Patti kainalossa, mikähän lie?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kovajänis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kovajänis

Aktiivinen jäsen
29.11.2006
9 532
3
36
Jo toissailtana suihkussa huomasin kummallisen patin kainalossa, ihmetellessäni sitä sitten rutistelin niin kauan että alkoi ihan särkeä ja särkikin loppuillan, luulin sitten eilen että on poissa (itseasiassa unohdin koko asian aamuun mennessä eikä särkenytkään enää) kunnes päivällä muistin sen ja olihan se yhäkin siinä, ja tänäänkin vielä. Mitään päällepäin ei näy, mutta tuntuu todella selvästi kokeillessa (n.2cm kokoinen) ja kosketuksesta aristaa :(
Mikähän patti tuokin nyt sitten on :(

Mullakin on ollu sellanen välillä kipeä patti kainalossa. Se tutkittiin ja on kuulemma vain rintakudosta siellä asti. Mitään sille ei tehty kun ei ole vaarallista, nyt imetyksen alkaessa huomasin, että on myös kainalo kipeä kun on rinnatkin.. Kuulosteleppa, että jos se on välillä pienempi ja välillä isompi niin voipi olla ihan sama juttu kuin mulla.

Kainalon hikirauhaset saattavat välillä ärhäköityä, jopa tulehtua. Joskus patteihin tepsii antibioottikuuri, joskus täytyy leikata tohtorin toimesta poiskin. Menehän kuitenkin lääkäriin niin saat siihen hoidon, oli sit mitä tahansa.Kainalossa kuitenkin on kaikkee, imurauhaskudosta, hiki ja talirauhasia..

Mä myös olen bongannut patin kainalossa ollessani suihkussa. Se oli sellainen että sen tunsi kun puristi käsivartta vartaloa vasten. Kun sitten olin selvinnyt alkujärkytyksestä rohkenin mennä peilin eteen katsomaan mikä siellä kainalossa on, niin finnihän se kainalosta löytyi :x

Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:
Yleesähän ne on ihan vaarattomia, mutta kannattasko näyttää kuitenkin lääkärille?

Juu, tietenkin lääkäriin menen ellei tuosta nuljahda pois. Noita patteja kun tahtoo välillä nousta milloin minnekin, korvan takana on ollut patti jo reilun vuoden ja lääkäri sanoi että on vaarattomia tuollaiset patit, sen kummemmin kuitenkaan selittämättä mitä ovat :D
Ja tuota hikirauhastulehdusta ja karvatuppitulehdustakin ensin mietin mutta en jotenkin usko, kun ei ihossa ole mitään punoitusta tai ärsytystä, vain tuo itse patti aristaa kun painelee. Jotenka olen siis painelematta nyt :whistle:

Yhteistyössä