PAS syyskuussa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pami
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

pami

Uusi jäsen
08.10.2004
5
0
1
Onko ketään muita tulossa tähän pinoon?

Meillä toinen PAS tässä kierrossa. Nyt kp 6 ja kontrolliultra olis kp12. Sen jälkeen oviksen tikutus. (luonnolliseen kiertoon tehdään)

Ollaan hoidossa oysissa. Olen 27v ja mies 29v. Esikoista ollaan toivottu kohta 3 vuotta.

:wave:
Täällä yksi pariskunta ja pikkukakkosta lähdetään yrittämään. Siirto todennäköisesti 4.9., silloin kp 18 ja kp 15-18 siirto yleensä tehdään. Mainittakoon vielä, että meillä kaikki alkiot on pidemmälle viljeltyjä, eli 6-8-soluvaiheessa olevia. Pakkasessa enää 3, yhden siirtävät nykyään. Yks yritys toukokuussa takana ja ei tärpännyt. Esikoista "tehtiin" 5 vuotta hoidoilla enneku onnistu :whistle:

Helouskis!
Teen loikan elokuusta tänne syyskuulle. =) Elokuun pas meni sivu suun, siirtopäivä olisi osunut sunnuntaille.. samoin kävi viime toukokuussa. Nyt odottelen punaisia päiviä ja lääkärin kirjettä jatkosuunnitelmista. Elikkä yritetäänkö vielä luonnolliseen vai otetaanko lääkkeet avuksi.
Meidän taustaa lyhyesti; minä 27 ja mies 30. Lasta ollaan toivottu jo viisi ja puoli vuotta, parisen vuotta hoidoissa (clomit 3kk, femar 3kk, eka ivf viime maaliskuussa jossa tuoresiirto epäonnistui ja hyperstimulaatio vei mennessään..).
Eli katsotaan miten jatkossa käy.. Eiköhän tehdä tästä plussarikas ketju. ;)

Ääh, olen uus tällä palstalla - ja nyt taisin vasta löytää sen "oman" lokeron. Elikkäs mulla ultra 28.8. ja siirron tiedän sit sen jälistä. Meille tehtiin toukokuusa -06 ensimmäinen ICSI, josta saatiin 9 alkiota pakastukseen. Lapsettomuutta on takana kolmisen vuotta. Molemmissa on vikaa..Minä 25 ja mies 29. Mulle PAS toteutetaan lääkkeellisenä, koska pco ja endo pitkittävät ja epäsäännöllistävät kiertoja. Progynovaa olen reilun viikon ajan tankannut ja tankkaus senkuin jatkuu. Mukava päästä samoissa vaiheissa olevien joukkoon jakamaan suuria tunteita ja tapahtumia...Plussarikasta syyskuuta kaikille meille toivoen, Miili

Hei kaikki mukanaolijat ja kiva kun on seuraa! :)

omaa napaa:
Tänään oli kp12 kontrolliultra. Munis oli hyvin kasvamassa ja toinenkin siinä vieressä että saattavat irrota molemmat. Limakalvo oli hyvä. Huomenna alan tikutteleen ovista.... Pas siis tehdään luonnolliseen kiertoon. Siirto mitä tod.näköisimmin ensiviikolla alkuviikosta....

tänään sitten ultrassa kävin.sille näyttäisi että siirto tehdään alkuviikosta (jos kestävät sulatuksen).tänään pitäisi aloittaa uo oviksen bongaus missä en todellakaan ole hyvä!
meillä siis vain kolme alkiota pakastimessa,kaksi hyvää ja yksi ei niin hyvä.

Mukavaa, että muitakin piinasisaria riittää. Pääseekö vielä mukaan?

).(
Lapsettomuushistoriikkiimme:

pillerit pois 07/04

alkututkimukset 05/05; siittiöitä määrällisesti paljon, mutta paljon
epämuodostuneita (ei kuulemma selitä lapsettomuutta)

laparoskopia syksy 05; endometrioosi (ei selitä kuulemma lapsettomuutta)

1. IVF 12/05; hyperstimulaatio, 22 munasolua, joista puolet hedelmöittyivät, mutta vain yksi oli siirtokelpoinen. Puhdas nega.

2. IVF 04/06; 15 munasolua, joista hedelmöittyi 7. Siirrettiin kaksi hyvää ja pakasteeseen meni 3 samaan olkeen. Haamuplussa.

Ja nyt siis olisi vuorossa 1. PAS ensi tiistaina, jos sulatus onnistuu. Olen syönyt 4 mg Zumenoneja 2. kiertopäivästä ja luget aloitan lauantaina kolme aamuin ja illoin.

Jännittää aikalailla, koska meidän taipaleemme on ollut varsin kivinen ja onnistumiseen on vaikea uskoa. Toivottavasti nyt onnistaa. Pelkään, että meidät lähetetään kohta adoptiojonoon.

Plussaonnea kaikille! Kertokaa kuulumisia. Yhdessä piinailu ja ihmettely on aina mukavampaa.

