Pärjäättekö 100€ per viikko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Yritän
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä kaksi 2v todella laajasti ruoka-allergista lasta ja kaksi aikuista, joista toinen laktoosi-intolerantti (HYLA edes ei käy). Ruokaan menee todella paljon rahaa, kun ainoastaan erikoistuotteet käy ja kaikille pitää tehdä eri ruokia. Esim. yhdelle lapselle käy rasvoista vain avocado-öljy. Toiselle lihoista ainoastaan hevosen liha. Aikuiselle laktoosittomat maidot yms, jotka on tosi kalliita. Vain tiettyjä erikoispesuaineita voi käyttää. Että onnellisia olette, jotka pärjää kaupassa pienellä budjetilla!

Tämä menee taas omaan sarjaansa, mä ymmärrän ettei se raha riitä jos on moniallergisia taloudessa, mutta jos kyse on tavallisesta kolmihenkisestä perheessä jossa ei suurempia allergioita ole vaan ruokavalio on ns. normaali, satasella kyllä pärjää.

[QUOTE="vieras";24175109]Mitä tarkoittaa nähdä vaivaa pikkasen? Sillon kun on plussa tarjouksena 2pkt 4€ niin ostetaan 20 pakettia vai ajetaan 20km päähän kauppaan jossa on tarjous päällä tai kaupasta toiseen tarjousten perusteella ja maksetaan säästö bensassa? Meillä on tässä suht. lähellä k-kauppa, s-market ja lidl ja yhdestäkään ei saa alle 2 euron jauhelihaa. Me emme voi ostaa myöskään pehmeintä vessa-paperia mitä vain salaattikastiketta emmekä myöskään asioi tuore-tiskeillä, koska meillä ei ole varaa. "turhuuksia" meillä on tietysti vissyt, tiivistemehu ja karkkipussi/jäätelö tmv..[/QUOTE]

Mulla ei ole autoa. Mä kävelen kauppamatkat. N. 2 km päässä on Prisma, Cittari ja Lidl. Lähikauppoina 500 m päässä Siwa, K-market ja Alepa. En osta tuotetta, jos sen hinta ei sovi mun sille määräämään maksimihintaan. Jos esim. jauheliha hintavaa, teen pastakastikkeen kasviksista, jos pastaa ajattelin tehdä ruoaksi.

Meillä ostetaan sitä wc-paperia mitä halutaan. Tuoretiskillä voi joskus olla halvempaa kuin pakatuissa hyllyissä. Esim. kokolihaa syömme silloin kun n. kerran kuussa lähikaupassa on paahtopaisti 9,90 €/kg. Sitten jos löytyy isompi satsi edullisesti, ostetaan se. Esim. Lidlissä oli perunasipulisekoitus 99 senttiä kolme pussia. Olen aloittanut myös sellaisen, että kokkaan tuttujen kanssa. Ostamme kimpassa ruokatarvikkeita; kukin tuo edullisia löytöjään kokkausiltaan ja sitten tehdään 1-2 viikon ruoat kerralla valmiiksi muutamalle perheelle.

[QUOTE="vieras";24174978]No kyllä täällä on ollut ketjuja joissa on todettu että paikkakunnalla X 400g naudan jauheliha maksaa 2€ tai alle ja pk seudulla 3€. Tässä nyt vain yksi esimerkki ettei pk-seudulla riitä ihan sama raha kun pienemmissä maakunnissa. Meillä ei todellakaan osteta "mitä huvittaa" jos halutaan halvalla päästä.[/QUOTE]

Meilläpäin maksaa n.2,5e.

Meillä on kolme ihmistä (lapsi on 2v), sekä kolme kissaa. Asutaan pk-seudulla. Ja hyvin pärjätään alle 100e/vko, jos pelkät ruoka-, hygienia- ja vaippaostokset lasketaan.
Enimmäkseen käydään lidlissä, joskus prismassa tai lähi s-marketissa. Valmiseineksiä ei käytetä ollenkaan, ja tehdään paljon ruokia itse. Tosin leivät ostetaan kyllä, en ihan leipuriksi asti ala :D Mutta muuten kyllä kokataan ihan päivittäin. Ja kaupassa käydään pari kertaa viikossa.

