Pätkätyöt, kela ja työttömyyskorvaus - ARGH

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vvvv"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vvvv"

Vieras
Eli kävin tässä kuukauden aikana pv töissä ja nyt en saa rahaa mistään!
Palkkakausi katkeaaa 15 pv ja tein sitä ennen vain yhden päivän joten sen palkka ilm siirretty seur tiliin. kelalta ei saa mitään ennenku oon toimittanu tlinauhan eli kk:n päästä.

Eikö kellään muulla ollu samaa tilannetta. Ja joo typeryyksissä vaan olin innoissani kun sain edes muutaman päivän töitä!
Ei tuo työttömyyskorvaus systeemi kyllä työn tekoon kannusta milläänlailla.
En sitte tiedä jatkossa miten tehdä. Ainakin pitää todellakin laskea tarkkaan mitä edes jäi käteen vai jäikö mitään.
Tuon työttömyyskorvauksen pitäs olla sellanen että kannattais se joka ikinen tunti ottaa töitä vastaan eikä niin että saat sanktioita joka yrityksestä.

Noin se vain menee valitettavasti. Muutaman päivän työn takia olin rahattomana pitkään, kun piti saada ensin siitä työstä palkka. Ei todellakaan toimiva järjestely.

Soita palkkatoimistoon ja selitä tilanteesi. Sovi palkkatoimiston kanssa, että jatkossa A. Jos teet töitä päivänkin, on siitä tultava tiettyyn päivään mennessä tilinauha ja B. KELAN kanssa, että työttömyyspäivärahakausi on kuukausi. Esim. palkkatoimisto ilmoittaa vaikkapa 1. päivä edelliskuun palkat ja sinä ilmoitat työttömyyden/työpäivät/-palkat 5. mennessä.

Muutoin tuo yhtälö on ihan perseestä, et koskaan tiedä milloin saat rahaa...

Mun työtoveri valittaa jatkuvasti että palkkaa on maksettu vääriin ja joutuu odottamaan korjauspalkan ja vasta silloin viemään kuittinauhan kelaan. Ja mulla aina herää kysymys, eikö sitä omaa rahan käyttöä voi suunnittella niin, että olis kahden viikon rahat säästössä ja sen jälkeen toi kelan maksurytmi muuttuukin sellaiseksi että rahat tuleekin 'sopivasti'. Tietysti on erillaisia ihmisiä ja erilainen rahan käyttö.

Kela maksaa mulle työmarkkinatukea ennakkona ilman palkka/työtodistusta,lähetän ne sitten kun tulevat ja jos tulot ylittää sen 278e,jonka saa tienata ilman että vaikuttaa työmarkkinatukeen niin se tasataan seuraavassa maksussa.

Mulla siis ei aikasempaa kokemusta tuosta työstä ja vähän auki tuokin et paljonko sieltä todellisuudessa sitä rahaa tulee. Jatkossa siis osaa tähänkin varautua.
Ja juu olo on kyllä niinku ois talkoilla tehnyt nuo työpäivät. Mutta pitää soittaa huomenna työnantajalle. On vaan sivu liike mikä ei maksa ite palkkoja. Mut en löytäny netistä palkan laskijalle nroa joten pitää soittaa tuonne pomolle.

Uusimmat

Yhteistyössä