Passin hankkiminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja passiton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

passiton

Vieras
Heips!Mun pitäisi hankkia passi, ja poliisin sivuilta luin että sen saamiseen tarvitaan joko henkilökortti(ei ajokortti) tai passi.. Passiahan mulla ei ole, sen takia se pitää hankkiakin ;) ja ei mulla ole muita henkkareita kun ajokortti.. Eli siis mitä, enkö saa sitten passia vai?! Kyllä mulla lapsena oli passi, ja on se tallessakin mutta tyttönimellä..

Sitten pitäisi hommata lapsille passit kanssa (2v ja 5kk), kenellä on vinkkejä missä Tampereella sais edullisesti hyvät passikuvat?Mielellään lähellä poliisilaitosta niin ei tarvis rampata edestakaisin..

Kiitos jos joku osaa auttaa :)

saat sä passin! Ne kattoon sen ajokortin ja kyselevät kysymyksiä tyyliin: "sun isän toinen nimi" "sun lapsuuden kodin osoite" jne. sellaisia mihin vaan sinä voit vastata oikein. Tällä systeemillä todentavat sun henkilöllisyyden ja saat passin.

Ei tuolla ajookortista puhuta mitään, eli se on virallinen henk.todistus

Passihakemus on jätettävä henkilökohtaisesti, jolloin henkilöllisyys todistetaan passilla tai henkilökortilla ja hakijalta otetaan sormenjäljet. Mikäli passin hakijalla ei ole henkilöllisyyttä osoittavia asiakirjoja, selvitetään henkilöllisyys tutkinnallisin keinoin. Passiin merkitään vain yhden henkilön tiedot, eli lapsia ei voi merkitä huoltajan passiin.

Passi maksetaan hakemusta jätettäessä. Valmiin passin voi noutaa myös asiamies tai se voidaan pyynnöstä lähettää hakijalle postitse.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei tuolla ajookortista puhuta mitään, eli se on virallinen henk.todistus

Passihakemus on jätettävä henkilökohtaisesti, jolloin henkilöllisyys todistetaan passilla tai henkilökortilla ja hakijalta otetaan sormenjäljet. Mikäli passin hakijalla ei ole henkilöllisyyttä osoittavia asiakirjoja, selvitetään henkilöllisyys tutkinnallisin keinoin. Passiin merkitään vain yhden henkilön tiedot, eli lapsia ei voi merkitä huoltajan passiin.

Passi maksetaan hakemusta jätettäessä. Valmiin passin voi noutaa myös asiamies tai se voidaan pyynnöstä lähettää hakijalle postitse.

Kyllä mä muistaakseni luin että mukaan henkilökortti, ja suluissa luki ei ajokortti. Mutta hyvä tietää. Mitä ilmeisimmin sitten myös anoppi saa passin, sillä ei ole edes ajokorttia :D

Mutta jos joku osaa tohon valokuvaamo asiaan jotain sanoa niin olen kiitollinen :)

Ajokortti ei käy
http://www.poliisi.fi/poliisi/home.nsf/pages/CE0576C3C0519482C22571CE004D31BD
Passia haettaessa on oltava mukana
· 1 valokuva
· passi tai henkilökortti (huom. ei ajokortti)

Ota se ajokortti mukaan ja vaikka se vanha passikin. Tekevät sinulle kaikenlaisia kysymyksiä (vierestä kuuntelin, kun itse hain uuttaa), kuten missä osoitteessa asuit silloin ja silloin ja ketä muita siellä asui silloin. Mihin muutit sieltä jne.

Mieheltä ei kyllä kyselleet mitään, vaikka entinen passi oli sen verran vanha, ettei sitä hyväksyneet, mutta minä olin mukana omani kanssa, kun haettiin samalla lapsille passeja. Ajattelivat varmaan, ettei kukaan normaali-ihminen tulisi toista henkilö esittäen moisten riiviöiden kanssa jonottamaan. Ja mies on sen verran itsensä näköinen, että vanhemmistakin kuvista kyllä tunnistaa.

Kannattaa mennä sellaiseen kuvaamoon, joka antaa takuun kuvilleen eli ottaa uudet samaan hintaan, jos ne eivät kelpaa. Passiin on nykyään hyvin tarkat määräykset kuvista, kuvaamon mukaan nuorimman lapsen kuvat meillä olivat rimaa hipovat, vaikka niitä räiskittiin kymmenittäin, käskivät antamaan ne viimeiseksi ja toivoa, että kelpaavat. Hyvin meni läpi.

Just uusiin passin ja henkilöllisyyen todistin ajokortilla ja multa ei mitään kyselty.Sormenjäjet otettiin koneella ja allekirjotuskset ja maksu.Siinä se oli ja viikon päästä sai hakea si passin ja vanha piti palauttaa poliisiasemalle.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ota se ajokortti mukaan ja vaikka se vanha passikin. Tekevät sinulle kaikenlaisia kysymyksiä (vierestä kuuntelin, kun itse hain uuttaa), kuten missä osoitteessa asuit silloin ja silloin ja ketä muita siellä asui silloin. Mihin muutit sieltä jne.

Mieheltä ei kyllä kyselleet mitään, vaikka entinen passi oli sen verran vanha, ettei sitä hyväksyneet, mutta minä olin mukana omani kanssa, kun haettiin samalla lapsille passeja. Ajattelivat varmaan, ettei kukaan normaali-ihminen tulisi toista henkilö esittäen moisten riiviöiden kanssa jonottamaan. Ja mies on sen verran itsensä näköinen, että vanhemmistakin kuvista kyllä tunnistaa.

Kannattaa mennä sellaiseen kuvaamoon, joka antaa takuun kuvilleen eli ottaa uudet samaan hintaan, jos ne eivät kelpaa. Passiin on nykyään hyvin tarkat määräykset kuvista, kuvaamon mukaan nuorimman lapsen kuvat meillä olivat rimaa hipovat, vaikka niitä räiskittiin kymmenittäin, käskivät antamaan ne viimeiseksi ja toivoa, että kelpaavat. Hyvin meni läpi.

Nostan vielä kysyäksni että missä Tampereella olisi takuu kuvaamoissa?

Yhteistyössä