Parisuhteessa olevat, missä menee teillä raja?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kummissaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Normaalia suhteellisen flirttailua eivät ole mitkään viestittelyt,vaan normaali arkipäiväinen vitsailu ym., jonka tarkoitus on tehdä arkipäivä mukavammaksi ja toiselle hyvä mieli miehenä tai naisena. Ei pidä sekoittaa sitä ja syvempiä tavoitteita sisältävää flirttailua keskenään.

[QUOTE="vieras";25209908]Normaalia suhteellisen flirttailua eivät ole mitkään viestittelyt,vaan normaali arkipäiväinen vitsailu ym., jonka tarkoitus on tehdä arkipäivä mukavammaksi ja toiselle hyvä mieli miehenä tai naisena. Ei pidä sekoittaa sitä ja syvempiä tavoitteita sisältävää flirttailua keskenään.[/QUOTE]
Niin, että kyllä ap, ylitit rajan ja tavallaan teit itsestäsi myös vahingoitettavan ja vähän nolonkin tuolla. Kiinnostavampia ovat ihmiset, jotka tyytyväisenä pysyttelevät rajan toisella puolella, jos aikomusta ei ole mihinkään suhteeseen. Varsinkin työpaikalla ei kannata tehdä itsestä pelleä eikä viedä tilanteita liian pitkälle, koska se syö loppujen lopuksi jaksamista ja vie sen alkuperäisen mieltä piristävän vaikutuksen pois.

[QUOTE="vieras";25209908]Normaalia suhteellisen flirttailua eivät ole mitkään viestittelyt,vaan normaali arkipäiväinen vitsailu ym., jonka tarkoitus on tehdä arkipäivä mukavammaksi ja toiselle hyvä mieli miehenä tai naisena. Ei pidä sekoittaa sitä ja syvempiä tavoitteita sisältävää flirttailua keskenään.[/QUOTE]

Mitä sä tällä siis tarkoitat?

[QUOTE="a p";25209434]Voisin kyllä näyttää.
Mutta mä ihmettelen, että eikö tuo ole ihan normaalia... ns. jossittelua. Vai eikö noin saa sanoa tai ajatella? Että jos en olisi jo nyt unelmien mieheni kanssa niin voisin olla kiinnostunut vaikka naapurin Pekasta?[/QUOTE]

Minusta tuo kuulostaa normaalilta, mutta nämä asiat pitää käsitellä nimenomaan omassa parisuhteessa. Sillä ei ole mitää merkitystä ajatteleeko naapuri että tuon tyyppiset viestit on sopimattomia. Ihminen loukkaantuu asioista jotka hän kokee loukkaaviksi, piste. Kunnioituksen puutteesta kertoo jos rajan ylittää tahallaan ja tarkoituksellisesti, eikä toisen suhtautumista näissä asioissa ole ollenkaan helppo muuttaa. Eriasia on sitten sidätkö ja miten paljon tai minkä asioiden jotka sinä koet puolison taholta turhaksi mustasukkaisuudeksi. Merkitystä on myös sillä kenelle lähettää viestejä "tietyissä olosuhteissa asiat voisi olla toisin", eri ihmiset ymmärtää ne hieman eritavalla. Jos vähänkin olisi epäilystä siitä että vastapuoli ymmärtää jotakin enemmän kuin mitä olen tarkoittanut, jättäisin viestin lähettämättä. Kunnioittaisin samalla myös sen vastapuolen tunteita enkä antaisi ymmärtää enempää kuin mihin olen itse valmis ("en antaisi ymmärtää enempää kuin ymmärtäisin antaa").

Musta tuo nyt on ihan vaaratonta ja turhaan sulla on morkkis. Elämässä sattuu ja tapahtuu, pahempiakin. Voihan sitä rakastuakin vaikka ei haluaisi. Ja peliä voi tulla pitäneeksi, mutta jos se ei johda mihinkään niin so what.

Mites tähän muuten vastasi kaikki tälläiset tiukkikset. Mulla kavereissa on äitejä moneen lähtöön, pitkissä suhteissa tosi monella ollut jotain peliä, ihastumisia ja ihan suhteitakin. Nyt kaikki tässä ketjussa onkin niin siveellisiä ja hyökkää ap:n kimppuun jostain tekstiviesteistä.

[QUOTE="Milja";25210954]Mites tähän muuten vastasi kaikki tälläiset tiukkikset. Mulla kavereissa on äitejä moneen lähtöön, pitkissä suhteissa tosi monella ollut jotain peliä, ihastumisia ja ihan suhteitakin. Nyt kaikki tässä ketjussa onkin niin siveellisiä ja hyökkää ap:n kimppuun jostain tekstiviesteistä.[/QUOTE]

Joillekkin se uskollisuus ja luottamus on suhteen suurimpia tekijöitä.
Itse ainakin haluan ja olen uskollinen miehelleni ja samaa toivon häneltä.
Onhan niitä avoimiakin suhteita, mutta niistä varmaan sovitaan erikseen suhteen alussa. Mielestäni ap:n tapauksessa ei kuitenkaan ole avoimesta suhteesta kysymys, kerta morkkistelee flirttiviesteistä ja tuntee/tunsi asiasta syyllisyyttä.

Joillekkin se uskollisuus ja luottamus on suhteen suurimpia tekijöitä.
Itse ainakin haluan ja olen uskollinen miehelleni ja samaa toivon häneltä.
Onhan niitä avoimiakin suhteita, mutta niistä varmaan sovitaan erikseen suhteen alussa. Mielestäni ap:n tapauksessa ei kuitenkaan ole avoimesta suhteesta kysymys, kerta morkkistelee flirttiviesteistä ja tuntee/tunsi asiasta syyllisyyttä.

