Parisuhteesta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja K.A.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

K.A.

Vieras
Mitenkähän tätä juttua avaisi..

Meillä meni neljä ekaa vuotta erittäin hyvin. sitten tuli lapset ja välillä oli aikoja joilloin meni huonosti.

huonosti tarkoitan sitä, että mies kävi töissä, tuli kotiin, syötiin ja lapset unille ja ite nukkumaan ja sitä rataa. seksiä ehkä kerta viikossa tai kerta kahdessa viikossa. tätä oli ehkä pari kolme vuotta. ei paljoa juteltu, kunhan saatiin arki pyöritettyä. välillä oli riitaa ja hellyyttä todella vähän. johtui paljolti minusta.

nyt lapset hiukan kasvaneet ja taas molemmat päästy "aikuisten" kirjoihin takaisin. minua on vaivannut tai en tiedä onko vaivannut, mutta olen huomannut että en kaipaa sitä entistä aikaa..sitä elämää ennen lapsia.

tarkoita siis sitä, kun kuljettiin joka paikassa kahdestaan. seksiä oli melkein joka päivä juteltiin kaikesta. siis sitä entistä elämää mieheni kanssa.

miehen kanssa eilen alettiin juttelemaan rakastelun jälkeen. ja kysyin, että miten sinusta meillä menee. hän sanoi, että ihan ok. mutta kaipaa sitä että me voitas olla enempi kahdestaan. että onko meillä mitään mikä meitä yhdistää. heitin sitten että seksi ja lapset. mies sano että niinpä mutta onko muuta... siinäpä se ..ei meillä taida olla muuta..

olen miettinyt, haluanko mieheltäni muuta kuin seksiä? tämä ajatus minua hiukan pelottaa..rakastan häntä..en voisi kuvitella olevani jonkun toisen miehen kanssa. mutta en osaa enää jutella omalle miehelleni. tuntuu ettei ole tarvetta!

todella sekavaa, valitan, mutta ymmärsikö kukaan mitään? muuttuuko se parisuhde vain tälläiseksi? vai onko tämä jokin vaihe vain..minusta johtuvaa?

no ihan tavallista tuo on lasten jälkeen. Pitää vaan opetella löytämään ne yhteiset jutut ja se on opiskelua se. Kannattaa, vaikka tekeekin työtä. No mulla samaa just nyt ilman seksiä. Taapero on ja tää haluttomuus tai mikä lie on siitä johtuvaa, kai? Näillä mennään. En vois kuvitella toista miestä, jos jokin erottaisi meidät, valitsisin yksinelon.

Mulla taas ihan vastakkainen kokemus. Suhteen ensimmäiset vuodet olivat paljon vilkkaampia seksin suhteen. Nykyään seksiä on vähemmän, mutta enemmän kaikkea muuta yhteistä kivaa: matkustelua, liikuntaharrastuksia, kokkailua, pelaamista, juttelua, jne. Olemme onnellisia näin ja monesti tuumineetkin, että pitkän parisuhteen yksi peruspilari on se että osaa tehdä arjestakin juhlaa. Arkenakin voi tehdä jotain luksusta, kuten korkata pullon samppanjaa jos siltä tuntuu. Pienistäkin asioista pitää oppia nauttimaan :)

Yhteistyössä