalta en nähnyt syytä mukavalle miehellä ilkeästi sanoa, että JÄTÄ MUT HETI RAUHAAN tms. kun en mä taas sitä ymmärrä ettei vastakkaisen sukupuolen kanssa saisi mitään jutella ja tiedän että mieheni kyllä hyväksyis senkin. Ja kerroin miehelle, että viestittelimme. Mutta hän ei kysynyt että mistä aiheesta enkä itsekään sitten enempää avautunut.[/QUOTE]

Hmm.. Alkaa kuulostaa vähän siltä, että selittelet tapahtumia itsellesi. Ensimmäisessä viestissä kuitenkin kerroit potevasi morkkista. Miksi morkkistella jos ei sitten siihen ole syytä?

• Tykkää
Reactions: Scindapsus
Raja menee mielestäni siinä minkä tyyppiset viestit tai asiat voi/voisi näyttää tai kertoa puolisolle. Yksityisasiat on tietysti luottamuksellisia, mutta silloinkin pitäisi mielestäni pystyä kertomaan esim. että viesti sisälsi joka oli luottamuksellista, mutta tyyliltään tälläinen ja tälläinen. Puolisoa pitää myös kunnioittaa jos raja on hänellä tiukempi menään sen mukaan, enkä tietenkään tekisi myöskää sellaista joka loukkaisi itseäni puolison tekemänä.

Hmm.. Alkaa kuulostaa vähän siltä, että selittelet tapahtumia itsellesi. Ensimmäisessä viestissä kuitenkin kerroit potevasi morkkista. Miksi morkkistella jos ei sitten siihen ole syytä?

Siksi, etten ole koskaan ennen tehnyt mitään vastaavaa. En ole edes vilassut muita, ihan oikeesti. Olen ollut ihan laput silmillä, ymmärtämättä että maailassa olisi edes muita miehiä.
Mutta niin ilmeisesti pitää elä tästä eteenpäinkin, kun näitä viestejä lukee. Olen paha ihminen :(

[QUOTE="vieras";25209079]Ja kohta oikeutat itsellesi pettämisen, kun mielessäsi olet vakuuttunut että miehesi ei välitä tarpeeksi kun ei suuttunut viestittelystä. Näin se menee. Rakennat jo mielessäsi tilaisuutta pettämiseen?[/QUOTE]

Nyt olet kyllä täysin väärässä. Minulla ei ole minkäänlaista tarvetta tai halua petää, ei pienintäkään halua koskettaa ketään muuta kuin omaa miestäni. En voisi edes kuvitella tekeväni sellaista, jopa ajatus siitä että erottaisiin ja sitten "pitäis" alkaa katsella muita, tuntuu ahdistavalta. Meillä on lapsia ja kroppa on myös vähän muuttunut siitä mitä se 13 vuotta sitten, kun viimeksi jonkun toisen kanssa olen ollut.
Ja tuokin oli turha sanoa, kun joku vääntää tästä että ahaa, olet kuitenkin harkinnut asiaa kun noin pitkälle olet miettinyt. Ei vaan, en edes osaisi ajatella lähteväni mihinkään sellaiseen.
Kuten sanottu, mä en ole vilaissutkaan kenenkään mieheen koko suhteemme aikana, en osaa flirtata, enkä katsoa pidempään tms.
Mä ihan havahduin kun yksi ystävä sanoi, että päiväkodissa pitää pientä silmäpeliä yhden isän kanssa joka sinne tuo lastaan. Mä olin sekaisin tuosta tiedosta usemman päivän, oikein mietin että mä olen niin tipahtanut pis kaikesta tuollaisesta, kun en ole kymmeneen vuoteen katsonut yhtään vastaantulijaa "miehenä".

Että anna olla, mä en todellakaan ole pettämässä ja niin tälle tyypillekin sanoin. Mulla ei todellakaan olisi halua siihen, ei rohkeutta ja mikä tärkeintä, mulla ei ole pienintäkään syytä riskeetata omaa parisuhdetta ja perhettämme yhtään minkään vuoksi.

Ja se, että mieheni ei suuttunut viestittelystämme, niin me ollaan aina oltu hirmu avoimia ja luotettu toisiimme joten en kyllä saa häntä näissä asioissa suuttumaan koska hän tietää kyllä etten pettäisi.

[QUOTE="a p";25209152]Siksi, etten ole koskaan ennen tehnyt mitään vastaavaa. En ole edes vilassut muita, ihan oikeesti. Olen ollut ihan laput silmillä, ymmärtämättä että maailassa olisi edes muita miehiä.
Mutta niin ilmeisesti pitää elä tästä eteenpäinkin, kun näitä viestejä lukee. Olen paha ihminen :([/QUOTE]

Voi voi. Ole sitten marttyyri.

Eihän kukaan ole sanonut, ettei muita miehiä saisi katsoa, tai ettei niiden kanssa saisi pitää yhteyttä. On ihan normaalia, että parisuhteessakin ollessa joskus ihastuu toiseen. Niitä viestejäkin kun on niin monenlaisia, välimuotoja sille että kirjoittaa vihaisesti jätä mut rauhaan tai että olis kiva tehdä vaikka mitä jos en olis naimisissa ;);)

• Tykkää
Reactions: Scindapsus
[QUOTE="vieras";25209191]Voi voi. Ole sitten marttyyri.

