Parveke kuntoon kesäksi!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rukoilijasirkka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rukoilijasirkka

Vieras
No kelläs on parveke?

Me ostettiin parvekkeelle vihreä matto. Ja laitettiin kasvamaan tomaattia, maissia, hernettä ruohosipulia ja chiliä. Herneiden sekaan olen kylvänyt hajuhernettä, mutta en ole varma tuleeko siitä mitään, sittempä sen näkee. :D

Mies tekee mulle parvekkeelle semmosen pitkän penkin, johon voi sitten laittaa ohuen patjan niin siinä voi torkkua ja lueskella. :heart: maalaan sen ehkä punaiseksi, vaan en ole varma.

Kertokaas omista parvekkeistanne. Kuviakin saa laittaa.

meillä parveke (rivitalos asutaan) ja oma piha löytyy parvekkeen lisäks..pihat oonkin saanut laitettua ja tänä kesänä olis parvekkeen vuoro.. joten vinkkejä mä kans kaipailen.. mies lupas tehdä sinne ns..puusta lattian, ja rottinkikalusteet on ostettu valmiiks,mut muuta en oo kerenny vielä suunnittelee... ideoita siis kehiin...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meillä parveke (rivitalos asutaan) ja oma piha löytyy parvekkeen lisäks..pihat oonkin saanut laitettua ja tänä kesänä olis parvekkeen vuoro.. joten vinkkejä mä kans kaipailen.. mies lupas tehdä sinne ns..puusta lattian, ja rottinkikalusteet on ostettu valmiiks,mut muuta en oo kerenny vielä suunnittelee... ideoita siis kehiin...

Tomaatit tykkää olla parvekkeella semmosessa kasvatuspussissa. Mulla on semmosessa 3 kappaletta. Pistän niille narut ja tuen ne niitä pitkin kasvamaan, niin niistä tulee kivannäköiset ja hyödylliset.

On parveke ja siellä on puuritilät lattialla pöytä ja 4 tuolia.
Kukkien lisäksi laitoin mansikoita kasvamaan. Parveke on kuuma joten laitoin kasvit tylsiin vihreisiin (muovisiin) itsekasteluruukkuihin. Mattokin siellä on ja badenbaden.

Meillä tulee parvekkeelle parvekelaatikoihin yrttejä ja yhteen ruukkuun paprikaa ja yhteen kirsikkatomaatti. Sitten seinälle 2 ruukkuun keltaisia orvokeita. Ostin myös kivikkokasveja ja niitä istutan matalaan ruukkuun tai sitten parvekelaatikkoon. Tilaa ei kauheasti ole kun parvekkeella on grilli, pieni pöytä ja 2 tuolia ja kesällä pitäisi mahduttaa vielä parvekevaunut sinne.
Jos mies saa reiät kattoon niin amppeleihin ajattelin ostaa mansikkaa.
Lattiaritilät pitäisi ensin hioa ja öljytä.

Yhteistyössä