patit kaulassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
oikealla puolella kaulassa on 2 pattia. toinen on leukaluun alapuolella ja kooltaan n.3cm ja on ollut siinä jo varmaan 2 vuotta,lääkäri on tunnustellut pattia ja sanoi vaan että jäädään seurantalinjalle. nyt patissa on alkanut tuntumaan välillä kipua ja tuntuu et välillä juilii myös leuan sivuun ja samalle puolelle ikeniin vihlasee joskus syödessä ihan kunnolla varsinkin jos juon jogurttia tai kylmää vettä. toinen patti lähtee vähän tuosta korvan alta silleen viistosti alaspäin ja on pitkulainen ja olisko n.4cm ja on ollut tuossa suunnilleen puoli vuotta,eikä oo minun mielestä kasvanu yhtään sinä aikana,eikä siinä oo tuntunut erityisemmin kipuakaan. nyt pelottaa ihan perkuleesti et on jotain syöpää ja sain lääkärille ajan vasta 2vk päähän.onko muilla patteja kaulassa ja tuntuuko niissä kipua ja mikä on ollut tuomio? :(

Eli veikkaisin että sinulla on imusolmukkeet turvonneet...muistan kun lapsena äitini aina kokeili minun ja siskoni imusolmukkeita, kun olivat välillä turvoksissa :) Mutta eri sairauksista voivat turvota, hyvä että sait ajan lääkärille.

Mulla toisella puolella kaulaa 8 pattia, toisella puolella 6 yht. siis 14!!! Vain kaksi niistä tuntui (ja näkyi) ulospäin. Ultrakuvauksessa näkyi ne pienemmät ja sisemmät patitkin. Kahdesta isoimmasta otettiin ohutneulanäytteet, mitkä patologi tutki. Todettiin hyviksi imusolmukekasvaimiksi. Joskus kuulemma "oikeat" imusolmukkeet kasvattavat lisää "itseään", esim. pahan influenssan yhteydessä. Nuo eivät olleet siis vaarallisia ja lienevät kaulassani edelleen. Ne isoimmat patit on nyttemmin pienentyneet paljon, mutta eivät tod.näk. katoa kokonaan koskaan. Siis.... ymmärrän huolestuneisuutesi, mutta saattavat olla sullakin vaarattomia imusolmukekasvaimia. Kannattaa tietenkin tutkia tarkkaan.... Tsemppiä!

Jos ne ovat olleet jokseenkin muuttumattomia ja kivuttomia jo 2 vuotta, tuskin on imusolmukkeista kyse. Minusta nuo kuulostavat kaulakystilta. Ne eivät ole mitenkään haitallisia tai harvinaisia, mutta yleensä ne kuitenkin poistetaan, etteivät jossain vaiheessa tulehtuisi. Se on pieni operaatio. Hankkiudu ultraan niin asia selviää sillä.

Jos ne ovat olleet jokseenkin muuttumattomia ja kivuttomia jo 2 vuotta, tuskin on imusolmukkeista kyse. Minusta nuo kuulostavat kaulakystilta. Ne eivät ole mitenkään haitallisia tai harvinaisia, mutta yleensä ne kuitenkin poistetaan, etteivät jossain vaiheessa tulehtuisi. Se on pieni operaatio. Hankkiudu ultraan niin asia selviää sillä.

toinen on ollut n.2 vuotta ja nyt on tullut kipua ja ihan kun olisi vähän suurentunut tai tullut sellasta pehmeetä siihen kans ja toinen on ollut puoli vuotta ainakin ja minusta samankokoisena on pysynyt. toivottavasti lääkäri laittaa lähetteen ultraan että saan itse mielenrauhan tästä asiasta. tuntuu että koko ajan mietin ja pelkään pahinta ja alkaa jo aika lailla masentaa :( pitäs kuitenkin jaksaa lasten kanssa olla ja touhuta,mutta tämä on koko ajan mielessä.pelkään niin pirusti :(