Kauanko sä olet ollut miehesi kanssa? Meinaatko siis ettei ikinä edes vahingossa voi käydä noin? Ei musta elämää niin vakavaa ole ja silti en ole koskaan pettänyt. Siis pettänyt toisen luottamusta ja suudellut tms. Mutta minkä ihastumisille voi.

Sama juttu. Pidän sitä kohteliaisuutena, toisen saattamisena hyvälle tuulelle. Työkaverin naiselle saatan ihmetellä työkaverin kuullen, että kuinka niin ruma mies on saanut noin kauniin naisen.

joo, oon teidän kanssa samoilla linjoilla =) nuoret miehet luulivat mua tänään 25veeksi, vaikka oon 36 ja sain hämmästyneitä kommentteja, että näytän paljon nuoremmalta... tuli hyvä mieli ja se on pienen flirtin tarkoitus mustakin!

[QUOTE="Milja";25211039]Kauanko sä olet ollut miehesi kanssa? Meinaatko siis ettei ikinä edes vahingossa voi käydä noin? Ei musta elämää niin vakavaa ole ja silti en ole koskaan pettänyt. Siis pettänyt toisen luottamusta ja suudellut tms. Mutta minkä ihastumisille voi.[/QUOTE]

Mä pitäisin aika tiukan rajan näissä sillä ne lähtee lapasesta niin helposti.. Monta tarinaa on alkanut sanoin "ei tässä mitään vakavaa ole" ja sitten onkin menty yli rajojen niin että paukkuu. Jotkut selkeästi kaipaa flirttiä elämään, taitaa olla joillekin elämän suola, mutta mä en ole koskaan pitänyt siitä jos olen varattu.

[QUOTE="vieras";25211057]joo, oon teidän kanssa samoilla linjoilla =) nuoret miehet luulivat mua tänään 25veeksi, vaikka oon 36 ja sain hämmästyneitä kommentteja, että näytän paljon nuoremmalta... tuli hyvä mieli ja se on pienen flirtin tarkoitus mustakin![/QUOTE]

Ei tämä ole mitään flirttiä!

[QUOTE="Milja";25211039]Kauanko sä olet ollut miehesi kanssa? Meinaatko siis ettei ikinä edes vahingossa voi käydä noin? Ei musta elämää niin vakavaa ole ja silti en ole koskaan pettänyt. Siis pettänyt toisen luottamusta ja suudellut tms. Mutta minkä ihastumisille voi.[/QUOTE]

En minäkään elämää vakavasti ota, mutta parisuhde on parisuhde ja ilman enimpiä sopimuksia siihen ei kolmanne pyörät kuulu.
En näe mitään tarvetta flirttailla/ottaa flirttiä vastaan ollessani suhteessa. Saan tarpeeksi huomiota mieheltäni ja olen jo rakastunut häneen joten miksi ihastuisin johonkin toiseen.

[QUOTE="Milja";25211093]Te ette ole olleet kovin kauaa yhdessä?[/QUOTE]

3 vuotta.
Vai meinaatko sitten sitä, että kymmennen vuoden jälkeen sitä alkaa oma mies olla vähempi kiinnostava ja etsitään flirttiä muualta? Sellaisessa tapauksessa mielestäni sitten pitäisi tutkia jo sen olemassa olevan parisuhteen laatu..

Pieni flirtti mikä pysyy pienenä flirttinä ei varmastikaan vahingoita ketään tai ole kenellekään haitaks.
Se miten määrittelee viattoman ja pienen flirtin on sit jokaisen oma asia - mä lupasin baariaikoina varmaan tusinalle miehelle et just hän on eka mies jolle ilmotan jos vapaaks muutun, se mikä piti sanat kaikille selkeenä ja pelkkänä flirttinä oli se et ainuttakaan puhelinnumeroo en ottanut vastaan vaan lupasin lähettää savumerkkejä.

Jos vähänkin olisi epäilystä siitä että vastapuoli ymmärtää jotakin enemmän kuin mitä olen tarkoittanut, jättäisin viestin lähettämättä. Kunnioittaisin samalla myös sen vastapuolen tunteita enkä antaisi ymmärtää enempää kuin mihin olen itse valmis ("en antaisi ymmärtää enempää kuin ymmärtäisin antaa").

Lisätään vielä että kun ne ajatuksetkin ilmeisesti joillekin miehille on niitä tunteita. http://kaksplus.fi/keskustelu/pluss...et-olla-vain-ystavia/sivu13.html#post25196677

[QUOTE="vieras";25211086]ja tietyllä tavalla esitettynä tasan tarkkaan on! =)[/QUOTE]

On vai. Mulle on sitten varmaan flirttailtu enemmänkin ilman että olen tajunnut asiaa. Luulin että flirtti on sellaista tientynlaista dialogia joka voi olla seksuaalisväritteistä tai romanttista mutta että pelkkä yksi kommentti. No kaikkea sitä oppii.

3 vuotta.
Vai meinaatko sitten sitä, että kymmennen vuoden jälkeen sitä alkaa oma mies olla vähempi kiinnostava ja etsitään flirttiä muualta? Sellaisessa tapauksessa mielestäni sitten pitäisi tutkia jo sen olemassa olevan parisuhteen laatu..

Niin mutta muistele tätä ketjua sitten kymmenen vuoden päästä. En mä jaksa enempää vääntää. Mun suhde on hyvä, rakastan miestäni, on intohimoa jne. mutta ihminen elää, me ei olla esineitä ja elämässä tapahtuu asioita, joku päivä postimies soittaa ovikelloa ja se on pum. Silti mitään ei tapahdu, koska olen rakastuntu ja sitoutunut mutta toistan: me olemme elossa.