pärjääkö nuori mies pienellä palkalla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miten on
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miten on

Vieras
poika saa noin 1000 euroa käteen kuussa töistä, siitä menee työnantajan antama laina autoon eli 900 euroa jää käteen. Siitä 230 euron vuokra, kännykkälaskut, auton vakuutukset, bensat, sähkö ja vesi. ja ruoka.
asumistukea ei saa.
aika tiukilla on. no kai se onpakko pärjätä!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.05.2007 klo 09:01 vieras kirjoitti:
No helposti, pärjäähän tuolla aikuinen nainenkin kera lasten!

se aikuinen nainehan saa varmasti enemmän, lapsilisät, elatustuet , asumistuet......
yksinäinen nuori mies kyllä pärjää jos tarkkaan katsoo menonsa. mutta mitään ei kyllä jääkkään tuosta 1000 eurosta.

Minä pärjäsin tuolla summalla hyvin yhden lapsen yksinhuoltajana :D Ja silloin kun opiskelin, pärjäsimme lapsen kanssa myös yksinhuoltajana. Autoa mulla ei ollut, vaan pyörällä/kävellen mentiin alle 10km matkat, edes takas. Välillä pidempääkin matkaa ;)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.05.2007 klo 09:07 eräs kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.05.2007 klo 09:01 vieras kirjoitti:
No helposti, pärjäähän tuolla aikuinen nainenkin kera lasten!

se aikuinen nainehan saa varmasti enemmän, lapsilisät, elatustuet , asumistuet......
yksinäinen nuori mies kyllä pärjää jos tarkkaan katsoo menonsa. mutta mitään ei kyllä jääkkään tuosta 1000 eurosta.
[/quote

Niin ne lapsethan ei kuluta mitään :whistle:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.05.2007 klo 09:09 miten on kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.05.2007 klo 09:06 vieras kirjoitti:
No voiko vanhemmat avustaa yhtään?

kai jossain asioissa. mutta eikös 21 vuotiaan pitäisi pärjätä jo omillaan???? siksihän muuttikin pois kotoa.

Tuli nyt vielä mieleeni, että miksi ihmeesä 21 vuotias tekee tuolla palkalla työtä? Millä alalla on? Onko hänellä alan koulutusta? Kyllä työtä tekevälle löytyy suomessakin!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.05.2007 klo 09:11 Armiliina kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.05.2007 klo 09:09 miten on kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.05.2007 klo 09:06 vieras kirjoitti:
No voiko vanhemmat avustaa yhtään?

kai jossain asioissa. mutta eikös 21 vuotiaan pitäisi pärjätä jo omillaan???? siksihän muuttikin pois kotoa.

Tuli nyt vielä mieleeni, että miksi ihmeesä 21 vuotias tekee tuolla palkalla työtä? Millä alalla on? Onko hänellä alan koulutusta? Kyllä työtä tekevälle löytyy suomessakin!

kysyppä sitä häneltä? eletroiikka- asentajan paperit on, mutta on panoalalla töissä, tykkää työstään. vakipaikka. tämä on pieni paikkunta ja töitä ei liiemmälti ole ja poiskaan ei tuo halua täältä... ihme kyllä?????
mutta itse hän päättä elämästään, sanoimmepa me mitä tahansa ei se auta. onhan hän sentään töissä eikä elele sossun rahoilla.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.05.2007 klo 09:17 MendedHearts kirjoitti:
Mikä toi tommonen panoala on? Aika huonosti palkattu ala ainakin :/

joku laminointi firma se on, pieni työapaikka. Poika saa 8 euroa tunti. on ollut töissä reilun vuoden.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.05.2007 klo 09:19 miten on kirjoitti:
\

joku laminointi firma se on, pieni työapaikka. Poika saa 8 euroa tunti. on ollut töissä reilun vuoden.

Mä en liikkuis mihinkään 8 eskolla tunti :whistle:

Jostakinhan se on itsellinen elämä aloitettava. Kenties hyväkin vastata aluksi vain itsestään ja omista menoistaan, sitten myöhemmin jos perhettä perustaa, on käsitystä siitä mitä eläminen maksaa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.05.2007 klo 09:25 Candide kirjoitti:
Jostakinhan se on itsellinen elämä aloitettava. Kenties hyväkin vastata aluksi vain itsestään ja omista menoistaan, sitten myöhemmin jos perhettä perustaa, on käsitystä siitä mitä eläminen maksaa.

tätä mieltä minäkin! ja tienaa , elättää itsensä eikä mene sossusta, kelalta työttömyyspäivärahoja nostaan. Hän on fiksu nuori mies kun yrittää eikä ota sieltä mistä helpoiten saa rahaa....

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.05.2007 klo 09:24 MeMyselfandIrene kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.05.2007 klo 09:19 miten on kirjoitti:
\

Mä en liikkuis mihinkään 8 eskolla tunti :whistle:

jos kaikki nuoret ajattelee noin niin ei ihmekkään että on niin paljon työttömiä. Sossusta rahaa vaan......

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.05.2007 klo 09:29 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.05.2007 klo 09:25 Candide kirjoitti:

tätä mieltä minäkin! ja tienaa , elättää itsensä eikä mene sossusta, kelalta työttömyyspäivärahoja nostaan. Hän on fiksu nuori mies kun yrittää eikä ota sieltä mistä helpoiten saa rahaa....
tämä totta myös..paljon nykyään nuoria jotka vaan sossusta odottaa rahaa eikä edes yritä mhk töihin :/ :$

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.05.2007 klo 09:33 MeMyselfandIrene kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.05.2007 klo 09:31 aina töissä ollut kirjoitti:
jos kaikki nuoret ajattelee noin niin ei ihmekkään että on niin paljon työttömiä. Sossusta rahaa vaan......

Mä en oo enää nuori :D , ja ihan työssä käyn.

en nyt juuri sinua tarkoittanut vaan yleensä nuoria että jos ajattelevat niin ettei 8 eurolla tunti kannata töihin mennä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.05.2007 klo 09:37 sama kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.05.2007 klo 09:33 MeMyselfandIrene kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.05.2007 klo 09:31 aina töissä ollut kirjoitti:

Mä en oo enää nuori :D , ja ihan työssä käyn.

en nyt juuri sinua tarkoittanut vaan yleensä nuoria että jos ajattelevat niin ettei 8 eurolla tunti kannata töihin mennä.

Totta sekin. Mulle aikoinaan tarjottiin tuota 8?/h, mutta sanoin oman summani, ja että alle sen en tule. Ottivat töihin :D

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.05.2007 klo 09:33 Pix kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.05.2007 klo 09:15 miten on kirjoitti:
mutta on panoalalla töissä, tykkää työstään

Eipä ihme että tykkää, aika toiveala nuorelle miehelle :whistle:

:laugh: :laugh: :laugh: sorry... olipas hauska virha! että oikein panoalalla :laugh: ei kun PAINOALALLA. sain päivän ekat kunnon naurut! ja vielä itse aiheutettu.