Paskat kummit, mitä tekisitte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fiov
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="täti";27182919]Miksi kummiudesta tehdään iso haloo??Jos haluaa kummin osallistuvan lapsen elämään suuresti,hankitaan kummi jolla EI ole omia lapsia!!Sellainen ihminen jaksaa viedä sirkuksiin ja teattereihin,muut tekevät niitä omien lapsien kanssa,miksi vielä pitäisi sama rumba tehdä kummilapsien kanssa??[/QUOTE]

Ei pidä paikkaansa,että sellanen jolla ei ole omia lapsia jaksaa viedä lasta erilaisiin tapahtumiin ja muutenki tehdä asioita hänen kans..Just näit lapsettomia on muutama meidän lapsilla kummeina ja eipä oo näkyny vilaustakaan niistä. Ei lapset muista heitä ees,ainoastaan vaan ne kummit jotka on läsnä lapsen elämässä. Ja vain yks näistä on lapseton,muilla on lapsi/a

Mä kyllä luulen että 5-vuotta täyttävä ei osaa vaipua synkkyyteen, vaikka hänen kumminsa eivät muistaisi mitenkään koskaan, jolleivät vanhemmat jaksa paasata, miten "voi voi kamalaa kun sinun kummisi sitä ja tätä eivätkä välitä eivätkä huomioi yhtään". Vanhemmat ne luovat lapselle tämän fiiliksen, että edes omat kummit eivät lapsesta välitä.

Kutsukaa te synttärivieraita, kummit muiden mukana. Älkää jääkö passiivisesti odottamaan tilaisuutta loukkaantua. Jolleivät kummit muista, niin muistakaa te, ja ylläpitäkää positiivisen ajattelun eikä tuollaista marttyriuden asennetta.

Mulla on periaate,jos ei kiinnosta nii sitte ei ja saa luvan olla..Mahollisuuksia on kummeille annettu ja silti ei oo heitä kiinnostanu.En todellakaan ala kutsumaan ihmistä synttäri juhliin,ku ei sitä kiinnosta.

mä ainaki oon siks halunnu kummiks monelle lapselle et on kiva ollu olla ristiäisissä tavallaan niinku tähtiroolissa. on kuvattu paljon ja sellaista. mut kyl mä oon sitä mieltä että lapsen hoito ja ulkoiluttaminen sun muu kuuluu vanhemmille. samoin tavaran ja vaatteen osto kun vanhemmathan saavat lapsesta lapsilisät. vois muuten ihan hyvin olla niin ett kummiki sais vaikka kelalta semmosen jonku avustuksen jolla vois sitten ostaa lahjoja ja vaik käyttää lasta lintsillä.

[QUOTE="vieras";27182971]Mä kyllä luulen että 5-vuotta täyttävä ei osaa vaipua synkkyyteen, vaikka hänen kumminsa eivät muistaisi mitenkään koskaan, jolleivät vanhemmat jaksa paasata, miten "voi voi kamalaa kun sinun kummisi sitä ja tätä eivätkä välitä eivätkä huomioi yhtään". Vanhemmat ne luovat lapselle tämän fiiliksen, että edes omat kummit eivät lapsesta välitä.

Kutsukaa te synttärivieraita, kummit muiden mukana. Älkää jääkö passiivisesti odottamaan tilaisuutta loukkaantua. Jolleivät kummit muista, niin muistakaa te, ja ylläpitäkää positiivisen ajattelun eikä tuollaista marttyriuden asennetta.[/QUOTE]

Me ei olla kummiudesta paasattu ja sitä märehditty ollenkaan. Kummeja on kutsuttu synttäreille, muskarijuhliin ja muualle, mutta kun ei ilmeisesti kiinnosta, niin ei kiinnosta. Ovat siis pojan täti ja setä vielä, eivät mitään random- tyyppejä. Tuon ikäinen kyllä vaan jo huomaa, että kun toisia, eli siis nuorempia sisaruksia viedään ja tuodaan ja huomioidaan, tulee korttia ja pakettia kummilta ja hän ei saa mitään.

Meillä on ihan sama juttu. Ihan kun mä olisin ton kirjottanut:) Esikoisen kummit ei meilläkään häntä muista. No viimeksi sai kyllä synttärilahjan, puoli vuotta myöhässä, kun eivät aiemmin ehtineet meille! Asutaan samassa kaupungissa...

Harmi se on juuri siksi, että noi kaksi nuorempaa saa tehdä kummiensa kanssa asioita mutta vanhin ei. Jos kaikilla oliskin yhtä huono tilanne, niin eihän siinä sitten mitään. Onneksi noi nuorempien kummit ottaa tota esikoistakin mukaan, ettei nyt ihan vaille mitään kivaa jää.

Kyllä soisi jokaiselle lapselle ainakin yhden perheen ulkopuolisen välittävän aikusen. Kummius on kunniatehtävä, valitettavasti jokaisesta ei ole sitä kunniatehtävää täyttämään.

Kummin tulisi muistaa lasta merkkipäivää, jouluna ja muulloinkin. Lahjoittaa aikaa ja läsnäoloa. Ja ne lahjatkin ovat lapselle tärkeitä !!

mä ainaki oon siks halunnu kummiks monelle lapselle et on kiva ollu olla ristiäisissä tavallaan niinku tähtiroolissa. on kuvattu paljon ja sellaista. mut kyl mä oon sitä mieltä että lapsen hoito ja ulkoiluttaminen sun muu kuuluu vanhemmille. samoin tavaran ja vaatteen osto kun vanhemmathan saavat lapsesta lapsilisät. vois muuten ihan hyvin olla niin ett kummiki sais vaikka kelalta semmosen jonku avustuksen jolla vois sitten ostaa lahjoja ja vaik käyttää lasta lintsillä.

heh heh...

Voi kummiuden poistaa.

Äitini aikoinaan poisti pikkusiskoltani kummin. Meni paikan päälle kirkkoherran juttusille että tämä kummin on rikkonut seitsemättä käskyä aviomieheni kanssa.

Kummi poistettiin kaikista papereista.

Tasan ei käy onnen lahjat. Tosin on kyllä tullut huomattua, että usein ne on enemmän ne vanhemmat, jotka sitä kummin poissaoloa murehtii ja märehtii, kuin lapsi ja huomaamattaankin välittävät lapselle tunnetta, että asian laita on huono.

Yhteistyössä