Paska parisuhde!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sarda
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sarda

Vieras
Ollaan miehenkkeen kanssa oltu yhdessä kuudetta vuotta.
2lasta, 5v ja 7kk.
Itse olen päivisin kotona ja teen kaiken kotityön.
Minua sieppasee se mies kun on kotona se ei huomioi yhtään
mitään kotihommia.
Esim. Jos koneessa puhtaat ja likaisia altaassa, tällä ääliöllä ei leikkaa että
voisi puhdistaa koneen ja laittaa likaiset.
-Imurointi ei tapahtu ilman minun sanomista.
-Ei älyä antaa 7kk ruokaa sillä välin jos olen ollut isomman kanssa pois kotoa ja mies vetoaa siihen sitte että " lapsi ollu koko ajan tyytyväinen" joo toki voi olla tyytyväinen mutta ei välttis nälästä huuda ennenku äiti tulee kotiin ja lapsi yhdistää ruoan äitiin.
-Ei tee pyykin huoltoa missään muodossa.
- Ei älyä huomioida pieniä asioita kodissamme jos joku on vinksinvonksin.
ja YM monta asiaa.

Minä alan kohta loppuun palamaan!!!!
Hermot menee.
Toki ollaan juteltu asiasta ja mies hetkeksi parantaa tapojaan ja taas alkaa sama rumba.
Minä olen itkenyt asiasta yksikseen enkä näytä sitä miehelle.

MITÄ *elvettiä minä teen.
Erota en halua Mutta mitä tässä enää voi tehdä...huoh.

*ittuilua ja muuta saarnaa en JAKSA KUUNNELLA.

Niin ja lisään että mies on töissä mutta silti kuuluuko kaikki kotihommat minulle vaikka mies on kotona ja tyytyväisenä katsoo vain telkkaria kun minä uurran ja pukerran ja pakerran kotihommissa ??????

Pistä seinalle kotityölista, oma kummallekin. ja lasten päivärytmi.

miehet ei aina tajua noita juttuja. meil isäntä jättää AINA tyhjän maitopurkin pöydälle vaikka tuhat kertaa siitä sanonut.

*muoks* enkä jaksa enään sanoa vaan välillä laitan nätisti purkin pois tai sit kun oikein kiukuttaa niin laitan sen hänen kenkäänsä pystyyn. ehkä se joskus...

• Tykkää
Reactions: Heartless Bitch
Mä olin kanssa aikoinani todella järkyttynyt millainen suttapytty mun mies oikeasti olikaan. Riisui vaatteensa lattialle, ei siivonnut, jätti astiansa sinne missä söi ja söi missä vaan. Luulin voivani muuttaa hänet mutta ei. Olen hyväksynyt että sellainen se on. Ottaa aivoon mutta ei se eron syy meillä ole. Häntä sitten ottaa aivoon muutama asia mussa, kai ollaan sitten sujut.

Itse tykkään tehdä kaiken valmiiksi viimeisen päälle miehelleni. Varjopuolena on sitten se, että ei opita tekemään edes yksinkertaisiakaan hommia. Olenkin suunnitellut, että laitan vessaan seinälle pesukoneen viereen kuvallisen ohjeen, jossa neuvotaan pesukoneen käyttö. Yritän myös välillä aktivoida antamalla imurin suoraan käteen tai pyytää edes jotakin yksinkertaista hommaa suoritetuksi, vaikka itselläni olisi siihen aikaa ja voimia. Näin pysyisi edes vähän muistissa kotihommien suoritustapa.

Meillä jos vaikka miehellä on vapaapäivä ja se jää nukkumaan kun minä lähden töihin, niin sänky on varmasti vielä petaamatta kun palaan töistä. Ja tietysti mikään muukaan homma ei ole edennyt, mutta sängyn petaaminen olis mun mielestä nyt se vähin mitä vois tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja Nainen:
Itse tykkään tehdä kaiken valmiiksi viimeisen päälle miehelleni. Varjopuolena on sitten se, että ei opita tekemään edes yksinkertaisiakaan hommia. Olenkin suunnitellut, että laitan vessaan seinälle pesukoneen viereen kuvallisen ohjeen, jossa neuvotaan pesukoneen käyttö. Yritän myös välillä aktivoida antamalla imurin suoraan käteen tai pyytää edes jotakin yksinkertaista hommaa suoritetuksi, vaikka itselläni olisi siihen aikaa ja voimia. Näin pysyisi edes vähän muistissa kotihommien suoritustapa.

ehkä sit jotenkin pisti silmään.. mutta kohtelet miestäsi kuin pientä lasta, etkö huomaa tätä itse??!!

