Patti kaulassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "patti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"patti"

Vieras
Minulla on ollut kaulassa patti jo kuutisen vuotta, leuan alla on ollut ainakin kolme vuotta. En ole näitä murehtinut ikinä enempää mutta huomenna on lääkärille aika, mietinkin että kannattaisiko muun asian yhteydessä kysyä pateista vai voinko huoletta unohtaa ne kun ovat olleet jo vuosia? Kasvaneet eivät ole ja ainakin kaulassa oleva vaikuttaa rasvapatilta..

Ne on varmaan imusolmukkeita jotka ovat joskus tulehduksen aikana turvonneet ja jostain syystä jääneet turvonneiksi. Itelläni on yksi sellainen niskassa ja yksi korvan alapuolella.

Ei patit ole vaivanneet mieltä ensimmäisen viikon jälkeen huomaamisesta, mutta nyt tuli vain mieleeni kun mietin huomista lääkäri käyntiä.. Ajattelin vain jos olisin saanut jonkun kommentin "minulla oli kymmenen vuotta patti joka olikin syöpä" kommentteja.

[QUOTE="patti";25965614]Ajattelin vain jos olisin saanut jonkun kommentin "minulla oli kymmenen vuotta patti joka olikin syöpä" kommentteja.[/QUOTE]

Tämän lauseen olen kuullut useammankin ihmisen sanovan luomista.

Itse suhtaudun varauksella ja vakavasti kaikkiin patteihin, koska lähiomaisella on diagnoosina myelooman esiaste (joka havaitaan toistaiseksi vain verikokeissa) ja joka saattaa ehkä muuttua joskus tulevaisuudessa myeloomaksi jonka oireena paikallisia plasmasolukasvaimia saattaa esiintyä myös luuytimen ulkopuolella.

mutta jos itse pelkäisin jokaista muhkuraa kuolisin ahdistukseen. Itselläni on ainakin 10 pysyvää pattia eri puolilla kehoa, ja lisää varmasti löytyisi jos jaksaisin tunnustella tarkemmin.

Jos ne patit on pieniä, kuten itselläni, niin ei niiden rakennetta näe ultralla. Täytyy leikata pois.

Mikä ihme tässä nyt on niin hankalaa? Jos oot kerran muutenkin menossa lääkäriin, niin kai sä nyt voit sen verran puristaa ittestäs dialogia pihalle, että kysäset nopeesti, hei mites muuten tämmöset patit.. on ollu jo kymmenen vuotta ja ei oo sillee haitannu, mut mitä oot mieltä? Menee kaks sekunttia. Ja sit saat ammattilaisen kommentin, että kannattaako niitä tutkia tarkemmin vai ei. Ja ehkä se nopee vähän vilaseekin niitä ja saattaa vähän tunnustellakin. Ei siihenkään montaa minuuttia mee. Lopeta se tyhjän kanssa virpominen ja kysyt vaan, ihan rohkeast. Oikeasti, pitää uskaltaa uskaltaa!

Oho, tämäkin ketju noussut. Kysyin silloin lääkäriltä pateista ja toista kokeili, toista ei edes kokeillut ja sanoi että "ei ne ainakaan syöpää ole, niitä patteja aina tulee"..