Patjan pesusta!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aamuntorkku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

aamuntorkku

Aktiivinen jäsen
20.01.2005
15 181
2
36
Kuulkaas palstalaiset, ootteko joutuneet pesemään lastenne patjoja? Mites se on onnistunut?

Tuossa äsken kuurasin pojan patjaa ja hankalaa oli... ja tuntuu kyllä, ettei se ihan puhtaaksikaan tullu tai vähintäänkin pesuainetta varmaan jäi siihen :| Ja tossa kuivumisessakin varmaan menee moonta päivää...

Onks teillä jotain kikkakolmosia tohon pesuhommaan? Kun just nyt musta tuntuu, että lähden huomenna kaupasta hakemaan uuden patjan :saint:

Mä en oo pessyt kun ei oo ollu tarvetta. Pinniksessä oli päällä sijauspatja ja siinä vielä kaistale muovitettua froteeta pissavahinkojen varalta. Ja nyt jatkettavassa on myös muovitettua froteeta lakanan alla. Ei onneksi pissaa öisin, vahinkoja ei oo sattunut, mutta oon varmuudeksi ton froteen pitänyt vielä, poika nyt 4v 4kk.
Mutta sun kysymykseen: kävisin varmaankin ostamassa uuden patjan.:)

olen polkemalla pessyt semmoisessa isohkossa lastenammeessa. Kaamea työ ja monta huuhtelua, saunassa piti kuivattaa niin että aina kun lammitettiin niin oli siellä. Muulloin mahdollisimman ilmavassa paikassa ja välillä kääntelyä ja puristelua. Onko( taloyhtiössä )kuivaushuonetta?
viikon vie ainakin ja pitää olla tarkkana ettei homehdu. Ja jos ei tullut kunnolla puhtaaksi niin homehtuu kyllö herkemmin...
Oisko hyvä sauma uusia patja?

Meillä keskimmäinen oksenteli usein n. 3 vuotiaaksi asti ja vaikka oli suojus ja petari niin silti meni monesti myös patjalle. Enkä tosiaan ois voinu niin usein uusia patjaa. Pesin patjan suihkun lattialla mäntynestesaippualla. Monta huuhtelua suihkulla ja aina välis käärin patjan rullalle ja kävelin päällä. Lopuksi painelin jaloilla mahdollisimman hyvin vedet pois. Alkukuivatus pystyssä lämpimän saunan ylälauteella. Kuivaamisen aikana kääntelin usein. Mutta toi pesu onnistuu vain pinniksen patjalle tai jatkopalapatjalle, isompia/paksumpia patjoja ei saa kuivaksi.
Tietääkö kukaan oisko noita patjan suojia saatavana sellasia pussilakanamallisia, siis että patja ois kokonaan suojan sisällä?

Yhteistyössä