No mun täytyy tässä kohtaa sit todeta, että mulla on ihan loistava mies. Käy toki töissä, tekee pitkiä päiviä. Itse oon kotona. Mutta kyllä mun mies kotitöitäkin tekee ja vieläpä ihan omasta aloitteestaan. Ottaa tarvittaessa imurin käteen, laittaa ruokaa ja ruokkii jopa lapset. =)

"Itse tykkään tehdä kaiken valmiiksi viimeisen päälle miehelleni. Varjopuolena on sitten se, että ei opita tekemään edes yksinkertaisiakaan hommia. Olenkin suunnitellut, että laitan vessaan seinälle pesukoneen viereen kuvallisen ohjeen, jossa neuvotaan pesukoneen käyttö. Yritän myös välillä aktivoida antamalla imurin suoraan käteen tai pyytää edes jotakin yksinkertaista hommaa suoritetuksi, vaikka itselläni olisi siihen aikaa ja voimia. Näin pysyisi edes vähän muistissa kotihommien suoritustapa."

Kuulostaa aika avuttomalle miehelle ja kuten joku jo sanoi,että kohtelet häntä,kuin lasta O___o Tämä ei siis millään pahalla,mutta joskus oikeesti pysäyttää,kun kuulee ihmisistä,jotka polttaa veenki pohjaan,että mitä niille on kotona oikein opetettu:D

//Muoks:
"No mun täytyy tässä kohtaa sit todeta, että mulla on ihan loistava mies. Käy toki töissä, tekee pitkiä päiviä. Itse oon kotona. Mutta kyllä mun mies kotitöitäkin tekee ja vieläpä ihan omasta aloitteestaan. Ottaa tarvittaessa imurin käteen, laittaa ruokaa ja ruokkii jopa lapset. =)"

Mäki halluun hehkuttaa...mulla kanssa mies tuollainen^^Helpottaa suuresti,kun on nuita sairauksia ja aina ei oo 100% kunnnossa tekemään kaikkee:)

Siis mitä vittua - oikeasti? Mies käy töissä ja tuo rahan taloon ja sulla palaa hermot jos joku asia on vinksinvonksin.

"Niin ja lisään että mies on töissä mutta silti kuuluuko kaikki kotihommat minulle vaikka mies on kotona ja tyytyväisenä katsoo vain telkkaria kun minä uurran ja pukerran ja pakerran kotihommissa ??????"

Kyllä kuuluu. Olettaen että miehesi pääsee iltapäivällä töistä olisi optimi että se koti Olisi jo puhdistettu ennen sitä..kukahan se laiska onkaan??

Ei pahalla ap, mutta nyt ois aika katsoa peiliin, koska vika löytyy sieltä... Suosittelen, että lopetat tuon älyttömän stressaamisen ja alat elää rennommin. Se ei ole maailmanloppu, jos lasten leikit on muutaman tunnin levällään tai joskus jopa yön yli. Ja mieshän tuo rahan teillä taloon, tekee pitkää päivää, niin miksi et voisi itse huolehtia pyykeistä ja tiskeistä? Se tiskikoneen täyttö ei kuitenkaan vie kuin korkeintaan vartin...

[QUOTE="Herra";28240045]Siis mitä vittua - oikeasti? Mies käy töissä ja tuo rahan taloon ja sulla palaa hermot jos joku asia on vinksinvonksin.

"Niin ja lisään että mies on töissä mutta silti kuuluuko kaikki kotihommat minulle vaikka mies on kotona ja tyytyväisenä katsoo vain telkkaria kun minä uurran ja pukerran ja pakerran kotihommissa ??????"

