Parketista..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nanna28
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Parketti on koiraperheessä hyvännäköinen pari ekaa päivää. Ja mietipä mielessäs, miten saat sen pidettyä puhtaana sitten kun se on ihan naarmuilla ja täynnä koloja....

ei oo vielä käyty liikkeissä kunhan vaan tänään rakennuksella keskusteltiin näistä materiaaleista.. miulle on vaan jotenkin jääny huono kuva tosta parketista..

Meille laitettiin olohuoneeseen / käytävään tumma parketti.
On huippukaunis ja lämpimän oloinen jotenkin :) . Onhan siinä jo jotain pientä jälkeä, muttei mitään kuoppia todellakaan, ja saahan elämisen jäljet näkyä.
Mä taas en voi sietää laminaattia :x .

Se sun kuvas on kyllä ihan oikea. Sen jälkeen kun tähän asuntoon muutettiin olen kyllä miettinyt mikä järki kenenkään on parkettia laittaa kun se ei tosiaankaan kestä mitään, ihan kaikki jäljet näkyy ja vaikka olen kaikkien huonekalujen aluset pehmustanut niin jos sinne alle pääsee yhtään hiekkaa niin tulee kauheeta jälkeä. Onneksi koira on porukoilla hoidossa tällä hetkellä tämä ei kestäisi päivääkään koiran kynsiä.

Meillä on osassa kämppää edellisen laittamana parkettia. ...ja päättele siitä, jos sanon, että ei enää ikinä minnekään. :kieh: Aivan liian pehmeetä... siihen kun joku tippuu, siinä on kuoppa. Laminaatti on meillä ollut paljon parempi. Lämpimämpi vai? En kyllä jalkaani huomaa puulattiassa ja laminaatissa mitään eroa, kun alla on kunnon kuplamuovi. Ja jos on lattialämmitys, tolla ei ole sitäkään merkitystä.

Mun siskolla oli koira ja parketti. ...ei niin hyvä yhdistelmä: pieniä kosteusvaurioita siellä täällä sekä "vauhdinottopaikoissa" hienot jäljet... Mutta toisaalta tuo sama varmaan kävis laminaatillakin ..josko kivilattia ois eläimien kannalta paras...

Meillä parketti, lapsia on, mutta ei koiraa. Vajaa neljä vuotta vanha ja ihan kamalassa kunnossa! Nyt remontoidaan uutta asuntoa ja sinne tulee laminaatti. Aika näyttää mitä sen kanssa sitten käy.

Alkuperäinen kirjoittaja haaskalintu:
Mä vihaan meen parkettia (onneks on vaan olkkarissa), talvella siinä on kauheet raot ja kesällä nousee hitusen kupruille. Laminaatti ei elä ihan niin paljoa.

Meillä on käytävässä sama juttu. Hirvee rako talvella, kesällä ei mitään. Mutta laminaatissa on pontit pitäny joka paikassa hyvin kiinni. :)

Alkuperäinen kirjoittaja haaskalintu:
Mä vihaan meen parkettia (onneks on vaan olkkarissa), talvella siinä on kauheet raot ja kesällä nousee hitusen kupruille. Laminaatti ei elä ihan niin paljoa.

No teidän parketti on kyllä laitettu aivan väärin. Ei sen noin pitäis kupruilla.
Oliko ammattilainen asialla?!

Meidän kodissa olkkarissa on parketti. Koiranpentu on tehnyt siihen inhottavat kynnenjäljet ja viiruja riittää. Uuteen kotiin laitetaan ehdottomasti laminaattia. Jotain koiran ja lasten jälkiä kestävää hyvin kestävää.

ohho. meillä tammiparketti ja koira, enkä oo huomannut yhtään koloa/rantua. ainoo miten sain viotettua tota parkettia oli että menin rääppäämään takka-uunin edessä olevaa peltilevyä ja sen terävä kulma veti pienen viillon lattiaan.. :whistle:

ja eikös noi raot parkettiin tule jos kosteutta pääsee lattiaan? :snotty:

Yhteistyössä