Meillä kans yks allergikko, apteekin maitoihin kuukaudessa saa melkein 150e kulumaan. Vaippohin kolmelle helposti sama summa.kuukaudessa

Plus ruuat, 2 laktoositon, 1 erikoisruokaa(lampaanliha,bataatti yms) Yhdelle "vain" maidoton pelkästään. +pesuaineet yms.

Meillä viimeisimmän s-bonustiedotteen mukaan meni 900e s-ryhmän kauppoihin. (sis. Bensat 2 autoon, vaipat, ruuat, hygieniatuotteet+tiski-, ja pyykinpesuaineet...) n. 49e saatiin sitte bonuksina takaisin siltä kuukaudelta...

Siis miten te käytätte oikein rahaa? Mä en juuri hintoja kattele, ostan mitä huvittaa ja just tänään kävin kaupassa ja kun perusaineet on kaapissa, meni ruokaan 35€ ja noilla eväillä elää taas 3-4 päivää..Joten mä en käsitä miten 100€ voi tulla tiukkaa, ellei tietenkin harrasta sitä et ostaa vähän sitä sun tätä, jos vaikka vahingossa sattuu tarttee... :whistle: Just oli tokmannin mainos et vaipat alessa, eikä ne muutenkaan paljon yli 10€ paketti maksa eikä 1 lapsi takuulla 5 pakettia viikossa käytä..

No jos ostaa esim. kunnollista jauhelihaa eikä pelkkää sikanautaa, jättää kaikki einekset kauppaan ja joka päivälle purkki maitoa niin kyllä sitä rahaa menee.

Meitä taloudessa 3, 2 aikuista ja 1 vauva, itse menossa töihin osa-aikaisesti viikon päästä, eli suunilleen sama tilanne kuin aloittajalla. Olen aikoinaan elänyt 350€ kuukausibudjetilla, ja aion tehdä kaikkeni että lapseni saa olla kotihoidossa mahdollisimman kauan. Lopetin pari viikkoa sitten tupakin polton, alkoholia (muuta kuin satunnaninen saunaolut budjetin salliessa) emme osta. Ruoat teemme kotona, mäkkärissä ei ole tarvetta käydä. Uskon että jos halua löytyy niin kyllä onnistuu ja kerta viikkoon voi jopa hippusen herkutella! :) Ostaa tarjouksia ja tekee niistä, harkitsee ostoksensa. Varmaan 30€ jopa riittäis, erittäin hyvin harkitusti, aikuisten ruokiin viikossa. JOS TAHTOO JA HALUA JA VIITSIMYSTÄ RIITTÄÄ.

Kyse on siitäkin miten halvalla haluaa syödä - minkä verran voi tinkiä terveellisyydestä.

Voihan sitä periaatteessa syödä pelkästään puuroja, makaronilaatikkoa ja kaalilaatikkoa ja kasvis yms kiusauksia mutta kovin terveellinen tällainen ruokavalio ei ole.

Ei riitä. Lapsen kaurajuomiin menee jo 14€. Mies ei tingi raejuustostaan. Minä tarviin muutaman suklaapatukan ja nescafen suklaista pussikahvia...

Sanoisin että n.120-130€ menee meillä per viikko.

Ootko ottanut myös huomioon vauvan, imetätkö? entä jos et pysty imettämään, korvikkeen hinta? Entäs kun kiinteitä alkaa menemään; Teetkö kaiken itse? ostatko valmiina. Jos ajattelit tehdä itse kaiken, mitä jos oletkin niiiiin väsynyt että energia riittää muuhun mutta joskus haluat päästä ruuanlaitosta helpolla, vauvalle purkkeja ja aikuisille einestä.... Ihan vain ajatuksena näitä pyörittelen, en syyllistä!

Ajattelin itse imettää, tehdä ruuat jne.. No kävikin niin että imetys ei onnistunut---> korvikkeet, väsyin puolen vuoden jälkeen ja "säästin" energiaa ruuanlaitossa. Maksaa yllättävän paljon... Mitään ei kannata laskea liian tiukan budjetin varaan...

Yhteistyössä