Kyllä kuuluu. Olettaen että miehesi pääsee iltapäivällä töistä olisi optimi että se koti Olisi jo puhdistettu ennen sitä..kukahan se laiska onkaan??[/QUOTE]

Aloitus on vuodelta 2009, voi olla ettei ap enää odottele vastauksia

Meillä jos vaikka miehellä on vapaapäivä ja se jää nukkumaan kun minä lähden töihin, niin sänky on varmasti vielä petaamatta kun palaan töistä. Ja tietysti mikään muukaan homma ei ole edennyt, mutta sängyn petaaminen olis mun mielestä nyt se vähin mitä vois tehdä.

ai, no minäkään en petaa mitään sänkyjä, turhaa hommaa, sitä paitsi lapset kuiteski päivän aikana pomppii meidän sängyssä, rakentaa majoja yms. Mä en edes huomaa petaamattomia sänkyjä. illalla laitan sänkyt kuntoon jotta pystyy nukkua(eli petari paikoilleen,lakana suoraksi tyynyt ja peitot laitetaan lasten kans yhdes).

Muuten kyllä tajuan arsytyksen aiheen,meilläkin oli pitkään se ongelma että lähes kaikki kotityöt jäi mulle(tosin mies on hoitanut aina pyykkihuollon), erityisen raivostuttavaa tää oli silloin kun mies oli vuoden yksin kotona! ja mun olis pitänyt 6-8tunnin päivän päälle alkaa laittaa tiskei ja siivota. no kyllä mies kuulikin tosta.

[QUOTE="Herra";28240045]Siis mitä vittua - oikeasti? Mies käy töissä ja tuo rahan taloon ja sulla palaa hermot jos joku asia on vinksinvonksin.

Kyllä kuuluu. Olettaen että miehesi pääsee iltapäivällä töistä olisi optimi että se koti Olisi jo puhdistettu ennen sitä..kukahan se laiska onkaan??[/QUOTE]

ai sä oot näitä ***** jotka kuvittelee kotona olon olevan räkimistä kattoon! Onneksi oma mieheni on hoitanut lapset puoliksi mun kanssa ja tajuaa että ei se noinkaan ole!
Ja jos ajatellaan että äiti on äitiyslomalla, äitiys... ei kodinhuoltolomalla. eli pääasia on se lapsen hoito,joka sekin vo iolla täyttä työtä. sehän vo iolla että mies nukkuu ku possu yönsä ja äiti herää tunnn välein.

kyllä minusta sellaisen vauvan hoito on rankempaa kuin kotityöt.. ja itseasiassa kun ite lähdin töihin ,koin pääseväni työssä helpommalla kuin kotona :D

Suurinosa kotitöistä ehkä kuuluu kotona olevalle. mutta huom.miehelläkin on oletettavasti vapaapäiviä,silloin mies hoitaa tasan puolet kaikesta! ja töistä tullessaan se mies ei vaan makaa 5tuntia sohvalla ja mee sitte nukkuu,sillä on lapsi!

onneksi mulla on fiksu mies(vaikka olikin pitkään turhan laiska) :D

Monien miesten siisteyskäsitys eroaa naisten vastaavasta. Ainakaan meillä ei ole ollut koskaan todella siistiä, koska mies ei vaan tajua. Esimerkki: mun piti alussa erikseen pyytää sitä pesemään kädet ennen kuin harrastettiin seksiä, ja se oli saattanut esim. kaivaa lavuaarin viemäriä tai katsoa koiran suuhun ennen sitä... Päätin kuitenkin, että en ala silti itse siivoamaan kaikkea koko ajan kämpässä, vaan siivoamme yhdessä joskus ja silloin lataan listan mitä sen pitää tehdä ja mitä mä taas teen. Ja lisäksi kumpikin pesee omat pyykkinsä ja petaa oman petinsä, siivoaa oman työpöytänsä ym.

Olen sanonut tämän ennenkin jossain yhteydessä: hanki oma elämä. Älä stressaa kotitöistä noin paljon, muuta asennetta. Hanki sisältöä elämääsi, lakkaa murehtimasta miehesi tekemisiä tai tekemättömyyttä. Kun omassa elämässä on kaikki hyvin, ei toisten elämää jaksa niin paljon märehtiä, ja kyllä se tekee parisuhteellekin hyvää, kun molemmat ovat omiin elämiinsä tyytyväisiä. Toisin sanoen: ennen kun tutkit mikä mättää miehesi asenteessa ja elämässä, tutki mikä mättää omassa asenteessa ja elämässä. Onko sinulla tylsää? Oletko turhautunut? Eikö sinulla ole aikuista seuraa tai rakkaita harrastuksia? Jotain sinulta puuttuu, eikä se puute suinkaan ole mies. Korjaa oma elämäsi ensin, sitten vasta miehesi elämä.