Paska mutsi(ko)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pohdintaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pohdintaa

Vieras
Olen 21-vuotias 9 kk ikäisen pojan äiti ja kuumeisesti mietin vaihtoehtojani nyt vanhempainrahakauden päättyessä: Minua odottaisi opiskelu amk:ssa, jäljellä olisi noin yhden ja puolen lukuvuoden opiskelut.
Kouluaikanani poikaa hoitaisi arkipäivisin anoppini, lukujärjestykseni mukaan noin viisi-kuusi tuntia päivässä. Poika on viettänyt paljon aikaa isovanhempiensa kanssa aivan pienestä pitäen, muutaman kerran ollut yökylässäkin ja kaikki on sujunut aivan mallikkaasti, lapsi on käyttäytynyt samalla tavalla mummilassa kuin kotonaan, ja aina minut tai mieheni nähtyään ilahtunut näkemisestämme.
Toisaalta haluaisin kovasti saada koulusta paperit ulos ja päästä töihin, mutta toisaalta en raskisi olla pojasta erossa.
Mieheni, kuten myös monen muun läheiseni mielestä minun pitäisi palata kouluun ja suorittaa tutkintoni, mutta en osaa millään tehdä päätöstä.
Haluaisin toisen lapsen aika pian suht pienellä ikäerolla, ja mietin työllistymisen kannalta onko järkevää valmistua ja jäädä sitten lasten kanssa kotiin vai käydä koulu loppuun sitten kun lapset olisivat isompia ja voisin työllistyä vastavalmistuneena. Mielipiteitä ja perusteluja siis kaipailisin! Olenko paska mutsi jos jatkan koulua?

Oman kokemukseni mukaan sanoisin, että jatka koulua! Itse en sitä tehnyt ja nyt harmittaa. Ethän sinä edes kovin montaa vuotta voi olla poissaolevana? Tuo on tuntimääräisesti kuitenkin tosi lyhyt aika olla erossa lapsesta (vertaa että oisit kokopäivä töissä) ja siihen kyllä tottuu. Aloita ainakin ja koitatte miten lähtee sujumaan? Käsittääkseni voit kuitenkin nostaa opintotukea ja kotihoidontukea samaan aikaan? (korjatkaa joku jos oon väärässä) ja jos tuntuu ettei opinnot suju, niin sit vaan pistät opintotuen jäihin

Yhteistyössä