Pärjääkö...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Titina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Titina

Vieras
Hei!

Ero on vireillä, haluaisin vain kysyä yksinhuoltajilta, kuinka olette selvinneet ensimmäisistä kuukausista eron jälkeen? Minulla on kaksi lasta, joista toinen vuoden vanha ja haluaisinkin tietää muutaman asian? Saan kodinhoidontukea ja työttömyyspäivärahaa liitolta(+muut kuuluvat), en haluaisi mennä ihan vielä työelämään,koska toinen lapseni on vielä niin pieni.Eli pärjääkö niillä korvauksilla ja tuilla mitä saan, ennenkuin hakeudun töihin kesän jälkeen? Pärjääkö tosiaan yksinhuoltajat, jotka eivät ole työelämässä tällä hetkellä? Kiitos vastanneille, ja hyvää jatkoa! T.T

Ihan mielenkiinnosta kysyisin kun sanoit saavasi liitolta rahaa + kotihoidontuet ja sitten vielä mitä tämä + muut kuuluvat on? Pärjäähän sitä ihmiset vähemmälläkin.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.02.2006 klo 18:42 Micosa kirjoitti:
Jos saa liiton rahaa ja kodinhoitotukea tai pelkkää liiton rahaa on lopputulos summana sama.
Liiton rahasta vähennetään kodinhoitotuen osuus.

Juu mut jos saa kuntalisää niin sitä ei vähennetä..

No aika harvalla työssäkäyvällä jää hoitomaksujen jälkeen yhtä paljon kuin työttömällä, joka ansiosidonnaisella, kun se ansiosidonnainen kasvaa, kun on lapsia.

Kyllä ansiosidonnaisella pärjää ihan loistavasti, oli yh tai ei.

Moro!

Mulla on aivan sama tilanne. Kaksi lasta ja ero menossa. Oon ihan neuvoton.Nuorimmainen on 1-v, en haluaisi mennä heti töihin, koska tyttö on allergikko. Tilanne on muutenkin tosi ahdistava, yksin kahden lapsen kanssa ilman vertaistukea ja kaikki neuvot on nyt tarpeen!

Ps.Voisin meilailla kanssasi?

Minä olen kahden lapsen kanssa kotona liiton korvauksilla ja laskenu että häviän kun töihin menen.. siis taloudellisesti kannattaisi pysyä kotona niin kauan et liiton korvaukset loppuu.. käytäntö sit eri juttu, töitä jos onnistuu löytämään ni mentävä se on. Eihän sitä uskalla tilaisuutta ohittaa... Mut ei hirveästi palkitse töihin meno :whistle:

Mä olen yhden lapsen yh ja liiton korvauksella (+ lisäksi tietty lapsilisä ja elatustuki), käteen saan kuukaudessa noin 1250? ja kyllä se meille riittää ainakin toistaiseksi. Tosin raha-asiat on aina niin suhteellisia. Yhden paljon on toiselle vähän...

Tsemppiä.

Olen yhden lapsen (1v 2kk) yksinhuoltaja enkä kyllä pärjäisi pelkällä kotihoidontuella... Käyn viikonloppuyöt töissä ja silti tuntuu että on tiukkaa rahasta, mutta pärjää kyllä kun säästeliäästi elää;)

Mä saan asumistukea, opintotukea, lapsilisää, elatusmaksua ja pientä palkkaa(n.92?) nämä kaikki ovat yhteensä laskettuna n.877?.

Tuosta summasta sitten maksan vuokran+veden 421.46, lainanlyhennykset 124?, pesukoneen osamaksu 28.60, bussikortti 43, josefssons ja ellos tilit yht.39. Yhteensä kaikki 656.06.

Ruokaan ja muuhun jää n.220? mulle ja 2v. tytölle.

Opintolainaa olen ottanut, mutta se on mennyt jo. Sossusta saan toimeentulotukea jos tulee samalle kuulle jotain isoja menoja. Esim. viime kuulla oli sähkölasku kahdelta kuulta n.51, bussikortti 49.50 ja koulukirja 48.70. Mun palkkakuitti ei ehtinyt sossuun ajoissa, joten sitä ei laskettu mukaan ollenkaan. Jos tällä kuulla haen toimeentulotukea, niin tuloihin lasketaan viime ja tämän kuun palkka. Mitään isoja menoja ei nyt ole, joten en taida saada sieltä mitään, en varmaan edes viitsi hakea toimeentulotukea tälle kuulle.

Yhteistyössä