Meillä oli maanantaina ultra - kaikki hyvin ja nyt perjantaille sain ajan siirtoon. Lääkäri kyllä ensin meinasi aikaa maanantaille, mutta päätyi sittenkin perjantaihin. Perjantai on siis kp 16. Mitenkäs teillä muilla siirto tehdään? Kohdun limis oli 8,4 mm - Ei harmainta hajua, onko hyvä vai mitä??? Mulla siis lääkkellinen pas - luget aloitin tänään, eli kaksi ja puoli päivää ehdin niitä ottaa ennen siirtoa (300mg aamulla ja illalla). Kovasti jännittää jo perjantai - hermot alkavat olla tiukilla - voi ukko parkaa:) Aika lailla samassa junassa ollaan...

Huh! Siirto on suoritettu, kaksi kivasti jakaantumaan lähtenyttä alkiota köllöttelee masusa (ainakin toivottavasti...) Icsin yhteydessä siirto oli rankka kokemus, mutta nyt siirto kesti vain kymmenisen minuuttia ja kipuja ei oikeastaan ollut. Jotenkin kuitenkin usko on aika vähillä - mites teillä muilla, luotatteko PASiin täydellä??? Mulla siis ensimmäinen PAS, ja jotenkin on epäluuloja takataskussa onnistumisen suhteen. Mutta avoimin mielin eteenpäin mennään!

Iltaa!

Sehän kuulosti hyvältä. Kaksi hyvää kaveria. Onnea matkaan!

Minulla on myös kovin epävarma olo. Ei niinkään pakastealkioita kohtaan, vaan yleensä onnistumismahdollisuuksista. Ei kai se auta muu kuin toivoa ja uskoa. Tsemppiä kaikille odotuksen täyteiseen viikonloppuun!

Unna

Heipsan!

Ponnahdan tuolta elokuun pinosta tänne syyskuulle...

3 vuotta lasta yritetty. Mulla PCO, miehellä siittiöissä hitautta.
5/06 tehtiin epäonnistunut IVF+ICSI.
4 alkiota jäi pakkaseen. Lääkkeellinen PAS suunnitteilla nyt.
KP 14 menossa. Estradiol-laastarit eivät tehonneet ja vaihdettiin ne Zumenon-tbl. 4.9 ma uusi ultra ja PAS sitten ensi viikon lopulla.

no niin...
tänään olisi sitten se PAS klo 13.30 jos on jotain siirrettävää.
vatsa on todella kipeä ja sen lisäksi kamala flunssa.kuumetta ja kurkku kipeä.ihan hirmusia en odota kun on kuitenkin ensimmäinen kerta.meillä ei siis tuoresiirtoa ole tehty ollenkaan.taas jos nyt ei onnaa niin sitten aloitetaan taas kaikki alusta...mutta sellaistahan se on :)

Heips! Mitäs kuului ultraan Anni77 - pääsettekö PASiin? Entäs Helmi78 kuinkas kävi siirron? Jotenkin tuntuu, että seuraan teidän vaiheita tarkemmin kuin tämänhetkisiä omia:)... Koska mulla ei mitään tapahdu! Perjantaina mulle tehtiin siis PAS, nyt siis vaan piinistelen. Vaikka toisaalta tunnen, ettei alkuun ole päässyt mikään. Töissä on hirmu raskasta - ja kotona. Menetän hermoni jokaisesta vastoinkäymisestä ja kiukkuinen olotila ikäänkuin huokuu minusta ulospäin. On vain jotenkin niin voimaton olo. Negatiivisen tuloksen ennakoiminen aiheuttaa kai tällaista päänvaivaa, ja lisäksi varmaan hormonit heittävät lääkityksen alla kunnon härän pyllyä. Miten teillä muilla tämä henkinen puoli pysyy hoitojen mukana? ÄÄH... Miili81

Moi!

Maanantain ultrassa kodun limakalvo oli 8mm eli kuulemma hyvä. Keskiviikkona aloitin lugesteronin ja tänään olisi sitten siirto edessä parin tunnin päästä. Jänskättää!
Siirron jälkeen suuntaan mökille viikonlopuksi ja ensi viikolla lomamatkalle, joten tällä kertaa ei ehkä ajattele raskaustestin tulosta niin paljon. Henkisesti nämä hoidot ovat olleet rankkoja ja välillä on pinna ollut tosi kireällä. Yritän taas valmistautua varovaisin odotiuksin ettei mahdollinen nega olisi niin suuri kolahdus, mutta tiedän että pettymys olisi jälleen kerran valtava...

Tsemppiä muille.

PAS tehty nyt sitten pe 8.9. Eli odotellaan...
Alkio oli lähtenyt hyvin jakautumaan ja oli 8-soluinen. Kuulemma IVF-alkio, keväällä siirrettiin IVF+ICSI alkio. Eli vähän "luonnollisemmin" aikaansaatu alkio sitten tällä kertaa.

Helmi78, olen pahoillani ettei teillä päästy siirtoon asti... Jaksamista tulevaisuuteen!

Helmi78, no ainakin tiedät jo mitä tuleman pitää sen IVF:n kanssa niin ei tarvitse sitä miettiä ja jännittää etukäteen. Ja tokalla kerralla hormonien annostukset jne. on helpompi määrittää kun on nähty miten ne tehoaa.
Onnea uuteen hoitosykliin!!

Yhteistyössä