Eihän kukaan ole sanonut, ettei muita miehiä saisi katsoa, tai ettei niiden kanssa saisi pitää yhteyttä. On ihan normaalia, että parisuhteessakin ollessa joskus ihastuu toiseen. Niitä viestejäkin kun on niin monenlaisia, välimuotoja sille että kirjoittaa vihaisesti jätä mut rauhaan tai että olis kiva tehdä vaikka mitä jos en olis naimisissa ;);)[/QUOTE]

Mä en sanonut kyllä noinkaan, ilmeisesti annoin teille väärällä tavalla sen käsityksen. En missään nimessä antanut ymmärtää, että katuisin avioliittoani, kerroin senkin että olemme molemmat kotihiriä ja viihdytään hyvin yhdessä ja meillä menee hyvin.
Mutta sanoin, että toisessa tilanteessa toki voisin tuntea vetoa häneen, mutta tässä elämän tilanteessa en.
Musta se oli totuus. Kyllä lähtisin varmasti vaikka treffeille hänen kanssaan jos olisin sinkku. Mutta en edes sellaista nyt mieti, kun siihen ei mahdollisuutta ole. tarkoittaako se, että kadun avioliittoani? Tai että mua harmittaa olla naimisissa? Ei mun mielestä, en ainakaan niin ajattele. Jos ajattelisin niin kai mä sitä meistä olisin jo lähtenyt tapaamaan.

[QUOTE="a p";25209237]Mä en sanonut kyllä noinkaan, ilmeisesti annoin teille väärällä tavalla sen käsityksen. En missään nimessä antanut ymmärtää, että katuisin avioliittoani, kerroin senkin että olemme molemmat kotihiriä ja viihdytään hyvin yhdessä ja meillä menee hyvin.
Mutta sanoin, että toisessa tilanteessa toki voisin tuntea vetoa häneen, mutta tässä elämän tilanteessa en.
Musta se oli totuus. Kyllä lähtisin varmasti vaikka treffeille hänen kanssaan jos olisin sinkku. Mutta en edes sellaista nyt mieti, kun siihen ei mahdollisuutta ole. tarkoittaako se, että kadun avioliittoani? Tai että mua harmittaa olla naimisissa? Ei mun mielestä, en ainakaan niin ajattele. Jos ajattelisin niin kai mä sitä meistä olisin jo lähtenyt tapaamaan.[/QUOTE]

Jos esim. tämän viestin voisit näyttää/kertoa miehelle rajaa ei minusta ole ylitetty, mutta jos et sitä voisi tehdä rajan yli on menty.

Jos esim. tämän viestin voisit näyttää/kertoa miehelle rajaa ei minusta ole ylitetty, mutta jos et sitä voisi tehdä rajan yli on menty.

Voisin kyllä näyttää.
Mutta mä ihmettelen, että eikö tuo ole ihan normaalia... ns. jossittelua. Vai eikö noin saa sanoa tai ajatella? Että jos en olisi jo nyt unelmien mieheni kanssa niin voisin olla kiinnostunut vaikka naapurin Pekasta?

Selkeästi tämä viestittely on herättänyt sinussa tunteita. Ethän sinä siitä muuten mitään morkkista tuntisi.

Ei sillä mielestäni ole mitään väliä tässä tapauksessa onko meidän mielestä raja ylitetty vai ei. Minä en enää jatkaisi viestittelyä. Mitään ei ole vielä tapahtunut, mutta usko vaan ap, aika nopeasti se viestittely voi muuttua joksikin, mitä sinä et nyt uskoisi edes haluavasi. Nyt on helppo lopettaa.

• Tykkää
Reactions: mamacita_
Niin "hoh", mikä noissa on ristiriidassa? Lue tarkemmin muut viestit jossa selitin tarkemmin. Mutta jos haluat rivien välistä vääntää jotain mikä ei ole totta niin siitä vaan. Mä kyllä itse tiedän rajani. Ja jos sä et ole 13 vuoteen flirtannut ketään, et edes hymyillyt tai katsonut siihen tyyliin pilke silmänkulmassa niin tostako vaan voisit hypätä sänkyyn.
Sitäpaitsi en tarkoittanut enkä myöskään sanonut hänelle, että olisin valmis menemään pidemälle tarkoittean SEKSIÄ vaan että tapaamaan tms.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;25209640:
Minusta ei, koska kaikilla saa olla yksityisasioita, joita ei tarvitse voida muille näyttää, oli aihe tai vastaanottaja mikä tahansa. Raja menee siinä, sallisitko saman miehellesi. Minusta.

Samaa mieltä. Koska en mä välttämättä haluais mun miehen lukevan edes mun omille naispuolisille kavereille lähetettyjä viestejä tai vaikka facebook-keskusteluja.

[QUOTE="a p";25209790]Niin "hoh", mikä noissa on ristiriidassa? Lue tarkemmin muut viestit jossa selitin tarkemmin. Mutta jos haluat rivien välistä vääntää jotain mikä ei ole totta niin siitä vaan. Mä kyllä itse tiedän rajani. Ja jos sä et ole 13 vuoteen flirtannut ketään, et edes hymyillyt tai katsonut siihen tyyliin pilke silmänkulmassa niin tostako vaan voisit hypätä sänkyyn.
Sitäpaitsi en tarkoittanut enkä myöskään sanonut hänelle, että olisin valmis menemään pidemälle tarkoittean SEKSIÄ vaan että tapaamaan tms.[/QUOTE]

Eli annoin hänen ymmärtää että ellen olisi sitoutnut niin voisin olla kiinnostunut hänestä, mutta koska olen vakaasti ja onnellisesti aviossa niin en ole. Musta tuo on kyllä iihan rehellistä, enkä nähnyt syytä alkaa jauhamaan asiasta paskaakaan eli valehtelemaan jotain. Noinhan asia on. Ja en ole riskeerannut parisuhdettani, jos nimimerkki "hoh" sitä tarkoitti, mä kyllä tiedän ettei meidän suhde kaadu mihinkään tekstiviesteihin.