Pärjääkö viisihenkinen perhe pelkällä jääkaappi-pakastin yhdistelmällä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pallejoosep
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pallejoosep

Vieras
Siinäpä se kysymys tulikin. Uusi vuokra-asunto olisi ihana ja saataisiin se, mutta siinä on vain yksi jääkaappipakastin, eli ei erillistä jääkaappia ja pakastinkaappia. :( Nykyisessä kämpässä pakastinkaappi aina puolityhjä, mutta koko jääkaappi ihan täynnä. :(

Kokemuksia??

Pärjää. Meillä 6 ihmistä, ja pärjätään. Joskin en koskaan osta kovin moneks päiväks ruokia jemmaan, oikeestaan enintään 3-4 päivän ruoka-aineet voi olla jääkaapissa. Jouluna ja juhlissa jääkaappi on kyl turhan pieni... :D

Meillä on erikseen pakastin, siis lisäks, mut siellä säilyn marjoja ja sieniä, en varsinaisesti ruokia.

En jättäis muuten mielekästä asuntoa ottamatta tuon syyn takia.

En nyt oiken tajunnu minkälaista tarkoitat mutta meillä on sellanen korkea kaappi jossa yläosa on jääkaappi ja alaosa on pakastin. Mitään muuta kylmälaitetta emme omista ja hyvin pärjätään. ja 5 on taloudessa asukkaita.

Mun lapsuudenkodissa oli sellainen 2-kerroksinen jääkaappi ja pieni arkkupakastin, mutta jääkaappi oli aina melkein tyhjä, alaosaa ei käytetty oikeastaan ikinä, ja varmasti oltaisiin pärjätty jääkaappi-pakastin-yhdistelmällä ilman ongelmia, kaksi aikuista ja kolme lasta. Käytiin usein kaupassa eikä jemmattu kerralla paljon ruokaa, niin tilaa ei tarvinnut.

Nyt mun kanssa asuu mies ja 1-vuotias lapsi, ja jääkaappi-pakasti-yhdistelmän kanssa tekee tosi tiukkaa. Varsinkin pakastin on aina täynnä. Meillä on yhdessä ulkorakennuksessa arkkupakastin, mutta vieressä asuva anoppi on täyttänyt meidänkin pakastimen niin ei voida käyttää sitä... :D Meiltä on kaupoille niin pitkä matka, että tuodaan kerralla paljon ruokaa, ja mä tykkään leipoa itse sämpylät ja leivät jne. niin pakastimeen ei millään meinaa mahtua.

Jos kaupat on lähellä tai kuljette päivittäin kaupan ohi, mun mielestä ette tarvitse enmpää tilaa ruuille :)

meitä on 5 henkeä, asutaan omakotitalossa ja meillä on yksi iso jääkaappi + PIENI PAKASTI!N! pakastimeen ei mahdu kovin paljon marjoja ym. kokoajan liian täynnä kaikkea, kesällä saa miettiä ihan, mitä marjoja käytetään talvelle, kun ei mahdu tarpeeksi :(
Ollaan ostamassa isoa kaappipakastinta, jos vain löytyisi tilaa.. arkkupakastimellekaan ei ole hyvää paikkaa, joten joutuu pärjätä pienellä.

Eli kyllä pärjäätte tuolleen..

Yhteistyössä